j | f | m | a | m | j | j | a | s | o | n | d |
1 | 6 | 10 | 14 | 19 | 23 | 27 | 32 | 36 | 40 | 45 | 49 |
2 | 7 | 11 | 15 | 20 | 24 | 28 | 33 | 37 | 41 | 46 | 50 |
3 | 8 | 12 | 16 | 21 | 25 | 29 | 34 | 38 | 42 | 47 | 51 |
4 | 9 | 13 | 17 | 22 | 26 | 30 | 35 | 39 | 43 | 48 | 52 |
5 | 18 | 31 | 44 |
De weblog TechCrunch kreeg deze gegevens tot haar beschikking.
Dit betekent overigens niet dat Twitter niet veel gebruikt zou worden. Het feit dat alleen al in april de website meer dan 32 miljoen keer bezocht werd geeft aan dat er zeker belangstelling voor is. Maar voor het grootste gedeelte wordt Twitter dus geconsumeerd als eenrichtingsverkeer of als communicatiemiddel met maar een beperkt aantal mensen.
Het Twittergebruik tussen mannen en vrouwen verschilt enorm.
Zo hebben mannen 15% meer 'followers' dan vrouwen. Verder hebben mannen meer terugkerende relaties, waarbij men elkaar volgt. De gemiddelde man zal echter vaker een andere man volgen op Twitter dan een vrouw. Dit gedrag is opmerkelijk, zeker omdat 55% van de Twittergebruikers vrouw is en op andere sociale netwerken het gebruikelijker is dat zowel mannen als vrouwen de activiteiten van andere vrouwen volgen.
Ten slotte produceert 10% van de Twitteraars zo'n 90% van de tweets. Dit is een uitzonderlijk hoog percentage; op andere sociale netwerken is 10% verantwoordelijk voor 30% van de content. Uit deze verhouding kan geconcludeerd worden dat Twitter meer een éénwegkanaal is dan vaak wordt gedacht en geschreven. De vraag die nog niet is beantwoord is in hoeverre deze getallen ook cultuur- of landgebonden zijn. Het is al langer bekend dat het Twittergebruik van land tot land verschilt.
Onderzoek waarvoor 300.000 Twittergebruikers gedurende een maand zijn gevolgd.
Antenne Rotterdam | 10 juni 2009http://twitter.com/antennerdamTwitter mee! |