j | f | m | a | m | j | j | a | s | o | n | d |
1 | 6 | 10 | 14 | 19 | 23 | 27 | 32 | 36 | 40 | 45 | 49 |
2 | 7 | 11 | 15 | 20 | 24 | 28 | 33 | 37 | 41 | 46 | 50 |
3 | 8 | 12 | 16 | 21 | 25 | 29 | 34 | 38 | 42 | 47 | 51 |
4 | 9 | 13 | 17 | 22 | 26 | 30 | 35 | 39 | 43 | 48 | 52 |
5 | 18 | 31 | 44 |
Vorig jaar is geprobeerd om de oliemaatschap-pijen te dwingen de prijs te verlagen, door op bepaalde dagen geen benzine te kopen. De oliemaatschappijen lachten er om, want ze wisten, dat benzine, die je niet op maandag koopt je dan toch op dinsdag moet kopen. Het probeersel lukte wel een beetje, maar het grote effect bleef uit.
Iemand is met een idee gekomen dat kan werken als je dat echt wilt. Benzine kost vandaag ca. € 1,65 per liter. En we weten allemaal dat de oliemaatschappijen gigantische winsten maken. Toen de prijs in 1973 dichtbij de 1 euro per liter kwam, werd er beweerd dat de olie snel op zou raken. Vandaag wordt er niet meer gezegd dat de olie op raakt, vandaag wordt er meer olie gevonden dan 35 jaar geleden.
We moeten agressiever worden en laten zien, dat de consumenten ook iets kunnen doen. Dat klanten ook pressiemiddelen hebben! De enige manier is: raken waar het 't meest pijn doet: in de portemonee!
Hoe?
We hebben allemaal onze auto nodig en we moeten allemaal benzine hebben, maar we kunnen de prijs beïnvloeden. Als we gezamelijk actie ondernemen kunnen we een prijsoorlog beginnen!!!
Het idee is: dat er geen benzine meer gekocht wordt van de twee grootste oliemaatschappijen: Shell en Esso.
Bedenk, dat als het de twee grootste oliemaatschappijen niet langer lukt benzine te verkopen, ze gedwongen zullen zijn de prijs te verlagen, om de klanten terug te krijgen. Dat zal tot een prijsoorlog leiden en alle andere oliemaatschappijen zullen gedwongen zijn mee te doen. Om resultaat te hebben moeten er honderdduizenden klanten van Shell, en Esso meedoen. Iedereen, zelfs die met bedrijfsauto's!
Ik laat dit jou nu weten. Als ieder op zijn beurt dit verder naar 10 personen stuurt hebben we er al 300 bereikt. En als deze 300 het weer doorsturen naar hun kennissen: 3000 en als die het weer doorsturen… Hebben we er 3.000.000, enz. Als iedereen dit de komende dagen verder stuurt, hebben we in één week 300 miljoen mensen in oorlog met de oliemaatschappijen om de prijs!
Ja, we kunnen winnen, maar het is ontzettend belangrijk dat we dan niet tanken bij Shell of Esso om het doel te bereiken. Kunnen we op je rekenen?
Co | 09 juni 2008www.witinformatisering.nlJa, en na nog een week 3 triljoen. Hoeveel mensen zijn er eigenlijk? |
Rini Biemans | 10 juni 2008Ik weet het niet met dit soort plannen, meestal dooft het in schoonheid... |