j | f | m | a | m | j | j | a | s | o | n | d |
1 | 6 | 10 | 14 | 19 | 23 | 27 | 32 | 36 | 40 | 45 | 49 |
2 | 7 | 11 | 15 | 20 | 24 | 28 | 33 | 37 | 41 | 46 | 50 |
3 | 8 | 12 | 16 | 21 | 25 | 29 | 34 | 38 | 42 | 47 | 51 |
4 | 9 | 13 | 17 | 22 | 26 | 30 | 35 | 39 | 43 | 48 | 52 |
5 | 18 | 31 | 44 |
Rotsen in de branding krijgen een kick van zekerheid, vakwerk, zorg en kwaliteit en zijn echte
aanpakkers. Zij worden ook wel doeners genoemd, met een voorliefde voor perfectie in de
uitvoering en hoge kwaliteit. Op hen kun je bouwen. Ze zijn zorgzaam, geven houvast, veiligheid
en zekerheid en zijn voor velen een rots in de branding. Zij doen echt wat ze beloven. Ze houden
niet van vaag gezwets en gaan liever snel aan de slag. Zeg wat ik moet doen, en ik zorg ervoor.
Ze houden ervan om de boel onder controle te krijgen. Ben jij zo’n rots in de branding? Dan
herken je jezelf in woorden als: concreet, praktisch, geordend, zorgzaam, betrouwbaar,
beschermend, plichtsgetrouw en afmaker. Bekende rotsen zijn Balkenende en Beatrix, maar ook
moeder Teresa.
Welke momenten / omgeving?
- handhaving van orde en veiligheid
- werk dat hoog afwerkingniveau vergt
- als vakmanschap nodig is
Wat voor werk?
- concrete, afgebakende taken
- met hoog en constant kwaliteitsniveau
- chaos die vraagt om structuur
Wat voor overtuiging, werkwijze?
- wat moet er gebeuren, wat is mijn taak, heb ik alles om mijn taak goed uit te voeren. gaat voor kwaliteit.
Wat voor rol bij samenwerking?
- vakman, die systematisch en efficiënt aan de gang gaat met de uitvoering.
- op kwaliteit kun je bouwen
Wat voor natuurlijke aanleg?
- voorkeur voor feitelijke informatie (ipv. “vage verbanden”)
- analyseren en oordelen > plan maken > consequent uitvoeren
- 45-50% van westerse samenleving