Het culturele online mzine van Rotterdam
antenne rotterdam

Antenne Rotterdam

jfmamjjasond
1610141923273236414549
2711152024283337424650
3812162125293438434751
4913172226303539444852
5183140

Magazine

week 17 | vrijdag 26 april 2024 00:39 uur | 5 bezoekers


bron: Sprout

Herhalen is oude marketing

Voor de ondernemers onder ons: Merken zijn overal. Hoe valt u op in de massa? In ieder geval niet met standaardmarketing. Herhalen is passé.

Merken zijn kleurrijker, luidruchtiger en wilder dan ooit, maar ze bereiken minder, schrijft ChangeThis. Hoe goed u de consument ook weet te bereiken - het is niet gezegd dat hij ook klant wordt. En stel dat dat wel lukt, dan is er weinig voor nodig om de klant over te laten stappen naar de concurrent. Merkentrouw kent meer inflatie dan de Zimbabwaanse dollar. Misschien moet marketing niet meer merkgericht zijn, suggereert de website. "Branding is first and foremost a series of behaviors."

 

Tien regels voor een succesvol merk:

  • Realiteit: doe je niet beter voor dan je bent. Grote oliemaatschappijen proberen al jaren de consument wijs te maken dat ze het beste voor hebben met het milieu. Het tegendeel is waar. Fossiele brandstofbedrijven halen rotzooi uit de grond om u te laten rijden en het milieu verder te vervuilen. Dat kan je niet maskeren met een merkboodschap. Iets zeggen is niet hetzelfde als iets doen;
  • Duidelijkheid: als je een boodschap hebt, maak die dan duidelijk aan de klant. Pas op dat je de boodschap niet verdrinkt in creativiteit;
  • Dienst: een hamburger blijft een hamburger - ongeacht het merk. Zie je merk als een dienst. Iedere consument vergelijkt producten eerst op internet. Hoe beter uw service, hoe meer klanten. Uiteindelijk gaat service voor merkbeleving;
  • Trend of niche?: internet maakt de wereld kleiner en afzetmarkten groter (the long tail). Waarom willen marketeers dan nog altijd die trendzetter zijn met hun merk? Kies een kleine doelgroep die je leert kennen en waar je van kan leren.
  • Geduld: je merk wordt echt niet beter herkend als je de naam blijft herhalen. Sterker nog: de boodschap wordt eerder genegeerd. Een positie opbouwen in de markt kost tijd;
  • Vandaag: traditionele marketing gaat uit van herhaling. En als je merk eindelijk in het brein zit, dan zal de consument die boodschap herinneren als de nood daar is. Ga niet uit van toeval, maar bereik de klant actief. Bedenk hoe je de klant vandaag kan bereiken. Lange termijn marketing is passé;
  • Virtueel: internet schept een nieuwe realiteit. Best leuk die gelikte advertentie of die overdreven reisbrochure, maar in twee muiskliks ziet de klant hoe dat product of die bestemming er werkelijk uitziet. Stel zaken niet mooier voor dan ze zijn;
  • Opsmuk: verlies alle opsmuk. Steek geen moeite in het laten herkennen van logo's en mascottes. Beter om te bedenken hoe u de kwaliteit van uw onderneming, dienst of product het best over de bühne krijgt;
  • Geheim: stop met onduidelijke boodschappen. De Hydra Energetic Turbo Booster met Active Defense System is niets meer dan crème voor mannen. Zorg ervoor dat de klant u begrijpt;
  • praten: de markt bereiken is goedkoper dan ooit. Start een blog, meng je in online discussies en laat klanten vragen stellen.

 
Array
(
)

*

laat dit veld leeg

Tweets about "#rotterdam"