Het culturele online mzine van Rotterdam
antenne rotterdam

Antenne Rotterdam

jfmamjjasond
1610141923273236404549
2711152024283337414650
3812162125293438424751
4913172226303539434852
5183144

Magazine

week 47 | donderdag 21 november 2024 10:25 uur | 1 bezoekers

Hé psst

Veel vrouwen hebben er last van, jongens die sissende geluiden maken om de aandacht van een vrouw te krijgen.

Hé psst

 

Veel vrouwen hebben er last van, jongens die sissende geluiden maken om de aandacht van een vrouw te krijgen.

Vaak zie ik hoe Marokkaanse jongens staan te sissen naar Nederlandse dames, zodra ze geen aandacht van haar krijgen roepen ze gelijk “Hé geef je geen aandacht? Hoer! Kapsones hoer! Blonde hoer!”. Deze dame is een hoer volgens dat groepje en iedereen mag dat horen.

Ik irriteer me mateloos aan dit soort gedrag en dat is dan ook direct aan mijn gezicht af te lezen.

Deze jongens hebben totaal geen respect voor dames en wanneer ze doorlopen zonder aandacht te schenken aan de leeglopende longen is zij een hoer en wanneer ze hen wel aandacht geeft ook.

Iedere dag ben ik met Nederlanders en vaak vragen ze dan ook waarom die jongens dit doen, en keer op keer heb ik hier geen antwoord voor.

Vlak aan de koopgoot staan vaak sissers die veelal naar jonge meiden sissen om hen vervolgens te versieren.

Jonge meiden vallen dagelijks sissend in hun val, worden dan behandeld als een hoer en soms zelfs gaan ze aan het werk als hoer.

Deze jongens zijn uitschot en ik vraag me dan ook af wat vrouwen die zich vrouwen durven te noemen, te zoeken hebben bij deze losers.

 

Kicken ze op sex?

Kicken ze op macht?

Kicken ze op geld?

Kicken ze op juwelen?

Kicken ze op dure kledij?

Waarom raken de dames hun al zo kwetsbare hart kwijt aan een lafaard?

 

Veel meisjes kicken op pracht en praal en gaan vaak met een jongen die ze alles kan geven zodat ze het gevoel heeft iets of iemand te zijn. Tot al hun waardigheid hen wordt afgenomen en de meisjes op hun rug moeten liggen, ze worden bespuwd en dan pas merk ze hoeveel ze kwijt is.

Ze heeft geen familie en vrienden meer die achter haar staan, ze staat er alleen voor en kan niet meer terug.

Een cruciale denkfout van de meisjes, want ze heeft iedereen nog alleen hebben al deze harten littekens en zijn extra voorzichtig om nog meer emotionele schade te voorkomen.

Ik hoop zo erg dat al deze meisjes weer toenadering gaan zoeken met hun naasten en nooit meer dezelfde fout begaan, want wat zo onschuldig begon kan eindigen in een ware hel.

 

Het is een keiharde les voor de meiden die dit overkomt, en het is een hel voor de ouders en vrienden die om haar geven maar mensen toch, hou je kind in de gaten en zie erop toe dat ze niet met de verkeerde personen omgaat. Kijk argwanend naar je kind wanneer ze steeds met duur merk kledij of met contant geld thuis komt wat je niet thuis kan brengen, want dat bespaart iedereen een hoop ellende.

 

Maak een vuist tegen loverboys!

 

Karim Khaoiri

 
Array
(
    [115412] => Array
        (
            [naam] => Kroontjespen
            [link] => 
            [reactie] => Een interessant onderwerp Karim, eigenlijk twee interessante onderwerpen, waardoor ik me afvraag of je het een niet te makkelijk in verband brengt met het ander.. Laat ik vooropstellen:
ik vind het 'sissen' naar vrouwen ook erg irritant, en kan me niet voorstellen dat een zichzelf respecterende vrouw dit als n uitnodigend gebaar opvat. 
Het gevaar van loverboys is bekend en wil ik zeker niet bagatelliseren; keihard aanpakken luidt ook mijn devies.
Ik denk echter dat je niet kunt stellen dat elke Marokkaan die sist naar een vrouw, een loverboy is. Toen ik in Marokko was werd er heel wat afgesist, ik kreeg de indruk dat het daar een geaccepteerd fenomeen was. Ik heb me zelfs laten vertellen dat veel mannen dit doen omdat zij eigenlijk op straat niet met vreemde vrouwen mogen praten. Ze sissen dan om de aandacht te trekken, om vervolgens (al gebarend) een afspraak te maken. Of die opgeschoten knulletjes in Nederland er succes mee hebben, betwijfel ik. Helaas kan de gemiddelde, niet-romantische Nederlandse man hen niet het goede voorbeeld geven...
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2005-07-01 10:26:37
            [react_date_changed] => 2005-07-01 10:26:37
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 101054
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => JAFZJ6PADFQ4J
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 115412
            [editable] => 1
        )

    [115411] => Array
        (
            [naam] => karim khaoiri
            [link] => 
            [reactie] => Deze jongens hebben wel degelijk succes.
Ze zijn vrijwel dagelijks rond het gebied van de koopgoot en schouwburgplein en daar lopen ook veel kwetsbare meisjes die het wel zien zitten om in eerste instantie met iemand te gaan die alles voor hen kan kopen. Ik vind dat men zich enorm vergist in hoe groot de groep is.
Ik heb recentelijk nog enkele marokkaanse jongens op de hoek gezien bij mij die met 2 grote wagens geparkeerd stonden met tien meiden in hun auto....
Aangezien ik één van hen kon vroeg ik wat ze met zoveel meiden deden en het enige antwoord wat hij gaf is: Zij zijn mijn geld...

Overigens weet ik niet of u goed geinformeerd ben over het sissen, want ik heb in marokko erg vaak gehoord dat sissen een belediging is naar vrouwen, naar mannen gebeurt het wel vaak om hen op deze manier te roepen.

Overigens stelde ik niet dat iedere marokkaan die sist een loverboy is, maar sissen in hun eentje doen ze niet, dat gebeurt in groepen of als ze met zn tweeën zijn en ik weet bijna zeker dat in veel groepen daar zeker loverboys tussen zitten.

Is een erg serieus en moeilijk onderwerp die vraagt om nader uitgezocht te worden.
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2005-07-01 11:02:49
            [react_date_changed] => 2005-07-01 11:02:49
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 101054
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => MGWUUH5SHTQUQCR
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 115411
            [editable] => 1
        )

    [115409] => Array
        (
            [naam] => Kroontjespen
            [link] => 
            [reactie] => Ik begrijp je punt en deel je mening dat het een groot probleem is dat aangepakt moet worden. Wat ik probeerde aan te geven is dat ik vind dat je de stap van 'sissen' naar 'loverboy' te snel maakt. Door je artikel kunnen mensen, die weinig afweten van een bepaalde cultuur, de indruk krijgen dat een Marokkaan die sist een loverboy is, op zoek naar n prooi. Dit kan uiteraard zo zijn, maar ik zie genoeg situaties waarin het stoerdoenerij is (inderdaad in groepen), vergelijkbaar met het oerhollandse fluiten naar een dame of toeteren vanuit de auto. 
Kortom; goed dat je aandacht vestigt op een maatschappelijk probleem, maar kijk uit dat je niet gaat generaliseren.
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2005-07-01 12:59:58
            [react_date_changed] => 2005-07-01 12:59:58
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 101054
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => EPGMXK8Y8L8Y85
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 115409
            [editable] => 1
        )

    [115407] => Array
        (
            [naam] => karim khaoiri
            [link] => 
            [reactie] => ik ben het met je eens wanneer je het zo bekijkt.
Ik ga er altijd van uit dat mensen redelijk denkvermogen hebben en wanneer ik generaliseer een onderscheid maken tussen slechte en goede mensen/marokkanen.

Soms en vooral bij dit soort problemen is generaliseren goed, want deze groep zal dan een vuist moeten maken tegen hen die hun naam in gevaar brengt.

komt u aanstaande dinsdag ook naar Wohnzimmer? Het lijkt me erg leuk om verder in te gaan op dit probleem.
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2005-07-01 15:43:43
            [react_date_changed] => 2005-07-01 15:43:43
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 101054
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => XTGHDVLMLH2W8J
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 115407
            [editable] => 1
        )

    [115405] => Array
        (
            [naam] => Kroontjespen
            [link] => 
            [reactie] => Dat ging even verkeerd.
Zeg in de eerste plaats maar gewoon 'je'; kan me niet voorstellen dat ik (veel) ouder ben dan jij (ook ik ben correspondent hier, zij het met een lagere frequentie). 
Ik zal kijken of ik dinsdag kan, je lijkt me een interessante conversatiegenoot.

Om toch nog even inhoudelijk te reageren: ik ben het niet eens met je redenatie, omdat, zoals al zo vaak gebeurt, de 'goeden' zich moeten verantwoorden voor de 'slechten'. Kijk bijv. naar de moord op Van Gogh; van alle moslims in Nederland (of ze nou Turks, Marokkaans of Indonesisch waren, streng gelovig of niet) werd verwacht dat ze openlijk afstand namen van wat 1 gek had gedaan. Er zijn ongetwijfeld ook Nederlandse loverboys en ik voel me niet geroepen hier openbaar afstand van te nemen (dat lijkt me namelijk voor zich spreken).
Salam ;-)
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2005-07-01 16:18:15
            [react_date_changed] => 2005-07-01 16:18:15
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 101054
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => KLWVPDJPA72JYTF
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 115405
            [editable] => 1
        )

    [115403] => Array
        (
            [naam] => karim khaoiri
            [link] => 
            [reactie] => ik als 'marokkaan' ga al mijn hele leven met Nederlanders om en zie welke frustraties er bij Nederlanders zijn, soms vind ik het vervelend wanneer ze mij vragen waarom deze jongens dit soort gruwelijke geweldsdelicten plegen en als ik zeg dat ik het net zo erg vind als zijzelf dan weten ze dat ik daar niet over lieg.
Er is een klein percentage Nederlandse loverboys, maar Marokkanen, Antillianen en Turken zijn over vertegenwoordigd.
Ik zou veel voorbeelden kunnen noemen waarom Marokkanen de slechte naam en publiciteit over zichzelf afroepen en dat ze alles behalve een slachtoffer zijn, maar ik bespaar dat verhaal voor of de volgende column of voor als je a.s. dinsdag naar wohnzimmer komt tijdens ons gesprek
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2005-07-01 23:34:01
            [react_date_changed] => 2005-07-01 23:34:01
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 101054
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => CLKBSYA8XLJ447K
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 115403
            [editable] => 1
        )

    [115398] => Array
        (
            [naam] => Menno
            [link] => 
            [reactie] => Na lang nadenken wil ik me toch ook even in de discussie mengen. Het valt me vaker op dat jij, Karim, wel heel erg generaliseert zonder de andere kant van zaken te bekijken. Na 15 jaar in het jongerenwerk gewerkt te hebben, en heel veel met loverboys problemen te maken hebben gehad, wil ik toch even zeggen dat mensen niet zomaar loverboy worden. Ook loverboys hebben hun eigen problemen en worden vaak in een bepaalde hoek gedrukt. Begrijp me niet verkeerd, ik wil loverboys absoluut niet goed praten want het is een groot probleem in Nederland. Het enige dat ik hoop is dat mensen ook leren kijken naar de basis van dit probleem! Zoals met alle problemen kunnen deze pas opgelost worden als ze bij de basis aangepakt worden! Generaliseren vind ik toch een gevaar op een site zoals deze! De kans is namelijk echt groot aanwezig dat niet iedere lezer zo verstandig is als jij en ik hopen dat ze zijn en daar maak je de dingen vervolgens toch erger mee!!!
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2005-07-03 17:33:14
            [react_date_changed] => 2005-07-03 17:33:14
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 101054
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => BA9ESCVQKVTFJ4
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 115398
            [editable] => 1
        )

    [115394] => Array
        (
            [naam] => karim khaoiri
            [link] => 
            [reactie] => ik hou absoluut geen enkele seconde rekening met de achtergrond van loverboys.
Met daders wordt namelijk altijd rekening gehouden.
Loverboys zijn geen jongens die dat van de één op de andere dag doen en hebben al veelal een crimineel verleden dus rekening houden? No way!
Ik ben ook niet bang om erover te schrijven en zal dat dus blijven doen.
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2005-07-04 11:59:34
            [react_date_changed] => 2005-07-04 11:59:34
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 101054
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => TYERLS5LHVDT49K
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 115394
            [editable] => 1
        )

    [115392] => Array
        (
            [naam] => Menno
            [link] => 
            [reactie] => Zij die het weten zeggen het niet, zij die het niet weten zeggen het...
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2005-07-04 13:00:58
            [react_date_changed] => 2005-07-04 13:00:58
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 101054
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => CH9XLM334KG53K
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 115392
            [editable] => 1
        )

    [115389] => Array
        (
            [naam] => karim khaoiri
            [link] => 
            [reactie] => wij blijven van mening verschillen.

            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2005-07-05 15:08:14
            [react_date_changed] => 2005-07-05 15:08:14
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 101054
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => HXT68BGCQ2ASV3
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 115389
            [editable] => 1
        )

    [115166] => Array
        (
            [naam] => janneke
            [link] => 
            [reactie] => Interessante discussie die hier gehouden wordt. Met beider goede argumenten. Toch zou ik graag hierop willen reageren want Karim ik vind (let op dus mijn mening) dat je niet zo 1-2-3- kan zeggen dat je geen rekening houdt met de achtergrond van een loverboy (in feite is een loverboy ook een slachtoffer). Natuurlijk ben ik het met je eens dat loverboys foute dingen doen en mensen ontzettend kwetsen. En hoezeer ik dat ook veroordeel, vind ik dat je juist wel moet kijken naar de achtergrond van zo'n loverboy. Niet om het goed te praten maar juist om de oorzaak van het probleem weg te kunnen nemen. Want iemand die zulke immens grove praktijken uithaalt is ziek, erg ziek. En die ziekte komt ergens vandaan. Ergens in zijn leven is hij waarschijnlijk heel erg gekwetst of beschadigd. En daar zou hij aan geholpen moeten worden. Het is heel makkelijk om zo iemand te veroordelen zonder naar de oorzaken te kijken. Een loverboy is slecht, punt. Maar moeilijker is het om zo iemand te helpen om zo te proberen problemen in de toekomst te voorkomen. En nee ik praat het niet goed en ja zo iemand moet gestraft worden. Maar zoals je al eerder zei Karim. Fouten maakt iedereen, het gaat erom dat je er uiteindelijk van leert. En daarom vind ik dat criminelen (en dus ook loverboys) gestraft moeten worden maar vooral dat zij de mogelijkheid krijgen om te leren van hun fouten om het zo in de toekomst te voorkomen. En dat gebeurt helaas nog veel te weinig... 
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2005-08-04 14:49:12
            [react_date_changed] => 2005-08-04 14:49:12
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 101054
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => PSH8ALA2TJ9BPA
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 115166
            [editable] => 1
        )

    [115112] => Array
        (
            [naam] => karim khaoiri
            [link] => 
            [reactie] => ik begrijp je punt Janneke, zoals ik die ook van Menno begreep. Wat ik om mij heen zie, ik woon namelijk niet ver van een wijk die er bekend om staat loverboys te huisvesten "niet bij justitie, maar bij de mensen zelf bekend", deze jongens komen uit arme "mislukte" arbeiders gezinnen, dit soort jongens zijn uit op geld, macht en status.
Iemand die loverboy word, word dat ook niet 1-2-3 maar daar gaat een heel periode aan andere delicten aan vooraf het zijn dus al meestal bekende criminelen.
Ik heb geen enkel begrip voor deze jongens en ik kijk liever naar het slachtoffer, ipv de dader "als zogenaamde slachtoffer" te bekijken en te analiseren.
Een aanrader om te lezen is het boekje, Loverboys: Feiten en Tips en Verhalen van de slachtoffers.
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2005-08-09 14:10:46
            [react_date_changed] => 2005-08-09 14:10:46
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 101054
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => VJ6EA948JPS3FY5
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 115112
            [editable] => 1
        )

)

Kroontjespen | 01 juli 2005

Een interessant onderwerp Karim, eigenlijk twee interessante onderwerpen, waardoor ik me afvraag of je het een niet te makkelijk in verband brengt met het ander.. Laat ik vooropstellen:
ik vind het 'sissen' naar vrouwen ook erg irritant, en kan me niet voorstellen dat een zichzelf respecterende vrouw dit als n uitnodigend gebaar opvat.
Het gevaar van loverboys is bekend en wil ik zeker niet bagatelliseren; keihard aanpakken luidt ook mijn devies.
Ik denk echter dat je niet kunt stellen dat elke Marokkaan die sist naar een vrouw, een loverboy is. Toen ik in Marokko was werd er heel wat afgesist, ik kreeg de indruk dat het daar een geaccepteerd fenomeen was. Ik heb me zelfs laten vertellen dat veel mannen dit doen omdat zij eigenlijk op straat niet met vreemde vrouwen mogen praten. Ze sissen dan om de aandacht te trekken, om vervolgens (al gebarend) een afspraak te maken. Of die opgeschoten knulletjes in Nederland er succes mee hebben, betwijfel ik. Helaas kan de gemiddelde, niet-romantische Nederlandse man hen niet het goede voorbeeld geven...

karim khaoiri | 01 juli 2005

Deze jongens hebben wel degelijk succes.
Ze zijn vrijwel dagelijks rond het gebied van de koopgoot en schouwburgplein en daar lopen ook veel kwetsbare meisjes die het wel zien zitten om in eerste instantie met iemand te gaan die alles voor hen kan kopen. Ik vind dat men zich enorm vergist in hoe groot de groep is.
Ik heb recentelijk nog enkele marokkaanse jongens op de hoek gezien bij mij die met 2 grote wagens geparkeerd stonden met tien meiden in hun auto....
Aangezien ik één van hen kon vroeg ik wat ze met zoveel meiden deden en het enige antwoord wat hij gaf is: Zij zijn mijn geld...

Overigens weet ik niet of u goed geinformeerd ben over het sissen, want ik heb in marokko erg vaak gehoord dat sissen een belediging is naar vrouwen, naar mannen gebeurt het wel vaak om hen op deze manier te roepen.

Overigens stelde ik niet dat iedere marokkaan die sist een loverboy is, maar sissen in hun eentje doen ze niet, dat gebeurt in groepen of als ze met zn tweeën zijn en ik weet bijna zeker dat in veel groepen daar zeker loverboys tussen zitten.

Is een erg serieus en moeilijk onderwerp die vraagt om nader uitgezocht te worden.

Kroontjespen | 01 juli 2005

Ik begrijp je punt en deel je mening dat het een groot probleem is dat aangepakt moet worden. Wat ik probeerde aan te geven is dat ik vind dat je de stap van 'sissen' naar 'loverboy' te snel maakt. Door je artikel kunnen mensen, die weinig afweten van een bepaalde cultuur, de indruk krijgen dat een Marokkaan die sist een loverboy is, op zoek naar n prooi. Dit kan uiteraard zo zijn, maar ik zie genoeg situaties waarin het stoerdoenerij is (inderdaad in groepen), vergelijkbaar met het oerhollandse fluiten naar een dame of toeteren vanuit de auto.
Kortom; goed dat je aandacht vestigt op een maatschappelijk probleem, maar kijk uit dat je niet gaat generaliseren.

karim khaoiri | 01 juli 2005

ik ben het met je eens wanneer je het zo bekijkt.
Ik ga er altijd van uit dat mensen redelijk denkvermogen hebben en wanneer ik generaliseer een onderscheid maken tussen slechte en goede mensen/marokkanen.

Soms en vooral bij dit soort problemen is generaliseren goed, want deze groep zal dan een vuist moeten maken tegen hen die hun naam in gevaar brengt.

komt u aanstaande dinsdag ook naar Wohnzimmer? Het lijkt me erg leuk om verder in te gaan op dit probleem.

Kroontjespen | 01 juli 2005

Dat ging even verkeerd.
Zeg in de eerste plaats maar gewoon 'je'; kan me niet voorstellen dat ik (veel) ouder ben dan jij (ook ik ben correspondent hier, zij het met een lagere frequentie).
Ik zal kijken of ik dinsdag kan, je lijkt me een interessante conversatiegenoot.

Om toch nog even inhoudelijk te reageren: ik ben het niet eens met je redenatie, omdat, zoals al zo vaak gebeurt, de 'goeden' zich moeten verantwoorden voor de 'slechten'. Kijk bijv. naar de moord op Van Gogh; van alle moslims in Nederland (of ze nou Turks, Marokkaans of Indonesisch waren, streng gelovig of niet) werd verwacht dat ze openlijk afstand namen van wat 1 gek had gedaan. Er zijn ongetwijfeld ook Nederlandse loverboys en ik voel me niet geroepen hier openbaar afstand van te nemen (dat lijkt me namelijk voor zich spreken).
Salam ;-)

karim khaoiri | 01 juli 2005

ik als 'marokkaan' ga al mijn hele leven met Nederlanders om en zie welke frustraties er bij Nederlanders zijn, soms vind ik het vervelend wanneer ze mij vragen waarom deze jongens dit soort gruwelijke geweldsdelicten plegen en als ik zeg dat ik het net zo erg vind als zijzelf dan weten ze dat ik daar niet over lieg.
Er is een klein percentage Nederlandse loverboys, maar Marokkanen, Antillianen en Turken zijn over vertegenwoordigd.
Ik zou veel voorbeelden kunnen noemen waarom Marokkanen de slechte naam en publiciteit over zichzelf afroepen en dat ze alles behalve een slachtoffer zijn, maar ik bespaar dat verhaal voor of de volgende column of voor als je a.s. dinsdag naar wohnzimmer komt tijdens ons gesprek

Menno | 03 juli 2005

Na lang nadenken wil ik me toch ook even in de discussie mengen. Het valt me vaker op dat jij, Karim, wel heel erg generaliseert zonder de andere kant van zaken te bekijken. Na 15 jaar in het jongerenwerk gewerkt te hebben, en heel veel met loverboys problemen te maken hebben gehad, wil ik toch even zeggen dat mensen niet zomaar loverboy worden. Ook loverboys hebben hun eigen problemen en worden vaak in een bepaalde hoek gedrukt. Begrijp me niet verkeerd, ik wil loverboys absoluut niet goed praten want het is een groot probleem in Nederland. Het enige dat ik hoop is dat mensen ook leren kijken naar de basis van dit probleem! Zoals met alle problemen kunnen deze pas opgelost worden als ze bij de basis aangepakt worden! Generaliseren vind ik toch een gevaar op een site zoals deze! De kans is namelijk echt groot aanwezig dat niet iedere lezer zo verstandig is als jij en ik hopen dat ze zijn en daar maak je de dingen vervolgens toch erger mee!!!

karim khaoiri | 04 juli 2005

ik hou absoluut geen enkele seconde rekening met de achtergrond van loverboys.
Met daders wordt namelijk altijd rekening gehouden.
Loverboys zijn geen jongens die dat van de één op de andere dag doen en hebben al veelal een crimineel verleden dus rekening houden? No way!
Ik ben ook niet bang om erover te schrijven en zal dat dus blijven doen.

Menno | 04 juli 2005

Zij die het weten zeggen het niet, zij die het niet weten zeggen het...

karim khaoiri | 05 juli 2005

wij blijven van mening verschillen.

janneke | 04 augustus 2005

Interessante discussie die hier gehouden wordt. Met beider goede argumenten. Toch zou ik graag hierop willen reageren want Karim ik vind (let op dus mijn mening) dat je niet zo 1-2-3- kan zeggen dat je geen rekening houdt met de achtergrond van een loverboy (in feite is een loverboy ook een slachtoffer). Natuurlijk ben ik het met je eens dat loverboys foute dingen doen en mensen ontzettend kwetsen. En hoezeer ik dat ook veroordeel, vind ik dat je juist wel moet kijken naar de achtergrond van zo'n loverboy. Niet om het goed te praten maar juist om de oorzaak van het probleem weg te kunnen nemen. Want iemand die zulke immens grove praktijken uithaalt is ziek, erg ziek. En die ziekte komt ergens vandaan. Ergens in zijn leven is hij waarschijnlijk heel erg gekwetst of beschadigd. En daar zou hij aan geholpen moeten worden. Het is heel makkelijk om zo iemand te veroordelen zonder naar de oorzaken te kijken. Een loverboy is slecht, punt. Maar moeilijker is het om zo iemand te helpen om zo te proberen problemen in de toekomst te voorkomen. En nee ik praat het niet goed en ja zo iemand moet gestraft worden. Maar zoals je al eerder zei Karim. Fouten maakt iedereen, het gaat erom dat je er uiteindelijk van leert. En daarom vind ik dat criminelen (en dus ook loverboys) gestraft moeten worden maar vooral dat zij de mogelijkheid krijgen om te leren van hun fouten om het zo in de toekomst te voorkomen. En dat gebeurt helaas nog veel te weinig...

karim khaoiri | 09 augustus 2005

ik begrijp je punt Janneke, zoals ik die ook van Menno begreep. Wat ik om mij heen zie, ik woon namelijk niet ver van een wijk die er bekend om staat loverboys te huisvesten "niet bij justitie, maar bij de mensen zelf bekend", deze jongens komen uit arme "mislukte" arbeiders gezinnen, dit soort jongens zijn uit op geld, macht en status.
Iemand die loverboy word, word dat ook niet 1-2-3 maar daar gaat een heel periode aan andere delicten aan vooraf het zijn dus al meestal bekende criminelen.
Ik heb geen enkel begrip voor deze jongens en ik kijk liever naar het slachtoffer, ipv de dader "als zogenaamde slachtoffer" te bekijken en te analiseren.
Een aanrader om te lezen is het boekje, Loverboys: Feiten en Tips en Verhalen van de slachtoffers.


*

laat dit veld leeg

Tweets about "#rotterdam"