Het culturele online mzine van Rotterdam
antenne rotterdam

Antenne Rotterdam

jfmamjjasond
1610141923273236414549
2711152024283337424650
3812162125293438434751
4913172226303539444852
5183140

Magazine

week 13 | donderdag 28 maart 2024 20:20 uur | 1 bezoekers

Antenne TV Gids week 49

Antenne Rotterdam gaat deze week over de Creatieve Stad en een geheim genootschap dat deze stad creatiever wil maken, de Urban Country Club.
ANTENNE ROTTERDAM MAGAZINE
over kunst, cultuur en maatschappij

TV RIJNMOND: zaterdag 9 december 22.00 - 23.00 uur
(herhaling 23.00 - 24.00 uur)

Creativiteit gaat verder dan knutselen en tekenen, het gaat over economie, investeren, infrastructuur en mensen, het is iets wat tegenwoordig hot is in beleidskringen.

Elke stad wil tegenwoordig Creatief en bruisend genoemd worden, zo ook Rotterdam Het EDBR (economic Development board Rotterdam) en de RRKC (Rotterdamse Raad voor Kunst en Cultuur) hebben er een speciaal rapport aan gewijd, dat op 31 augustus in Now en Wow werd gepresenteerd.

Natuurlijk hebben wij van Antenne ook een aantal deskundigen geraadpleegd over dit thema, luister en leer.

Nu beschik Rotterdam over vele verschillende netwerkclubs, maar geeneen waarin allerlei soorten mensen vertegenwoordigd zijn en laat dat nu juist heel belangrijk zijn om een stad creatiever te maken.

Deze Club van invloedrijke Rotterdammers uit allerlei sectoren bestaat inmiddels zijn is opgericht in een viertal bijeenkomsten die zijn gefinancierd door het Ontwikkelings Bedrijf Rotterdam, in het kader van de campagne Rotterdam Durft.

Het is weliswaar een geheim genootschap en zeer exclusief, maar Antenne zou Antenne niet zijn als we geen beelden hebben van de allereerste bijeenkomst.

Het moge duidelijk zijn dat niet iedereen zomaar lid van deze club kan worden en dat wat besproken wordt niet naar buiten komt toch is door het bestuur toestemming gegeven aan Rini Biemans kort uit teleggen waar de club vandaan komt en waar hij naar toe gaat.

Wat natuurlijk ieder vaag concept armen en benen alsook een gezicht geeft zijn concrete projecten, vandaar dat we nu een aantal plannen van leden de revue laten passeren en inzoomen op een wel heel prestigieus plan van een lid van het allereerste uur Jasper Scholte van JMR Creatieve Stadsplanning en event marketing.

De laatste bijeenkomst van de Urban Country Club heeft 29 november plaatsgevonden in LOCUS 010, Voorzitter Catrien Ketting treed af het is nu aan de leden zelfstandig hun koers voort te zetten. Ze zijn vast besloten dit te doen en Rotterdam te verrassen met creatieve innovatieve projecten, U hoort er vast nog meer van.

Veel kijkplezier.

 

noot van de redactie: Op TV Rijnmond laten wij soms slechts fragmenten zien van de filmpjes.
Via de links hierboven kun je op Antenne TV de volledige versies bekijken.

Antenne TV zendt uit op TV Rijnmond en op antennetv.nl.
U kunt ons bereiken op: redactie@antennerotterdam.nl of 010 - 436 14 80.

 
 
Array
(
    [108822] => Array
        (
            [naam] => WILLIJ
            [link] => www.rotterdamveilig.nl
            [reactie] => Heb even gekeken, Rini, maar wat een gezeur zeg. 
Wel zonde dat je een uur TV helemaal aan jezelf wijt en eerlijk gezegd, zonder verder te komen. 
rini in de keuken,
Rini in debat, 
rini met belangrijke nobodies, 
die alleen geld uitgeven aan hapjes en drankjes. 
Het woord creatief uit de mond van een ambtenaar is als de sperma van een aap.
  
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-12-10 01:42:40
            [react_date_changed] => 2006-12-10 01:42:40
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 98894
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => CHC668WRU7MHMAZ
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 108822
            [editable] => 1
        )

    [108804] => Array
        (
            [naam] => R
            [link] => 
            [reactie] => De creatieve stad, beleidsplannen, geheime genootschappen (??), JMR Creatieve Stadsplanning en event marketing, urban.
Het komt welgeteld neer op twee dingen: business & business.

Was de Now & Wow ooit baanbrekend ? is het tropisch carnaval of de Bavaria City Race creatief ?

Volgens mij valt het geheel te herleiden tot 3 steekwoorden:
marketing, marketing en marketing, ondersteund door een aantal ambtenaren en mensen in hoge functies in het bedrijfsleven (met name OBR) die er alles aan doen om hun buro te kunnen ontvluchten.

Er is niets verkeerds aan ondernemen, begrijp mij goed, maar waarom moet dit op deze manier verpakt worden, in een jasje dat mooier is dan de inhoud ?
Hoe kun je denken dat je creativiteit kunt suggeren door er zoveel over te lullen ?
En hoeveel kostbare tijd (en geld) wordt er op deze manier doorheen gejaagd ?

Task forces, economics development boards; kan dat allemaal niet wat Roterdamser en minder hoogdravend ?
Alsof je als Rotterdammer niet creatief kunt zijn als je je niet een vinger in de pap hebt van 1 of andere klup.

De stad is helemaal niet creatief. De stad is een plek waar mensen leven.
Mensen die misschien creatief zijn omdat zij de gedrevenheid hebben.
Nu wordt er gedaan alsof Rotterdam als stad 'creatief' is en alsof je een stad als Rotterdam 'creatiever' kunt maken door er, zeg maar, heel veel over te lullen.
Dat is - om kort te zijn -  in mijn ogen: gelul.
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-12-12 02:43:10
            [react_date_changed] => 2006-12-12 02:43:10
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 98894
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => 3RVEJ6HHXU5YVED
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 108804
            [editable] => 1
        )

)

WILLIJ | 10 december 2006

www.rotterdamveilig.nl

Heb even gekeken, Rini, maar wat een gezeur zeg.
Wel zonde dat je een uur TV helemaal aan jezelf wijt en eerlijk gezegd, zonder verder te komen.
rini in de keuken,
Rini in debat,
rini met belangrijke nobodies,
die alleen geld uitgeven aan hapjes en drankjes.
Het woord creatief uit de mond van een ambtenaar is als de sperma van een aap.

R | 12 december 2006

De creatieve stad, beleidsplannen, geheime genootschappen (??), JMR Creatieve Stadsplanning en event marketing, urban.
Het komt welgeteld neer op twee dingen: business & business.

Was de Now & Wow ooit baanbrekend ? is het tropisch carnaval of de Bavaria City Race creatief ?

Volgens mij valt het geheel te herleiden tot 3 steekwoorden:
marketing, marketing en marketing, ondersteund door een aantal ambtenaren en mensen in hoge functies in het bedrijfsleven (met name OBR) die er alles aan doen om hun buro te kunnen ontvluchten.

Er is niets verkeerds aan ondernemen, begrijp mij goed, maar waarom moet dit op deze manier verpakt worden, in een jasje dat mooier is dan de inhoud ?
Hoe kun je denken dat je creativiteit kunt suggeren door er zoveel over te lullen ?
En hoeveel kostbare tijd (en geld) wordt er op deze manier doorheen gejaagd ?

Task forces, economics development boards; kan dat allemaal niet wat Roterdamser en minder hoogdravend ?
Alsof je als Rotterdammer niet creatief kunt zijn als je je niet een vinger in de pap hebt van 1 of andere klup.

De stad is helemaal niet creatief. De stad is een plek waar mensen leven.
Mensen die misschien creatief zijn omdat zij de gedrevenheid hebben.
Nu wordt er gedaan alsof Rotterdam als stad 'creatief' is en alsof je een stad als Rotterdam 'creatiever' kunt maken door er, zeg maar, heel veel over te lullen.
Dat is - om kort te zijn - in mijn ogen: gelul.


*

laat dit veld leeg

Tweets about "#rotterdam"