Het culturele online mzine van Rotterdam
antenne rotterdam

Antenne Rotterdam

jfmamjjasond
1610141923273236404549
2711152024283337414650
3812162125293438424751
4913172226303539434852
5183144

Magazine

week 47 | donderdag 21 november 2024 11:34 uur | 1 bezoekers

kritiek op de vormgeving van dit tijdschrift

Reclame eist ongelooflijk veel aandacht op. Hier lijkt dit in geen verhouding te staan tot de aandacht die de artikelen van correspondenten verdienen.
De buitenkant is niet belangrijk; in principe sta ik hier ten volle achter.

Maar is dit standpunt überhaupt houdbaar? want er zijn esthetische
argumenten die van grotere waarde kunnen zijn dan snelle economische
voordeeltjes.



Sinds de introductie van vooral bewegende reclame op deze site, erger
ik me groen en geel aan de lay-out. Bewegende beelden eisen
ongelooflijk veel aandacht op. En dit staat in geen verhouding tot de
aandacht die de artikelen van correspondenten verdienen (en nodig
hebben).

Sinds kort is er hier, nouja, een overloop aan reclame verschenen, en
wel op de eerste rij. Zelfs bij de Spits of Metro is de verhouding
prettiger (terwijl die blaadjes soms stiekem reclame als doel lijken te
hebben).



Antenne Rotterdam ziet er momenteel uit, het spijt me heel erg dit te
moeten zeggen, als een Gamma-folder of De
Waterbeddenconcurent-advertentie die door je brievenbus wordt gepropt.



En zouden de sponsoren zelf ook niet ontevreden kunnen zijn met dit schreeuwerige imago?



Zou het niet fijn zijn als inhoud en geld verdienen met elkaar visueel door één deur kunnen, in ieder geval aan de buitenkant.

Zo’n beetje alle interessante sites op het web plaatsen hun sponsors op
een mooie plek onderaan, niet heel groot, of chiquer nog, achter een
speciale link. Dan wordt in ieder geval de identiteit van een site
behouden, wat wellicht weer meer adverteerders aantrekt.



Alsjeblieft redactie, doe hier snel iets aan, want dit lijkt wel griep.
 
Array
(
    [115479] => Array
        (
            [naam] => Eric
            [link] => 
            [reactie] => Helemaal mee eens. Eveneneens ergerlijk is het feit dat die banners zonder enige aankondiging of toelichting op de site gedonderd zijn: minachting van de bezoeker.

            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2005-06-27 07:43:58
            [react_date_changed] => 2005-06-27 07:43:58
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 101082
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => 834LJFAPH3LZ5MW
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 115479
            [editable] => 1
        )

    [115477] => Array
        (
            [naam] => Rini
            [link] => 
            [reactie] => Ik ben het met jullie eens, de banners zijn van clubs die prijzen hebben beschikbaar gesteld. We zijn zelf ook niet tevreden over hoe het eruit ziet. Wordt aan gewerkt, heb vertrouwen. 
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2005-06-27 09:08:10
            [react_date_changed] => 2005-06-27 09:08:10
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 101082
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => YPSPZEB28RCB8U
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 115477
            [editable] => 1
        )

    [115476] => Array
        (
            [naam] => Eric
            [link] => 
            [reactie] => Absoluut geen vertrouwen in. Brevet van onvermogen.
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2005-06-27 09:58:36
            [react_date_changed] => 2005-06-27 09:58:36
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 101082
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => FRAYV537BMGLL3
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 115476
            [editable] => 1
        )

    [115462] => Array
        (
            [naam] => Lisa
            [link] => 
            [reactie] => Gisteren stond er nog een deel-2 met kritiek op de vormgeving in de site. Waarom kan ik deze nu niet terug vinden? Verwijderd?
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2005-06-28 09:19:55
            [react_date_changed] => 2005-06-28 09:19:55
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 101082
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => 34E7RE6KQSHCH
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 115462
            [editable] => 1
        )

    [115460] => Array
        (
            [naam] => Noortje
            [link] => 
            [reactie] => De auteur van het artikel (Leesteken) heeft het zelf verwijderd.
            [afbeelding] => 6343
            [afbeelding_id] => 6343
            [afbeelding_name] => gum.jpg
            [afbeelding_date] => 2005-06-28 10:28:48
            [afbeelding_info] => 
            [afbeelding_filename] => site25_20050628102848_gum.jpg
            [afbeelding_site] => 78
            [afbeelding_deleted] => 0
            [afbeelding_maker] => 
            [afbeelding_formanswer] => 130472
            [afbeelding_width] => 135
            [afbeelding_height] => 101
            [afbeelding_size] => 1973
            [afbeelding_type] => jpg
            [afbeelding_isimage] => 1
            [afbeelding_isextranet] => 0
            [afbeelding_user] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2005-06-28 10:28:48
            [react_date_changed] => 2005-06-28 10:28:48
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 101082
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => 9PPG8KE96JX8Y37
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 115460
            [editable] => 1
        )

    [115457] => Array
        (
            [naam] => Leesteken
            [link] => 
            [reactie] => Lisa, Ik heb er geen zin meer in. Kritiek op de site wordt als persoonlijke kritiek opgevat, en zo komt antennerotterdam dus nooit verder. Ik geef het op.
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2005-06-28 12:19:44
            [react_date_changed] => 2005-06-28 12:19:44
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 101082
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => GMAY379TMA5ELCA
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 115457
            [editable] => 1
        )

    [115454] => Array
        (
            [naam] => Lisa
            [link] => 
            [reactie] => Leesteken, jammer dat je er mee stopt. Maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. De teentjes zijn bij Antenne Rotterdam erg lang. Dat is me wel duidelijk geworden. Zo wordt de site nooit het platform dat het wil zijn. Ik neem aan dat de subsidiegevers (de raad voor kunst en cultuur?) het zich ook anders hadden voorgesteld.
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2005-06-28 12:39:19
            [react_date_changed] => 2005-06-28 12:39:19
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 101082
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => LJKRKDSC4C5R67K
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 115454
            [editable] => 1
        )

    [115453] => Array
        (
            [naam] => Leesteken
            [link] => 
            [reactie] => Ik denk dat je gelijk hebt. Lange tenen zijn niet professioneel, het blijft zo bij preken voor eigen parochie. Subsidiegever zal onaangenaam verrast zijn.
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2005-06-28 14:09:47
            [react_date_changed] => 2005-06-28 14:09:47
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 101082
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => 3FEH5MV3VKH9EX
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 115453
            [editable] => 1
        )

    [115451] => Array
        (
            [naam] => Rini
            [link] => 
            [reactie] => Ik begrijp het niet meer, wat is in godsnaam het probleem. Voor alle duidelijkheid, Antenne Rotterdam is gesubsidieeerd als onderdeel van KOORTS. De raad van Kunst en Cultuur evalueerd een aantal projecten waaronder Antenne. Na 1 juli is er overigens geen subsidie meer en gaan we voor eigen rekening verder...
            [afbeelding] => 6361
            [afbeelding_id] => 6361
            [afbeelding_name] => images.jpg
            [afbeelding_date] => 2005-06-28 16:33:32
            [afbeelding_info] => 
            [afbeelding_filename] => site25_20050628163332_images.jpg
            [afbeelding_site] => 78
            [afbeelding_deleted] => 0
            [afbeelding_maker] => 
            [afbeelding_formanswer] => 130803
            [afbeelding_width] => 150
            [afbeelding_height] => 112
            [afbeelding_size] => 4640
            [afbeelding_type] => jpg
            [afbeelding_isimage] => 1
            [afbeelding_isextranet] => 0
            [afbeelding_user] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2005-06-28 16:33:32
            [react_date_changed] => 2005-06-28 16:33:32
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 101082
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => L3RYGM8GZSP5PAG
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 115451
            [editable] => 1
        )

    [115450] => Array
        (
            [naam] => Eric
            [link] => 
            [reactie] => Je bedoelt zeker 'evalueert' (3e persoon enkelvoud, tegenwoordige tijd.)
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2005-06-28 17:03:27
            [react_date_changed] => 2005-06-28 17:03:27
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 101082
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => K7RT826UGKFWZ
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 115450
            [editable] => 1
        )

    [115449] => Array
        (
            [naam] => theo
            [link] => 
            [reactie] => he miereneuker ga eens over de inhoud denken en leg nou eens niet op elke naaktslak een korrel zout. we weten nu wel dat je op school hebt gezeten. 
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2005-06-28 17:43:52
            [react_date_changed] => 2005-06-28 17:43:52
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 101082
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => F3MR8JALUFE8XPG
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 115449
            [editable] => 1
        )

    [115448] => Array
        (
            [naam] => Eric
            [link] => 
            [reactie] => Kijk, dat bedoel ik nou: voor de zoveelste maal word je uitgescholden en dan dat verwijt dat ik me met de inhoud moet bezighouden. Als iemand dat doet, ben ik het wel. Mijn moeder heeft me niet opgevoed om uitgescholden te worden. Die agressie die hier op de site heerst, neemt asosicale vormen aan. Bah. 
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2005-06-28 18:09:10
            [react_date_changed] => 2005-06-28 18:09:10
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 101082
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => THHAKMXJDYLGPPF
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 115448
            [editable] => 1
        )

    [115445] => Array
        (
            [naam] => Rini
            [link] => 
            [reactie] => Eric, ik vind het niet echt erg uitgescholden: miereneuker. Je moet toegeven dat je wel erg kritisch bent. Haha, er zit een zekere humor in. Jij schrijft soms ook dingen die erg hard bij ons aankomen (brevet van onvermogen, e.d.) Neem het niet zo zwaar op, dat scheelt.... Je weet toch niets is zomaar heilig, respect, zweet en tranen...
            [afbeelding] => 6365
            [afbeelding_id] => 6365
            [afbeelding_name] => images.jpeg
            [afbeelding_date] => 2005-06-28 19:13:11
            [afbeelding_info] => 
            [afbeelding_filename] => site25_20050628191311_images.jpeg
            [afbeelding_site] => 78
            [afbeelding_deleted] => 0
            [afbeelding_maker] => 
            [afbeelding_formanswer] => 130968
            [afbeelding_width] => 98
            [afbeelding_height] => 83
            [afbeelding_size] => 3196
            [afbeelding_type] => jpeg
            [afbeelding_isimage] => 1
            [afbeelding_isextranet] => 0
            [afbeelding_user] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2005-06-28 19:13:11
            [react_date_changed] => 2005-06-28 19:13:11
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 101082
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => HT4ZJJMWMDKR7FK
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 115445
            [editable] => 1
        )

    [115444] => Array
        (
            [naam] => mirjam
            [link] => 
            [reactie] => wat betekent asosicale?
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2005-06-28 19:15:55
            [react_date_changed] => 2005-06-28 19:15:55
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 101082
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => PGDUE8WPCLZA7AK
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 115444
            [editable] => 1
        )

    [115443] => Array
        (
            [naam] => Eric
            [link] => 
            [reactie] => Mirjam, die slag is u :-)
Als je gereageerd hebt, is er geen correctie meer mogelijk. Mijn nederige excuses. 
Kijk Rini, User generated content staat bij bepaalde media (catch my drift?) tegenwoordig reuze in de belangstelling. Maar deze zelfde media verwachten (ten onrechte?) een duidelijke visie, een beleid, een site die goed gemodereerd wordt. Voor een soort free-for-all zijn er andere plekken, hell, iedere correspondent kan zijn eigen site beginnen.
Misschien hebben bezoekers ook behoefte aan een gemodereerde site. Jammer dat dat niet in de enquete is opgenomen. En hoe was dat ook alweer in dat Sinterklaasliedje? 'Al ben ik zwart als roet, ik meen het toch goed'. 
            [afbeelding] => 6366
            [afbeelding_id] => 6366
            [afbeelding_name] => images.jpg
            [afbeelding_date] => 2005-06-28 19:51:11
            [afbeelding_info] => 
            [afbeelding_filename] => site25_20050628195111_images.jpg
            [afbeelding_site] => 78
            [afbeelding_deleted] => 0
            [afbeelding_maker] => 
            [afbeelding_formanswer] => 130980
            [afbeelding_width] => 83
            [afbeelding_height] => 108
            [afbeelding_size] => 2504
            [afbeelding_type] => jpg
            [afbeelding_isimage] => 1
            [afbeelding_isextranet] => 0
            [afbeelding_user] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2005-06-28 19:51:11
            [react_date_changed] => 2005-06-28 19:51:11
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 101082
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => STS2SYMC2YC375B
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 115443
            [editable] => 1
        )

    [115441] => Array
        (
            [naam] => Rini
            [link] => 
            [reactie] => Cross media exposure en Community driven, thematische beperking en kwalitatieve uitbouw. We zijn er druk mee doende bij de redactie. User generated content, daar zal nog even op gewacht moeten worden. Hoe doe je zoiets in hemelsnaam ? Tips ?

            [afbeelding] => 6369
            [afbeelding_id] => 6369
            [afbeelding_name] => images.jpeg
            [afbeelding_date] => 2005-06-28 23:38:16
            [afbeelding_info] => 
            [afbeelding_filename] => site25_20050628233816_images.jpeg
            [afbeelding_site] => 78
            [afbeelding_deleted] => 0
            [afbeelding_maker] => 
            [afbeelding_formanswer] => 131063
            [afbeelding_width] => 135
            [afbeelding_height] => 101
            [afbeelding_size] => 3630
            [afbeelding_type] => jpeg
            [afbeelding_isimage] => 1
            [afbeelding_isextranet] => 0
            [afbeelding_user] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2005-06-28 23:38:16
            [react_date_changed] => 2005-06-28 23:38:16
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 101082
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => GEJFWWCLABH2JT
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 115441
            [editable] => 1
        )

    [115440] => Array
        (
            [naam] => jan paul
            [link] => 
            [reactie] => Wie wie subsidieert valt een beetje buiten mijn vakgebied als correspondent. Maar de vorm interesseert me. Zou het misschien kunnen om de adverteerders achter i.p.v. onder “Sponsors Grote Schrijfwedstrijd”, op een speciale pagina te zetten. Is dat niet chique? Wat AntenneRotterdam betreft, ik vind het heel gaaf dat de teksten gelezen worden. Een prachtige privé-site zou prachtig zijn, maar zonder bezoekers. Het is dus fantastisch hier en op de banners na, behoorlijk user-generated, toch?
            [afbeelding] => 6370
            [afbeelding_id] => 6370
            [afbeelding_name] => janee.jpg
            [afbeelding_date] => 2005-06-29 00:24:39
            [afbeelding_info] => 
            [afbeelding_filename] => site25_20050629002439_janee.jpg
            [afbeelding_site] => 78
            [afbeelding_deleted] => 0
            [afbeelding_maker] => 
            [afbeelding_formanswer] => 131073
            [afbeelding_width] => 119
            [afbeelding_height] => 22
            [afbeelding_size] => 24081
            [afbeelding_type] => jpg
            [afbeelding_isimage] => 1
            [afbeelding_isextranet] => 0
            [afbeelding_user] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2005-06-29 00:24:39
            [react_date_changed] => 2005-06-29 00:24:39
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 101082
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => 3XW27JMXD26P3F
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 115440
            [editable] => 1
        )

    [115426] => Array
        (
            [naam] => Eric
            [link] => 
            [reactie] => Jan Paul, inderdaad biedt A.R. user generated content. Maar ongemodereerd. Rini, de redactie zou artikelen die veel becommmentarieerd worden, bovenin kunnen zetten, want de meeste bezoekers roepen die artikelen blijkbaar op. 
(een eenvoudige blik op hoe vaak een artikel is opgevraagd is zegt voldoende)
Maak het ze makkelijk. Redactie voeren is ook selecteren. Een journaal opent met het belangrijkste nieuws, een krant opent met het (in de ogen van de redactie) het nieuws dat de lezer het meest interesseert. Het zou een rare wereld worden waarin een lineaire structuur bepaalt wat de opening van een krant, journaal, tijdschrift of website is.
Een lineaire structuur ( het laatste bericht het eerst) is prima voor persoonlijke weblogs enzo, maar in alle bescheidenheid denk ik dat de de structuur van A.R. eerder tegenwerkt dan meewerkt. (Dat heb ik inderdaad al vaker gemeld, maar ja, zonder reactie blijf ik het maar vragen)

            [afbeelding] => 6458
            [afbeelding_id] => 6458
            [afbeelding_name] => images.jpg
            [afbeelding_date] => 2005-06-29 23:29:36
            [afbeelding_info] => 
            [afbeelding_filename] => site25_20050629232936_images.jpg
            [afbeelding_site] => 78
            [afbeelding_deleted] => 0
            [afbeelding_maker] => 
            [afbeelding_formanswer] => 131663
            [afbeelding_width] => 139
            [afbeelding_height] => 71
            [afbeelding_size] => 2071
            [afbeelding_type] => jpg
            [afbeelding_isimage] => 1
            [afbeelding_isextranet] => 0
            [afbeelding_user] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2005-06-29 23:29:36
            [react_date_changed] => 2005-06-29 23:29:36
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 101082
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => Z67FKTJ6VGPKA6J
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 115426
            [editable] => 1
        )

    [115423] => Array
        (
            [naam] => jan paul
            [link] => 
            [reactie] => Ik geloof te begrijpen wat je bedoelt. Deze Gamma-recensie was eigenlijk alleen gepost tegen reclame-overheersing of voor visuele appeteitelijkheid van dit tijdschrift. Je ideeen over structuur klinken logisch, maar ik krijg een beetje hoofdpijn bij de vertaling naar automatisering. Ik ben geen redacteur, ook geen systeembeheerser. Ondertussen schrijf ik af en toe wel graag. Wat ik schrijf is sowieso niet belangerijk (deze recensie wel het minst), maar leuk, een beetje pijnlijk of wat dan ook. Prettig is het om gelezen te worden, dacht ik.
            [afbeelding] => 6463
            [afbeelding_id] => 6463
            [afbeelding_name] => vlek.jpg
            [afbeelding_date] => 2005-06-30 02:06:16
            [afbeelding_info] => 
            [afbeelding_filename] => site25_20050630020616_vlek.jpg
            [afbeelding_site] => 78
            [afbeelding_deleted] => 0
            [afbeelding_maker] => 
            [afbeelding_formanswer] => 131736
            [afbeelding_width] => 100
            [afbeelding_height] => 100
            [afbeelding_size] => 27557
            [afbeelding_type] => jpg
            [afbeelding_isimage] => 1
            [afbeelding_isextranet] => 0
            [afbeelding_user] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2005-06-30 02:06:16
            [react_date_changed] => 2005-06-30 02:06:16
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 101082
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => RB68ACG6P52ZFT
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 115423
            [editable] => 1
        )

    [115253] => Array
        (
            [naam] => jan paul
            [link] => 
            [reactie] => A.Rotterdam staat er weer proper bij!
            [afbeelding] => 6944
            [afbeelding_id] => 6944
            [afbeelding_name] => truus1.jpg
            [afbeelding_date] => 2005-07-19 22:35:46
            [afbeelding_info] => 
            [afbeelding_filename] => site25_20050719223546_truus1.jpg
            [afbeelding_site] => 78
            [afbeelding_deleted] => 0
            [afbeelding_maker] => 
            [afbeelding_formanswer] => 143225
            [afbeelding_width] => 275
            [afbeelding_height] => 468
            [afbeelding_size] => 22810
            [afbeelding_type] => jpg
            [afbeelding_isimage] => 1
            [afbeelding_isextranet] => 0
            [afbeelding_user] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2005-07-19 22:35:46
            [react_date_changed] => 2005-07-19 22:35:46
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 101082
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => 9RSC5ERG5UMYSF7
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 115253
            [editable] => 1
        )

)

Eric | 27 juni 2005

Helemaal mee eens. Eveneneens ergerlijk is het feit dat die banners zonder enige aankondiging of toelichting op de site gedonderd zijn: minachting van de bezoeker.

Rini | 27 juni 2005

Ik ben het met jullie eens, de banners zijn van clubs die prijzen hebben beschikbaar gesteld. We zijn zelf ook niet tevreden over hoe het eruit ziet. Wordt aan gewerkt, heb vertrouwen.

Eric | 27 juni 2005

Absoluut geen vertrouwen in. Brevet van onvermogen.

Lisa | 28 juni 2005

Gisteren stond er nog een deel-2 met kritiek op de vormgeving in de site. Waarom kan ik deze nu niet terug vinden? Verwijderd?

photo

Noortje | 28 juni 2005

De auteur van het artikel (Leesteken) heeft het zelf verwijderd.

Leesteken | 28 juni 2005

Lisa, Ik heb er geen zin meer in. Kritiek op de site wordt als persoonlijke kritiek opgevat, en zo komt antennerotterdam dus nooit verder. Ik geef het op.

Lisa | 28 juni 2005

Leesteken, jammer dat je er mee stopt. Maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. De teentjes zijn bij Antenne Rotterdam erg lang. Dat is me wel duidelijk geworden. Zo wordt de site nooit het platform dat het wil zijn. Ik neem aan dat de subsidiegevers (de raad voor kunst en cultuur?) het zich ook anders hadden voorgesteld.

Leesteken | 28 juni 2005

Ik denk dat je gelijk hebt. Lange tenen zijn niet professioneel, het blijft zo bij preken voor eigen parochie. Subsidiegever zal onaangenaam verrast zijn.

photo

Rini | 28 juni 2005

Ik begrijp het niet meer, wat is in godsnaam het probleem. Voor alle duidelijkheid, Antenne Rotterdam is gesubsidieeerd als onderdeel van KOORTS. De raad van Kunst en Cultuur evalueerd een aantal projecten waaronder Antenne. Na 1 juli is er overigens geen subsidie meer en gaan we voor eigen rekening verder...

Eric | 28 juni 2005

Je bedoelt zeker 'evalueert' (3e persoon enkelvoud, tegenwoordige tijd.)

theo | 28 juni 2005

he miereneuker ga eens over de inhoud denken en leg nou eens niet op elke naaktslak een korrel zout. we weten nu wel dat je op school hebt gezeten.

Eric | 28 juni 2005

Kijk, dat bedoel ik nou: voor de zoveelste maal word je uitgescholden en dan dat verwijt dat ik me met de inhoud moet bezighouden. Als iemand dat doet, ben ik het wel. Mijn moeder heeft me niet opgevoed om uitgescholden te worden. Die agressie die hier op de site heerst, neemt asosicale vormen aan. Bah.

photo

Rini | 28 juni 2005

Eric, ik vind het niet echt erg uitgescholden: miereneuker. Je moet toegeven dat je wel erg kritisch bent. Haha, er zit een zekere humor in. Jij schrijft soms ook dingen die erg hard bij ons aankomen (brevet van onvermogen, e.d.) Neem het niet zo zwaar op, dat scheelt.... Je weet toch niets is zomaar heilig, respect, zweet en tranen...

mirjam | 28 juni 2005

wat betekent asosicale?

photo

Eric | 28 juni 2005

Mirjam, die slag is u :-)
Als je gereageerd hebt, is er geen correctie meer mogelijk. Mijn nederige excuses.
Kijk Rini, User generated content staat bij bepaalde media (catch my drift?) tegenwoordig reuze in de belangstelling. Maar deze zelfde media verwachten (ten onrechte?) een duidelijke visie, een beleid, een site die goed gemodereerd wordt. Voor een soort free-for-all zijn er andere plekken, hell, iedere correspondent kan zijn eigen site beginnen.
Misschien hebben bezoekers ook behoefte aan een gemodereerde site. Jammer dat dat niet in de enquete is opgenomen. En hoe was dat ook alweer in dat Sinterklaasliedje? 'Al ben ik zwart als roet, ik meen het toch goed'.

photo

Rini | 28 juni 2005

Cross media exposure en Community driven, thematische beperking en kwalitatieve uitbouw. We zijn er druk mee doende bij de redactie. User generated content, daar zal nog even op gewacht moeten worden. Hoe doe je zoiets in hemelsnaam ? Tips ?

photo

jan paul | 29 juni 2005

Wie wie subsidieert valt een beetje buiten mijn vakgebied als correspondent. Maar de vorm interesseert me. Zou het misschien kunnen om de adverteerders achter i.p.v. onder “Sponsors Grote Schrijfwedstrijd”, op een speciale pagina te zetten. Is dat niet chique? Wat AntenneRotterdam betreft, ik vind het heel gaaf dat de teksten gelezen worden. Een prachtige privé-site zou prachtig zijn, maar zonder bezoekers. Het is dus fantastisch hier en op de banners na, behoorlijk user-generated, toch?

photo

Eric | 29 juni 2005

Jan Paul, inderdaad biedt A.R. user generated content. Maar ongemodereerd. Rini, de redactie zou artikelen die veel becommmentarieerd worden, bovenin kunnen zetten, want de meeste bezoekers roepen die artikelen blijkbaar op.
(een eenvoudige blik op hoe vaak een artikel is opgevraagd is zegt voldoende)
Maak het ze makkelijk. Redactie voeren is ook selecteren. Een journaal opent met het belangrijkste nieuws, een krant opent met het (in de ogen van de redactie) het nieuws dat de lezer het meest interesseert. Het zou een rare wereld worden waarin een lineaire structuur bepaalt wat de opening van een krant, journaal, tijdschrift of website is.
Een lineaire structuur ( het laatste bericht het eerst) is prima voor persoonlijke weblogs enzo, maar in alle bescheidenheid denk ik dat de de structuur van A.R. eerder tegenwerkt dan meewerkt. (Dat heb ik inderdaad al vaker gemeld, maar ja, zonder reactie blijf ik het maar vragen)

photo

jan paul | 30 juni 2005

Ik geloof te begrijpen wat je bedoelt. Deze Gamma-recensie was eigenlijk alleen gepost tegen reclame-overheersing of voor visuele appeteitelijkheid van dit tijdschrift. Je ideeen over structuur klinken logisch, maar ik krijg een beetje hoofdpijn bij de vertaling naar automatisering. Ik ben geen redacteur, ook geen systeembeheerser. Ondertussen schrijf ik af en toe wel graag. Wat ik schrijf is sowieso niet belangerijk (deze recensie wel het minst), maar leuk, een beetje pijnlijk of wat dan ook. Prettig is het om gelezen te worden, dacht ik.

photo

jan paul | 19 juli 2005

A.Rotterdam staat er weer proper bij!


*

laat dit veld leeg

Tweets about "#rotterdam"