Marketing voor stadsjongeren aldus de beschrijving van het HIPHOPHUIS, want alle leuzen en naamplaatjes van tegenwoordig zijn de jongeren zat.
Het HIPHOPHUIS welke gevestigd is aan de Coolhaven is er voor jongeren de zich getrokken voelen door de hiphop scene.
Hier kunnen jongeren terecht om zich op muzikaal vlak ontwikkelen door workshops te volgen, maar ook kunnen de jongeren zich ontwikkelen door bijvoorbeeld zelf aan de slag te gaan en het willen leren in het diepe.
De presentaties werden gegeven door Aruna Vermeulen welke voor haar ‘ding’ namelijk breakdance haar studie geschiedenis op de EU heeft afgebroken en heeft bij de dansschool meegelopen om nu les te mogen geven.
Haar collega presentatrice is Henca Maduro en heeft Communicatie wetenschap gestudeerd en afgemaakt.
Ze vond de boeken waar ze uit leerde niet kloppen met de straat en is zo haar eigen kant op gegaan.
Ze is radiopresentatrice voor FunX en daarnaast is ze ook achter de schermen bezig.
Een beetje vreemd voor mij overkomend introduceerde zij de ‘nieuwe 5 P’s’, waarom nieuw dacht ik, want de 5 P’s zijn een uitvloeisel van de marketing dus dat is niet nieuw maar een weinig in de praktijk toegepaste P.
De 5 P’s zijn: Promotie, Product, Prijs, Plaats en Personeel.
In hun presentatie geven ze een beeld over de ingewikkelde doelgroep namelijk de jeugd.
De jeugd is om een lang verhaal kort te maken erg moeilijk te bereiken als oude grijze muizen denken dat ze op hun manier zonder hulp van organisaties die dagelijks met jongeren werken ze de jongeren naar hun toe kunnen trekken.
Een tip die ze gaf was dat als ze eenmaal de jongeren binnen hebben, met hen in contact moeten geraken en hun op hun gemak ste2jhllen. Dit omdat je ze anders kwijt bent.
Bij het HIPHOPHUIS geven ze jongeren een beeld van de realiteit en naast het vele geld “waar jongeren meestal voor komen” wat ze in de business kunnen verdienen kijgen ze een ster die aan de top staat in hun vragenuurtje die ze eens in de zoveel tijd hebben om vervolgens daar met de schrik weg te gaan, want de top is leuk en het geld is lekker maar er moet keihard voor gewerkt worden en een dag van 16 werkuren is normaal. Oh, maar zo had ik het me niet voorgesteld zijn de meeste reacties dan.
Het HIPHOPHUIS gaf verder een waslijst aan tips, maar wil je deze tips dan zal je morgen moeten komen als ze een uitleg geven over wat ze allemaal doen, want deze tips zijn voor zowel Theaters, de zakelijke markt als de hiphopbusiness zelf erg bruikbaar.