j | f | m | a | m | j | j | a | s | o | n | d |
1 | 6 | 10 | 14 | 19 | 23 | 27 | 32 | 36 | 40 | 45 | 49 |
2 | 7 | 11 | 15 | 20 | 24 | 28 | 33 | 37 | 41 | 46 | 50 |
3 | 8 | 12 | 16 | 21 | 25 | 29 | 34 | 38 | 42 | 47 | 51 |
4 | 9 | 13 | 17 | 22 | 26 | 30 | 35 | 39 | 43 | 48 | 52 |
5 | 18 | 31 | 44 |
Buzz maakt het mogelijk om binnen Gmail de online activiteiten van vrienden op allerlei andere websites te volgen. Via Buzz kunnen gebruikers bijvoorbeeld de Twitterupdates, de Flickr-foto's of de Blogger-posts van hun vrienden volgen.
Ook kunnen gebruikers op Google Buzz zelf statusberichten, links, foto's of video's delen. Vrienden kunnen op de berichten reageren, of net als op bijvoorbeeld Facebook met één muisklik aangeven dat ze de update waarderen.
Het is nog niet mogelijk om andere diensten zoals Twitter vanuit Google Buzz te updaten, maar het bedrijf zegt daar wel aan te werken.
Privé
Gebruikers kunnen de updates markeren als privé of openbaar. In dat laatste geval worden de berichten ook zichtbaar op het Google Profile van de gebruiker en geïndexeerd door de zoekmachine van Google. Volgens Google wordt het echter ook eenvoudig om berichten alleen te delen met bepaalde contacten.
Tegelijk presenteerde het bedrijf een applicatie voor de iPhone en Googles eigen mobiele platform Android, waarmee gebruikers hun Buzz kunnen updaten en de berichten van hun vrienden kunnen bekijken.
GPS
De applicatie maakt daarbij gebruik van de GPS-ontvanger waar de meeste smartphones over beschikken, om desgewenst te posten waar de gebruiker zich bevindt, en om Buzz-updates van gebruikers in de omgeving weer te geven.
Daarnaast komt het bedrijf ook met nieuwe versies van zijn mobiele zoekmachine en van zijn mobiele kaartenapplicatie Google Maps, die gebruik maken van de nieuwe dienst.
Volgens Google wordt de dienst vanaf dinsdag uitgerold. Het kan wel enkele dagen duren voordat alle gebruikers de Buzz-functionaliteit in hun Gmail aantreffen.
Sociaal zoeken
Google is al langer aan het experimenteren met sociale functies van internet. Zo lanceerde het bedrijf vorig jaar een sociale zoekdienst, waarbij ingelogde gebruikers van de zoekmachine resultaten te zien krijgen die afkomstig zijn uit hun eigen vriendenkring.
Ook hield het een jaar geleden de dienst Latitude ten doop, waarmee gebruikers elkaar op de hoogte kunnen houden van hun lokatie, en kunnen bezoekers van Google Reader die dienst gebruiken om links met elkaar te delen.