j | f | m | a | m | j | j | a | s | o | n | d |
1 | 6 | 10 | 14 | 19 | 23 | 27 | 32 | 36 | 40 | 45 | 49 |
2 | 7 | 11 | 15 | 20 | 24 | 28 | 33 | 37 | 41 | 46 | 50 |
3 | 8 | 12 | 16 | 21 | 25 | 29 | 34 | 38 | 42 | 47 | 51 |
4 | 9 | 13 | 17 | 22 | 26 | 30 | 35 | 39 | 43 | 48 | 52 |
5 | 18 | 31 | 44 |
Soesterberg, dinsdag 28 april 2009 – Uit vandaag gepubliceerd onderzoek van zakelijk dienstverlener Valuewait blijkt, dat meer dan de helft van de jongeren in Nederland niet gelooft dat een wereld zonder oorlog mogelijk is. 33% denkt dat het wel mogelijk is. 79% van de jongeren was in 2008 twee minuten stil op 4 mei om 20.00 uur. Tijdens deze twee minuten werden ook daadwerkelijk de slachtoffers van de oorlog herdacht en een leven in vrijheid gewenst voor iedereen.
45% van de Nederlandse jongeren geven aan dat oorlogen soms nodig zijn om in vrijheid te mogen leven. 41% is het daarmee oneens. Voor 34% van de jongeren is 5 mei een dag om feest te vieren. 24% doet niets aan Bevrijdingsdag. Daarentegen vindt wel 86% dat vijf mei een nationale vrije dag moet worden. Bijna de helft van de jongeren vindt het heel belangrijk dat er wordt stilgestaan bij het herdenken van de oorlog en het vieren van de vrijheid. 31% vindt het belangrijk en slechts 4% vindt dat alles rondom de viering afgeschaft mag worden.
De vragen over 4 en 5 mei zijn beantwoord door 850 deelnemers van Valuewait. De groep deelnemers voor deze vragen bestaat uit mannen en vrouwen onder de 28 jaar. 63% is man, 37% vrouw en 75% is alleenstaand en zonder kinderen. Valuewait biedt de mogelijkheid om via de mobiele telefoon een dialoog te voeren met haar deelnemende consumenten. Op door de consument gekozen momenten kunnen organisaties gericht communiceren met de doelgroep voor diverse doeleinden. Organisaties kunnen hierdoor snel inspelen op de behoeften van de consument en tegelijkertijd een waardevolle relatie met de consument opbouwen. De deelnemende consument wordt beloond met values. Gespaarde values kunnen aan een diversiteit van producten worden besteed. Meer informatie op www.valuewait.nl of op www.valuewait.com.