Het culturele online mzine van Rotterdam
antenne rotterdam

Antenne Rotterdam

jfmamjjasond
1610141923273236404549
2711152024283337414650
3812162125293438424751
4913172226303539434852
5183144

Magazine

week 52 | donderdag 26 december 2024 12:37 uur | 2 bezoekers

Sociale strategie voor merken: vind je doelgroep

Ondanks de enorme toename van zowel het aantal gebruikers als de tijd die aan sociale netwerken wordt besteed,weten veel marketing professionals niet goed hoe zij hiermee om moeten gaan. B!Digital heeft daarom in 2009 de Social Media Marketing Cascade geïntroduceerd. Het resultaat? Een duidelijk model dat structuur aanbrengt in de vele mogelijkheden van social media.


De internetgebruiker zocht in 2009 zijn toevlucht tot social media: cijfers van Nielsen tonen aan dat gebruikers wereldwijd* 82% meer tijd aan social networks zijn gaan besteden. In december 2009 brachten consumenten gemiddeld 5,5 uur door op social network sites, wat een toename van 82% betekent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Facebook en Twitter hebben de grootste groei laten zien en zijn momenteel de voornaamste spelers op deze immer groeiende markt. Zo nam de gemiddeld doorgebrachte tijd op Facebook en Twitter in de V.S. toe met respectievelijk 200% en 368%. In 2010 kunnen adverteerders niet meer om social networks heen: het gaat niet meer enkel om aanwezigheid en pageviews, maar R.O.I. gaat nu echt een rol spelen.

Ondanks de enorme toename van zowel het aantal gebruikers als de tijd die aan sociale netwerken wordt besteed,weten veel marketing professionals niet goed hoe zij hiermee om moeten gaan. B!Digital heeft daarom in 2009 de Social Media Marketing Cascade geïntroduceerd. Het resultaat? Een duidelijk model dat structuur aanbrengt in de vele mogelijkheden van social media. Op basis van heldere stappen en afgezet tegen de tijd. De Social Media Marketing maakt duidelijk waarom je als merk gebruik moet maken van social media, maar vooral hoe dit het beste kan geschieden. 

Traditionele media komen verder onder druk nu mediagebruik steeds socialer wordt. In Nederland is het interessant om te zien hoe Hyves met deze steeds sterker wordende concurrentie omgaat, zeker nu het aan alle kanten wordt ingehaald door Facebook. De bal ligt voorlopig in ieder geval bij de adverteerders.

 
Array
(
)

*

laat dit veld leeg

Tweets about "#rotterdam"