Het culturele online mzine van Rotterdam
antenne rotterdam

Antenne Rotterdam

jfmamjjasond
1610141923273236404549
2711152024283337414650
3812162125293438424751
4913172226303539434852
5183144

Magazine

week 47 | vrijdag 22 november 2024 22:41 uur | 0 bezoekers

Spotprenten drama, heeft Nostradamus dan toch gelijk?

Wellicht heeft Nostradamus toch gelijk en komt er een derde Wereld Oorlog, volgens zijn voorspelling zou dit in 2000 of ergens na 2000 plaatsvinden.

Spotprenten drama, heeft Nostradamus dan toch gelijk?

De hele (moslim) wereld staat op zijn kop, er is zoals iedereen weet een spotprent van de profeet Mohammed verschenen die afgebeeld is met een bom op zijn tulband.

De profeet welke in de Islam de belangrijkste profeet is, wordt afgeschilderd als terrorist.

De wereld telt ongeveer 1,3 miljard moslims en het overgrote deel van deze moslims aanbidt de profeet Mohammed.

Eerst was de profeet volgens de maatstaven van de Westerse samenleving een pedofiel en nu is de profeet volgens één of andere spotprententekenaar een terrorist.

De gehele westerse wereld vindt het geweld wat losgebarsten is afschuwelijk vooral nu er doden zijn gevallen. De moslimleiders moeten dan ook het geweld afkeuren en de mensen manen tot rust.

De landen die hier gehoor aan hebben gegeven vind ik maar zwak, want ook zij hadden iets moeten eisen, namelijk een excuus.

De westerse maatschappij hecht grote waarde aan de vrijheid van pers, vrijheid van meningsuiting en noem alle vrijheden maar op waar we trots op mogen zijn maar toch is dit een heel ander verhaal, want hier wordt de vrijheid van pers/meningsuiting misbruikt om een zeer grote groep moslims te kwetsen.

Ik vind dat je ieders geloof hebt te respecteren, of je nu gelooft in Boeddha, Mozes, Jezus of Mohammed.

De vrijheid van pers is belangrijk maar de pers moet wel weten wat wel en niet kan en andere mensen kwetsen daar waar je ze het diepst raakt moet dan ook niet kunnen en dan mag er best gezegd worden dat men te ver is gegaan, zonder dat men gelijk roept dat de persvrijheid in het geding is.

Het vervelende van deze spotprent is dat de verhouding tussen moslims en niet-moslims scherper dan ooit is. Dit bemoeilijkt  het werk van militairen die naar moslimlanden gaan, zoals Afghanistan en Irak.

Ook vervelend vind ik dat deze kwestie voer is voor mensen die het niet zo goed voor hebben met de moslims/christenen of joden zoals Geert Wilders, Ayaan Hirsi Ali, Dyab Abou Jahjah en dwazen uit bijvoorbeeld Iran, Irak, Syrië, Libanon, Palestina, Afghanistan, Pakistan en noem zo nog maar enkele landen op die het niet zo goed voor hebben met het Westen.

Wellicht heeft Nostradamus toch gelijk en komt er een derde Wereld Oorlog, volgens zijn voorspelling zou dit in 2000 of ergens na 2000 plaatsvinden. Mij is verteld dat ze destijds niet verder konden tellen dan 2000 en hij er 3 tot 6 jaar naast kan zitten.

Laten we nou net knallend het jaar 2006 in gegaan zijn.

Karim Khaoiri

 
Array
(
    [113387] => Array
        (
            [naam] => Rini
            [link] => 
            [reactie] => Waar ruzie is, zijn er altijd twee schuldig...
            [afbeelding] => 11871
            [afbeelding_id] => 11871
            [afbeelding_name] => images.jpeg
            [afbeelding_date] => 2006-02-09 19:30:30
            [afbeelding_info] => 
            [afbeelding_filename] => site25_20060209193030_images.jpeg
            [afbeelding_site] => 78
            [afbeelding_deleted] => 0
            [afbeelding_maker] => 
            [afbeelding_formanswer] => 255663
            [afbeelding_width] => 106
            [afbeelding_height] => 95
            [afbeelding_size] => 2546
            [afbeelding_type] => jpeg
            [afbeelding_isimage] => 1
            [afbeelding_isextranet] => 0
            [afbeelding_user] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-02-09 19:30:30
            [react_date_changed] => 2006-02-09 19:30:30
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 100030
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => ACHKAD9JB5U2RYA
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 113387
            [editable] => 1
        )

    [113386] => Array
        (
            [naam] => Vraagteken
            [link] => 
            [reactie] => Als de profeet niet mag worden afgebeeld, waarom wordt de man in  de spotprent dan gezien als weergave van de profeet? We weten toch niet hoe Hij er uit zag? 

Waarom richt de moslim-woede zich niet tegen degenen uit eigen kring  die hun wereldreligie misbruiken om ten strijde te trekken tegen de westerse wereld? 

En andersom ook: niet-moslims moeten zich niet laten opfokken door Bush-ologen.

Ik zou liever iedereen oproepen zich niet mee te laten slepen in de demagogie van het moment - laat je niet gebruiken! 


            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-02-09 22:35:23
            [react_date_changed] => 2006-02-09 22:35:23
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 100030
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => V62HJW3JGZSDWBV
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 113386
            [editable] => 1
        )

    [113385] => Array
        (
            [naam] => Karim Khaoiri
            [link] => 
            [reactie] => Of hij nu wel of niet afgebeeld mag worden weet ik niet, maar volgens de massa is het de profeet.
De vraag waarom moslims niet hun woede uiten op mensen die hun eigen religie/godsdienst misbruiken vind ik één waar ik geen antwoord op kan geven. Ik mag wel denken en gissen naar het antwoord, ik denk dat het Westen denkt dat er in het Midden Oosten en Afrika precies hetzelfde gedacht wordt als het Westen, althans daar streeft het Westen naar. Is het de denkwijze van mensen uit de Westerse wereld dan veel beter? Kan je over discussiëren en dat zal een welles/niettes spelletje worden, want wie mag tegen wie zeggen dat hij/zij verkeerd denkt? 
Om op de vraag terug te komen waarom moslims niet woedend worden op "terroristen" denk ik dat het beeld wat hier geschetst wordt van een zelfmoordenaar dat hij terrorist is terwijl in laten we zeggen Palestina deze persoon een held is een verzetstrijder die geeerd moet worden. Moslimlanden zijn veelal dictatoriaal en kennen niet de vrijheden die wij kennen zoals bijvoorbeeld vrijheid van meningsuiting en het plaatsen van een cartoon of zelfs al negatief praten over de profeet is al helemaal uit den boze, want dat kan je de kop kosten. Nu zijn wij hier al enige tijd gewend dat de kerk om de haverklap belachelijk gemaakt wordt en zoals in Italië wordt er zelfs getwijfeld over het bestaan van Jezus, ik als ongelovige vind het ronduit asociaal en bruut als mensen die goed willen scoren keihard roepen dat Jezus nooit bestaan heeft en dit via de rechter probeert uit te vechten, meer als 2 miljard Christenen die geloven in Joshua en een groot deel van hen gelooft ook heilig in Joshua, zijn gekwetst door de twijfel en "paniek" die deze schrijver probeert te zaaien.
Ik begrijp dan ook niet waarom er zo koeltjes is gereageerd in nota bene Italië daar waar het Vaticaan gevestigd is. Ik vind echt dat Christenen feller mogen opkomen voor hun geloof, zolang dat maar geweldloos is. 

            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-02-10 12:26:02
            [react_date_changed] => 2006-02-10 12:26:02
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 100030
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => BXK86XH96KZXEJJ
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 113385
            [editable] => 1
        )

    [113382] => Array
        (
            [naam] => Linda
            [link] => 
            [reactie] => Pff... Ze moeten niet zo zeiken vind ik! Zie een stukje cabaret en het geloof wordt belachelijk gemaakt. Daar lach ik ook om. Mensen moeten wat meer zelfspot krijgen. Je mag best voor jezelf opkomen, maar deze halve oorlog vind ik echt te stom voor woorden... Om een paar simpele plaatjes.. Niet zo zeiken mensen, er is al genoeg leed op de wereld!
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-02-10 19:26:17
            [react_date_changed] => 2006-02-10 19:26:17
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 100030
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => 4F4Q7V2QHK9MVTR
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 113382
            [editable] => 1
        )

    [113360] => Array
        (
            [naam] => Arthur.
            [link] => 
            [reactie] => "Ik vind dat je ieders geloof hebt te respecteren,"

Dat vind ik nu precies niet. Het geloof dat bepaalde extreme moslim-groeperingen hebben 
dat het hun recht en hun plicht is om met geweld de verdervelijk uitwassen
van de westelijke beschaving te bestrijden  verdient in mijn ogen geen
enkel respect. 

Hoe staat een bomaanslag, in naam van Allah, waar tientallen doden bij vallen,
in verhouding met een spotprent in een Deense krant. Toch heb ik geen 
woedende moslimmenigten, die aan die aanslag part nog deel hadden, 
de straat op zien gaan, om het misbruik van hun godsdienst aan de kaak te stellen.

Hebben alle wel denkende moslimleiders geeist dat de extremisten geisoleerd
zouden worden en openlijk hun excuses zouden aanbieden aan hun benadeelde
medegeloofsgenoten?

Het zijn niet alleen de door jou genoemde kopstukken die het niet zo goed
voor hebben met 'geloven'.....
Ik erger me ook mateloos als ik de reclameborden van 'de bond tegen het vloeken' zie 
verkondigen dat vloeken is aangeleerd.... geloven niet dan.(?)... aangeleerd of nee er 
in gebeukt!  Ook bisschop huppelepup dacht een graantje mee te kunnen pikken
en vond dat de Nederlandse 'g'ristenen al jaren veel te tolerant waren geweest
en misschien ook wat assertiever zouden moeten worden en spot minder zouden
moeten accepteren

Nu kom jij, nota bene, met de mededeling: "Ik vind echt dat Christenen feller mogen 
opkomen voor hun geloof". Doe me een lol, en laat iedereen z'n geloof in z'n eigen
hersenpan beleven en val anderen er niet mee lastig. In naam van goden zijn
er altijd mensen geslachtofferd, sinds die mensaap op twee poten kon lopen,
en zich een godswaanbeeld kon scheppen om zichzelf en/of anderen te onderdrukken!
Misschien kunnen we het hier beter over Rotterdamse zaken hebben....
            [afbeelding] => 11911
            [afbeelding_id] => 11911
            [afbeelding_name] => Druide1.jpg
            [afbeelding_date] => 2006-02-13 01:59:09
            [afbeelding_info] => 
            [afbeelding_filename] => site25_20060213015909_Druide1.jpg
            [afbeelding_site] => 78
            [afbeelding_deleted] => 0
            [afbeelding_maker] => 
            [afbeelding_formanswer] => 256497
            [afbeelding_width] => 100
            [afbeelding_height] => 96
            [afbeelding_size] => 4148
            [afbeelding_type] => jpg
            [afbeelding_isimage] => 1
            [afbeelding_isextranet] => 0
            [afbeelding_user] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-02-13 01:59:10
            [react_date_changed] => 2006-02-13 01:59:10
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 100030
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => LH8LQKSMU9DVWFY
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 113360
            [editable] => 1
        )

    [113358] => Array
        (
            [naam] => Linda
            [link] => 
            [reactie] => Een hele goede reactie Arthur, ben het helemaal met je eens! Ik kan het niet zo mooi verwoorden, maar je zegt precies wat ik denk!
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-02-13 02:29:03
            [react_date_changed] => 2006-02-13 02:29:03
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 100030
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => SQAGPE8HS3BXBCE
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 113358
            [editable] => 1
        )

    [113353] => Array
        (
            [naam] => Rini
            [link] => 
            [reactie] => De polemiek van de massamedia, meehuilen met de wolven, je kan het niet negeren, in mijn visie is iedereen een gelovige, niemand weet toch precies hoe het zit. Ik heb ook een hekel aan de zogenaamde 'intellectuelen', die vinden dat geloven dom is. Het zou mooi zijn als mensen elkaar respecteren en met rust laten, maar dat doen ze niet. En dat zal vermoedelijk niet voor niets zijn...
            [afbeelding] => 11913
            [afbeelding_id] => 11913
            [afbeelding_name] => images.jpeg
            [afbeelding_date] => 2006-02-13 08:49:16
            [afbeelding_info] => 
            [afbeelding_filename] => site25_20060213084915_images.jpeg
            [afbeelding_site] => 78
            [afbeelding_deleted] => 0
            [afbeelding_maker] => 
            [afbeelding_formanswer] => 256606
            [afbeelding_width] => 99
            [afbeelding_height] => 66
            [afbeelding_size] => 1569
            [afbeelding_type] => jpeg
            [afbeelding_isimage] => 1
            [afbeelding_isextranet] => 0
            [afbeelding_user] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-02-13 08:49:16
            [react_date_changed] => 2006-02-13 08:49:16
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 100030
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => Y2PBCA56JPPC2GP
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 113353
            [editable] => 1
        )

    [113348] => Array
        (
            [naam] => Arthur.
            [link] => 
            [reactie] => "De polemiek van de massamedia, meehuilen met de wolven"

Ik moet zeggen dat ik blijer verrast was met je eerste reactie:

"Waar ruzie is, zijn er altijd twee schuldig... "

De tegeltjeswijsheid in optima forma. Kan je je nooit een buil mee vallen en iedereen begrijpt je,
terwijl je toch niets zegt. 

Geloven is niet dom, het hebben van een appendix ook niet. Het zijn rudimentaire overblijfselen uit een ver verleden, die zich toch nog hevig kunnen manifesteren en waar veel mensen niet omheen kunnen of durven, belast door 'aanleg',
opvoeding of niet anders kennen
of kunnen. 

Sommige mensen doen er bewust afstand van en laten zich opereren.
Helaas is het met 'geloven' nog niet zo ver...

            [afbeelding] => 11914
            [afbeelding_id] => 11914
            [afbeelding_name] => accidentinpants.jpg
            [afbeelding_date] => 2006-02-13 10:49:14
            [afbeelding_info] => 
            [afbeelding_filename] => site25_20060213104914_accidentinpants.jpg
            [afbeelding_site] => 78
            [afbeelding_deleted] => 0
            [afbeelding_maker] => 
            [afbeelding_formanswer] => 256696
            [afbeelding_width] => 120
            [afbeelding_height] => 83
            [afbeelding_size] => 15763
            [afbeelding_type] => jpg
            [afbeelding_isimage] => 1
            [afbeelding_isextranet] => 0
            [afbeelding_user] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-02-13 10:49:15
            [react_date_changed] => 2006-02-13 10:49:15
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 100030
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => X3GXKZPCCDXXEP5
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 113348
            [editable] => 1
        )

    [113336] => Array
        (
            [naam] => Renée
            [link] => 
            [reactie] => Om je metafoor iets verder uit te breiden: tot de appendix gaat ontsteken zou het een nutteloze ontfraaïng van de buik zijn om hem alvast te laten verwijderen. 

Geloven is een uiting van bevlogenheid en dat is een mooie eigenschap. Bevlogenheid kan het einde van je bestaan betekenen, zoals bij Sokrates of Oscar Wilde. Is er een mooiere dood te bedenken dan het sterven voor een ideaal? Het is een niet een dood waar een plant of een dier voor kiezen kan.
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-02-13 16:26:05
            [react_date_changed] => 2006-02-13 16:26:05
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 100030
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => M5EQKXVR2PU93TW
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 113336
            [editable] => 1
        )

    [113334] => Array
        (
            [naam] => Marijk
            [link] => 
            [reactie] => Sterven voor een ideaal....? Ik geloof niet in martelaarsprookjes. 
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-02-13 17:08:01
            [react_date_changed] => 2006-02-13 17:08:01
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 100030
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => 72BSSFED4DGM9YQ
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 113334
            [editable] => 1
        )

    [113331] => Array
        (
            [naam] => Arthur
            [link] => 
            [reactie] => Renee schreef:"Geloven is een uiting van bevlogenheid"

Geloven, bevlogenheid en ideaal....
hoe groot zal het percentage 'gelovigen' zijn dat die
3 begrippen in één verband in zich dragen?

Is het niet eerder: angst, dwang,
en gewoonte voor een heel grote meerderheid van gelovigen van 'alle
gezindten'. En natuurlijk sterker aanwezig in die gemeenschappen waar
vrijheid en persoonlijke keuze
kwalijke begrippen zijn?

" Is er een mooiere dood te bedenken ...."

Is er een mooie dood te bedenken...?
Genadig en bevrijdend zeker, maar sterven voor een geloof betekent meestal sterven en ellende voor andersgelovigen.
            [afbeelding] => 11926
            [afbeelding_id] => 11926
            [afbeelding_name] => Koning.jpg
            [afbeelding_date] => 2006-02-13 17:56:36
            [afbeelding_info] => 
            [afbeelding_filename] => site25_20060213175635_Koning.jpg
            [afbeelding_site] => 78
            [afbeelding_deleted] => 0
            [afbeelding_maker] => 
            [afbeelding_formanswer] => 256969
            [afbeelding_width] => 120
            [afbeelding_height] => 161
            [afbeelding_size] => 6911
            [afbeelding_type] => jpg
            [afbeelding_isimage] => 1
            [afbeelding_isextranet] => 0
            [afbeelding_user] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-02-13 17:56:36
            [react_date_changed] => 2006-02-13 17:56:36
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 100030
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => G8MCJGV9JBEVFQ
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 113331
            [editable] => 1
        )

    [113288] => Array
        (
            [naam] => Renée
            [link] => 
            [reactie] => Niemand anders dan degene die zichzelf als martelaar opwerpt, hoeft in martelaarssprookjes te geloven. Het is een kwestie tussen zijn geweten en de dwang van buitenaf tot anders denken. Het is een ontsnappen aan die onderdrukking.

     Verder kunnen angst, dwang en gewoonte ten grondslag liggen aan het 'aanleren' van een geloof, toch zullen alle mensen die geloven wel degelijk minstens één religieuze ervaring (een soort ervaring van eenheid) hebben gekend. Daarnaast denk ik niet dat er ooit ook maar iemand is geweest die onbevlogen stierf voor zijn geloof. Een zelfmoordenaar is altijd vervuld van een 'ideaal', of dit nu zijn zelfbeeld is of zijn geloof.


     Dit neemt natuurlijk niet weg dat het een verschrikkelijke daad is, zeker wanneer er mensen bij omkomen die er volledig buiten staan. Toch vind ik het te makkelijk om de schuld alleen bij de martelaar te leggen. Er bestaat een onbeschrijfelijke arrogantie in het westers denken waar wat mij betreft weleens aan gesleuteld mag worden.
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-02-15 13:08:17
            [react_date_changed] => 2006-02-15 13:08:17
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 100030
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => QYYKD9RAXAXJJK
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 113288
            [editable] => 1
        )

    [113216] => Array
        (
            [naam] => Rabia
            [link] => 
            [reactie] => Hallo Allemaal...
Ik ben het ermee eens dat iedereen recht heeft op vrijheid van meningsuiting, maar moet je je mening zo extreem uitten dat je er mensen door kwetst? Want dat zijn heel veel islamieten op dit moment, gekwetst. Ik heb het heel vaak moeten zeggen en ik zal het blijven herhalen, een geloof kan nooit slecht zijn. Islamieten kunnen geen terroristen zijn en terroristen kunnen geen islamieten zijn. Daarom zou ik zowel terroristen als mensen als Nostradamus willen vragen om zich even in de Koran te verdiepen en mij vertellen waar ze het vandaan hebben dat de Islam, een religie van vredie, terreur kan toestaan. Ik vind het jammer dat de Koran door sommige mensen zo verkeerd geinterpreteerd wordt.
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-02-19 21:52:56
            [react_date_changed] => 2006-02-19 21:52:56
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 100030
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => F66AM4UFWF352B
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 113216
            [editable] => 1
        )

    [113214] => Array
        (
            [naam] => Karim Khaoiri
            [link] => 
            [reactie] => Ik vind de discussie die hier gevoerd is enorm goed en nuttig, mensen moeten kunnen zeggen wat ze willen "mits ze een ander niet bewust kwetsen in mijn ogen" en wilde hier eigenlijk verder buiten blijven aangezien ik de mensen hierboven lekker met elkaar in discussie wilde zien. Ik ben het met vele van jullie eens, maar wilde alleen even inhaken op Rabia.
Nostradamus is al heel lang dood maar was goed in voorspellen, hij heeft niet voorspeld dat de moslims degene zijn waardoor een wereldoorlog zou komen. Helaas kan hij zich niet in de Koran verdiepen. Verder ben ik het helemaal eens met jou, ik deel jou mening voor echt de volle 100%.
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-02-20 10:10:02
            [react_date_changed] => 2006-02-20 10:10:02
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 100030
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => E26T89FMWXVHUKC
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 113214
            [editable] => 1
        )

    [113199] => Array
        (
            [naam] => Rabia
            [link] => 
            [reactie] => heej karim...
Sorry ik bedoelde Nostradamus niet, ik bedoel degene die de spotprenten heeft gemaakt. Mijn excuses hiervoor. Ik ben blij dat jij het met mij eens bent, ik vind je stukjes erg goed!
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-02-21 11:18:06
            [react_date_changed] => 2006-02-21 11:18:06
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 100030
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => J9HLJGZ98VFLWB
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 113199
            [editable] => 1
        )

    [112650] => Array
        (
            [naam] => Granit
            [link] => 
            [reactie] => Ey KArimpje :D
Gezellig he op school, hey las ff stukje maar klopt niet.
Er staat de islamieten aanbidden de profeet mohammed, dit klopt niet.
We aanbidden Allah, de profeet is slechts een waarschuwer en die oproept tot geloof in 1 GOD.


            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-03-22 19:12:31
            [react_date_changed] => 2006-03-22 19:12:31
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 100030
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => RECFMUGH4PFM2VA
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 112650
            [editable] => 1
        )

    [108050] => Array
        (
            [naam] => bert
            [link] => 
            [reactie] => ddddd
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2007-02-02 12:31:08
            [react_date_changed] => 2007-02-02 12:31:08
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 100030
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => KT9G4VUTFHBR2UL
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 108050
            [editable] => 1
        )

)
photo

Rini | 09 februari 2006

Waar ruzie is, zijn er altijd twee schuldig...

Vraagteken | 09 februari 2006

Als de profeet niet mag worden afgebeeld, waarom wordt de man in de spotprent dan gezien als weergave van de profeet? We weten toch niet hoe Hij er uit zag?

Waarom richt de moslim-woede zich niet tegen degenen uit eigen kring die hun wereldreligie misbruiken om ten strijde te trekken tegen de westerse wereld?

En andersom ook: niet-moslims moeten zich niet laten opfokken door Bush-ologen.

Ik zou liever iedereen oproepen zich niet mee te laten slepen in de demagogie van het moment - laat je niet gebruiken!

Karim Khaoiri | 10 februari 2006

Of hij nu wel of niet afgebeeld mag worden weet ik niet, maar volgens de massa is het de profeet.
De vraag waarom moslims niet hun woede uiten op mensen die hun eigen religie/godsdienst misbruiken vind ik één waar ik geen antwoord op kan geven. Ik mag wel denken en gissen naar het antwoord, ik denk dat het Westen denkt dat er in het Midden Oosten en Afrika precies hetzelfde gedacht wordt als het Westen, althans daar streeft het Westen naar. Is het de denkwijze van mensen uit de Westerse wereld dan veel beter? Kan je over discussiëren en dat zal een welles/niettes spelletje worden, want wie mag tegen wie zeggen dat hij/zij verkeerd denkt?
Om op de vraag terug te komen waarom moslims niet woedend worden op "terroristen" denk ik dat het beeld wat hier geschetst wordt van een zelfmoordenaar dat hij terrorist is terwijl in laten we zeggen Palestina deze persoon een held is een verzetstrijder die geeerd moet worden. Moslimlanden zijn veelal dictatoriaal en kennen niet de vrijheden die wij kennen zoals bijvoorbeeld vrijheid van meningsuiting en het plaatsen van een cartoon of zelfs al negatief praten over de profeet is al helemaal uit den boze, want dat kan je de kop kosten. Nu zijn wij hier al enige tijd gewend dat de kerk om de haverklap belachelijk gemaakt wordt en zoals in Italië wordt er zelfs getwijfeld over het bestaan van Jezus, ik als ongelovige vind het ronduit asociaal en bruut als mensen die goed willen scoren keihard roepen dat Jezus nooit bestaan heeft en dit via de rechter probeert uit te vechten, meer als 2 miljard Christenen die geloven in Joshua en een groot deel van hen gelooft ook heilig in Joshua, zijn gekwetst door de twijfel en "paniek" die deze schrijver probeert te zaaien.
Ik begrijp dan ook niet waarom er zo koeltjes is gereageerd in nota bene Italië daar waar het Vaticaan gevestigd is. Ik vind echt dat Christenen feller mogen opkomen voor hun geloof, zolang dat maar geweldloos is.

Linda | 10 februari 2006

Pff... Ze moeten niet zo zeiken vind ik! Zie een stukje cabaret en het geloof wordt belachelijk gemaakt. Daar lach ik ook om. Mensen moeten wat meer zelfspot krijgen. Je mag best voor jezelf opkomen, maar deze halve oorlog vind ik echt te stom voor woorden... Om een paar simpele plaatjes.. Niet zo zeiken mensen, er is al genoeg leed op de wereld!

photo

Arthur. | 13 februari 2006

"Ik vind dat je ieders geloof hebt te respecteren,"

Dat vind ik nu precies niet. Het geloof dat bepaalde extreme moslim-groeperingen hebben
dat het hun recht en hun plicht is om met geweld de verdervelijk uitwassen
van de westelijke beschaving te bestrijden verdient in mijn ogen geen
enkel respect.

Hoe staat een bomaanslag, in naam van Allah, waar tientallen doden bij vallen,
in verhouding met een spotprent in een Deense krant. Toch heb ik geen
woedende moslimmenigten, die aan die aanslag part nog deel hadden,
de straat op zien gaan, om het misbruik van hun godsdienst aan de kaak te stellen.

Hebben alle wel denkende moslimleiders geeist dat de extremisten geisoleerd
zouden worden en openlijk hun excuses zouden aanbieden aan hun benadeelde
medegeloofsgenoten?

Het zijn niet alleen de door jou genoemde kopstukken die het niet zo goed
voor hebben met 'geloven'.....
Ik erger me ook mateloos als ik de reclameborden van 'de bond tegen het vloeken' zie
verkondigen dat vloeken is aangeleerd.... geloven niet dan.(?)... aangeleerd of nee er
in gebeukt! Ook bisschop huppelepup dacht een graantje mee te kunnen pikken
en vond dat de Nederlandse 'g'ristenen al jaren veel te tolerant waren geweest
en misschien ook wat assertiever zouden moeten worden en spot minder zouden
moeten accepteren

Nu kom jij, nota bene, met de mededeling: "Ik vind echt dat Christenen feller mogen
opkomen voor hun geloof". Doe me een lol, en laat iedereen z'n geloof in z'n eigen
hersenpan beleven en val anderen er niet mee lastig. In naam van goden zijn
er altijd mensen geslachtofferd, sinds die mensaap op twee poten kon lopen,
en zich een godswaanbeeld kon scheppen om zichzelf en/of anderen te onderdrukken!
Misschien kunnen we het hier beter over Rotterdamse zaken hebben....

Linda | 13 februari 2006

Een hele goede reactie Arthur, ben het helemaal met je eens! Ik kan het niet zo mooi verwoorden, maar je zegt precies wat ik denk!

photo

Rini | 13 februari 2006

De polemiek van de massamedia, meehuilen met de wolven, je kan het niet negeren, in mijn visie is iedereen een gelovige, niemand weet toch precies hoe het zit. Ik heb ook een hekel aan de zogenaamde 'intellectuelen', die vinden dat geloven dom is. Het zou mooi zijn als mensen elkaar respecteren en met rust laten, maar dat doen ze niet. En dat zal vermoedelijk niet voor niets zijn...

photo

Arthur. | 13 februari 2006

"De polemiek van de massamedia, meehuilen met de wolven"

Ik moet zeggen dat ik blijer verrast was met je eerste reactie:

"Waar ruzie is, zijn er altijd twee schuldig... "

De tegeltjeswijsheid in optima forma. Kan je je nooit een buil mee vallen en iedereen begrijpt je,
terwijl je toch niets zegt.

Geloven is niet dom, het hebben van een appendix ook niet. Het zijn rudimentaire overblijfselen uit een ver verleden, die zich toch nog hevig kunnen manifesteren en waar veel mensen niet omheen kunnen of durven, belast door 'aanleg',
opvoeding of niet anders kennen
of kunnen.

Sommige mensen doen er bewust afstand van en laten zich opereren.
Helaas is het met 'geloven' nog niet zo ver...

Renée | 13 februari 2006

Om je metafoor iets verder uit te breiden: tot de appendix gaat ontsteken zou het een nutteloze ontfraaïng van de buik zijn om hem alvast te laten verwijderen.

Geloven is een uiting van bevlogenheid en dat is een mooie eigenschap. Bevlogenheid kan het einde van je bestaan betekenen, zoals bij Sokrates of Oscar Wilde. Is er een mooiere dood te bedenken dan het sterven voor een ideaal? Het is een niet een dood waar een plant of een dier voor kiezen kan.

Marijk | 13 februari 2006

Sterven voor een ideaal....? Ik geloof niet in martelaarsprookjes.

photo

Arthur | 13 februari 2006

Renee schreef:"Geloven is een uiting van bevlogenheid"

Geloven, bevlogenheid en ideaal....
hoe groot zal het percentage 'gelovigen' zijn dat die
3 begrippen in één verband in zich dragen?

Is het niet eerder: angst, dwang,
en gewoonte voor een heel grote meerderheid van gelovigen van 'alle
gezindten'. En natuurlijk sterker aanwezig in die gemeenschappen waar
vrijheid en persoonlijke keuze
kwalijke begrippen zijn?

" Is er een mooiere dood te bedenken ...."

Is er een mooie dood te bedenken...?
Genadig en bevrijdend zeker, maar sterven voor een geloof betekent meestal sterven en ellende voor andersgelovigen.

Renée | 15 februari 2006

Niemand anders dan degene die zichzelf als martelaar opwerpt, hoeft in martelaarssprookjes te geloven. Het is een kwestie tussen zijn geweten en de dwang van buitenaf tot anders denken. Het is een ontsnappen aan die onderdrukking.

Verder kunnen angst, dwang en gewoonte ten grondslag liggen aan het 'aanleren' van een geloof, toch zullen alle mensen die geloven wel degelijk minstens één religieuze ervaring (een soort ervaring van eenheid) hebben gekend. Daarnaast denk ik niet dat er ooit ook maar iemand is geweest die onbevlogen stierf voor zijn geloof. Een zelfmoordenaar is altijd vervuld van een 'ideaal', of dit nu zijn zelfbeeld is of zijn geloof.


Dit neemt natuurlijk niet weg dat het een verschrikkelijke daad is, zeker wanneer er mensen bij omkomen die er volledig buiten staan. Toch vind ik het te makkelijk om de schuld alleen bij de martelaar te leggen. Er bestaat een onbeschrijfelijke arrogantie in het westers denken waar wat mij betreft weleens aan gesleuteld mag worden.

Rabia | 19 februari 2006

Hallo Allemaal...
Ik ben het ermee eens dat iedereen recht heeft op vrijheid van meningsuiting, maar moet je je mening zo extreem uitten dat je er mensen door kwetst? Want dat zijn heel veel islamieten op dit moment, gekwetst. Ik heb het heel vaak moeten zeggen en ik zal het blijven herhalen, een geloof kan nooit slecht zijn. Islamieten kunnen geen terroristen zijn en terroristen kunnen geen islamieten zijn. Daarom zou ik zowel terroristen als mensen als Nostradamus willen vragen om zich even in de Koran te verdiepen en mij vertellen waar ze het vandaan hebben dat de Islam, een religie van vredie, terreur kan toestaan. Ik vind het jammer dat de Koran door sommige mensen zo verkeerd geinterpreteerd wordt.

Karim Khaoiri | 20 februari 2006

Ik vind de discussie die hier gevoerd is enorm goed en nuttig, mensen moeten kunnen zeggen wat ze willen "mits ze een ander niet bewust kwetsen in mijn ogen" en wilde hier eigenlijk verder buiten blijven aangezien ik de mensen hierboven lekker met elkaar in discussie wilde zien. Ik ben het met vele van jullie eens, maar wilde alleen even inhaken op Rabia.
Nostradamus is al heel lang dood maar was goed in voorspellen, hij heeft niet voorspeld dat de moslims degene zijn waardoor een wereldoorlog zou komen. Helaas kan hij zich niet in de Koran verdiepen. Verder ben ik het helemaal eens met jou, ik deel jou mening voor echt de volle 100%.

Rabia | 21 februari 2006

heej karim...
Sorry ik bedoelde Nostradamus niet, ik bedoel degene die de spotprenten heeft gemaakt. Mijn excuses hiervoor. Ik ben blij dat jij het met mij eens bent, ik vind je stukjes erg goed!

Granit | 22 maart 2006

Ey KArimpje :D
Gezellig he op school, hey las ff stukje maar klopt niet.
Er staat de islamieten aanbidden de profeet mohammed, dit klopt niet.
We aanbidden Allah, de profeet is slechts een waarschuwer en die oproept tot geloof in 1 GOD.

bert | 02 februari 2007

ddddd


*

laat dit veld leeg

Tweets about "#rotterdam"