j | f | m | a | m | j | j | a | s | o | n | d |
1 | 6 | 10 | 14 | 19 | 23 | 27 | 32 | 36 | 40 | 45 | 49 |
2 | 7 | 11 | 15 | 20 | 24 | 28 | 33 | 37 | 41 | 46 | 50 |
3 | 8 | 12 | 16 | 21 | 25 | 29 | 34 | 38 | 42 | 47 | 51 |
4 | 9 | 13 | 17 | 22 | 26 | 30 | 35 | 39 | 43 | 48 | 52 |
5 | 18 | 31 | 44 |
Vandaar de Urban Country Club :
De initiatiefnemers (Rini Biemans, Leo Bruijn, Bert van ’t Hart en Jeroen Everaert) willen onder de naam Urban Country Club toonaangevende creatieven, beleidsmakers, wetenschappers, ondernemers uit Rotterdam met elkaar in contact brengen en zo netwerken, kennis en kunde bundelen. Dit om te komen tot inspirerende visies op het gebied van werkgelegenheid, onderwijs, kunst en cultuur, kenniseconomie, veiligheid, e.d.
Alles is te volgen via Antenne Rotterdam en eenieder kan er zijn voordeel meedoen. Exclusief en openbaar at the same time zogezegd.
Een exclusieve club dient tot de verbeelding te spreken, vandaar dat de uiteindelijke vorm nog niet vaststaat en eenieder er zijn of haar fantasie op kan loslaten.
Sinds vorige week is Antenne Rotterdam onder de naam Urban Country Club alvast aspirantleden aan het werven in een zevental uitzendingen op de zaterdagavond 23:30 – 24:00 op Rotterdam TV met als thema, de zoektocht naar de CREATIEVE STAD. In iedere uitzending interview ik (Rini Biemans) Rotterdammers met visie en vraag hen wat zij denken over de creatieve stad als theorie en wat Rotterdam moet doen om er een te worden (of zijn we het al ?)
Opzet is om alle nieuw gekozen raadsleden na de gemeenteraadsverkiezingen 2006 een DVD met daarop een compilatie van alle uitzendingen cadeau te doen, zodat ze de inzichten kunnen vromgeven in nieuw beleid. Want wie wil niet dat Rotterdam eindelijk die Creatieve stad wordt waar iedereen wil wonen en werken. (volgens mij zijn we goed op weg)
Afgelopen zaterdag was de eerste uitzending van de Urban Country Club, met daarin Ton Rodenburg en Andy Mosmans, beiden directeuren van de ARA groep (het grootste reclamebureau van Rotterdam) en Martin Roedolf, allround creatief.
Klik hier om de uitzending op Antenne TV te bekijken.
Klik hier voor een eerder interview met Andy Mosmans in de serie SPEEDFONDUE
Natuurlijk zijn we benieuwd naar uw mening over de thematiek en de club.
Leesteken | 23 januari 2006Een reclameburau dat een mening heeft over werkgelegenheid, een kunstenaar met een mening over onderwijs. |
Rini | 23 januari 2006Nee, joh dat is juist heel leuk en nodig ! |
joël | 23 januari 2006Mee eens, ik vind dit zeker interessant. Of het ook echt nodig is, is een tweede. Ik denk dat de echte creatieveling zijn weg toch wel vindt, maar is dat andersom ook zo? Rotterdam is in mijn ogen ook al de creatieve stad en de plek waar je moet wezen. Wat zeker heel belangrijk is de juiste communicatie, maar ook dat is volgens mij al een heel stuk verbeterd sinds de zone010/ NL010 en dat soort media uitgaanstips e.d geven. Wellicht dat de creatievelingen zelf de weg naar de massa nog niet echt gevonden heeft. Maar goed is dat dan wat je wil? Ik zelf ben een stukje minder actief dan "vroeger" in de scene en vind het inderdaad soms ook lastig om nou precies te weten waar ik wezen moet als ik leuke dingen wil doen of ontdekken. Maar bijvoorbeeld deze site die ik sinds kort ontdekt heb maakt mij weer een stuk bewuster dat er nog steeds een hoop te beleven valt. (daarvoor mijn dank Rini)Misschien dat ons aller vriend Ted zijn tempel wel ter beschikking wil stellen om de dakloze creatieveling te huisvesten. Dat pand wordt toch alleen maar 's avonds en in de weekenden gebruikt. Trouwens volgens mij valt het ook nog onder de hotspots van de gemeente. Maar ik denk dat je je zelf ook weer niet te afhankelijk van de gemeente wilt laten worden. Mijn advies aan een ieder is... kijk om je heen, zoek naar mogelijkheden en niet naar moeilijkheden. Ga op zoek naar nieuwe markten en doelgroepen. Doe niet teveel je best maar laat het je gewoon wel gevallen en geniet. De mensen in den landen weten heus wel dat het borrelt in Rotterdam. |
joel | 26 januari 2006ok ik heb net pas dat filmpje van ted op antenne tv gezien. Dat had die zelf dus al verzonnen. Hmmm ff denken..Ik denk dat de oplossing voor het grijpen ligt: ANTENNE ROTTERDAM moet gewoon bij veel meer mensen bekend worden en door veel meer creatieven gebruikt worden! |
Rini | 27 januari 2006www.antennetv.nlHelemaal ons idee joel, join the club en spread the word. Marketing, Kwaliteit & Beheer ! |