j | f | m | a | m | j | j | a | s | o | n | d |
1 | 6 | 10 | 14 | 19 | 23 | 27 | 32 | 36 | 40 | 45 | 49 |
2 | 7 | 11 | 15 | 20 | 24 | 28 | 33 | 37 | 41 | 46 | 50 |
3 | 8 | 12 | 16 | 21 | 25 | 29 | 34 | 38 | 42 | 47 | 51 |
4 | 9 | 13 | 17 | 22 | 26 | 30 | 35 | 39 | 43 | 48 | 52 |
5 | 18 | 31 | 44 |
Tijdgebrek is niet de enige reden waarom nieuwsbrieven bij Nieuwsbank ongelezen naar de prullenmand verdwijnen. Om te beginnen bevatten nieuwsbrieven vaak oud nieuws, een week of soms zelfs een maand lang opgespaard en daarom voor journalisten zeer onappetijtelijk. Vaak ook is de bron van het nieuws niet duidelijk. Is het overgenomen van elders of is het voor het eerst dat dit nieuws nu naar buiten komt? En het allerergste, voor ons journalisten, is dat er vrijwel nooit gemeld wordt wie inzake dit nieuws de woordvoerder is en hoe die gebeld kan worden. Of, als dat er wel in staat, is de tekst niet goed van opbouw en daardoor onbruikbaar.
Wilt u journalistieke aandacht voor het nieuws dat u naar buiten brengt? Schrijf dan een persbericht zoals het hoort, met één onderwerp per bericht, en alles d'rop en d'raan zoals dat in het Nieuwsbank-persberichtenformulier wordt vereist.
En verlos ons van uw nieuwsbrief...