j | f | m | a | m | j | j | a | s | o | n | d |
1 | 6 | 10 | 14 | 19 | 23 | 27 | 32 | 36 | 40 | 45 | 49 |
2 | 7 | 11 | 15 | 20 | 24 | 28 | 33 | 37 | 41 | 46 | 50 |
3 | 8 | 12 | 16 | 21 | 25 | 29 | 34 | 38 | 42 | 47 | 51 |
4 | 9 | 13 | 17 | 22 | 26 | 30 | 35 | 39 | 43 | 48 | 52 |
5 | 18 | 31 | 44 |
Drie dagen Goudkoorts waren als een verblijf in een kleurrijke pleisterplaats, een verblijf voor bedoeïenen, vrouwen weggelopen uit een
serail, maar ook spijkerbroeken, T-shirts en een enkele heer in donker kostuum.
Over alles heen opgaande en ondergaande zonnen in elementaire kleuren. Zij
zetten de staketselstad in tovertinten. Een wondere stad in het koele, tot
wereldhandelscentrum uitgegroeide beursgebouw. Misschien een beetje te
extravagant voor de mannen en vrouwen die dagelijks moeten omgaan met
targets, budgetten en groeiende omzetcijfers? Zij waren de sterren die
schitterden door hun afwezigheid, hoewel de ontmoeting tussen ons - de
zinderende creatieven - en hen, het bedrijfsleven, de bedoeling was van
Goudkoorts. Wel waren er zachte ondernemingen die scholen ondersteunen, immigranten op een creatieve manier laten kennismaken met Nederland.
En er waren kinderen, opvallend veel kinderen. Ze hadden het druk met verf, lijm, mozaïek en met alles wat er te zien was.
Was het een succes? Ik heb de indruk dat er contacten gelegd zijn met
stichtingen die toch al affiniteit hadden met kunst, dat de cultuurscouts
uit de deelgemeenten vooral onopvallend aan het werk zijn geweest (ik heb
op de eerste dag alleen de man uit Delfshaven gezien, vastgeplakt aan een
tafel bij de bar) en dat het harde bedrijfsleven het massaal heeft laten
afweten. Maar toch, het was inspirerend mee te doen. Ik heb mijn
presentatie op orde gebracht, kennisgemaakt met mensen die ik anders niet
gezien had, ik heb er een kleine opdracht aan overgehouden en misschien nog een grotere (!)
Zoë Daniela Cochia