j | f | m | a | m | j | j | a | s | o | n | d |
1 | 6 | 10 | 14 | 19 | 23 | 27 | 32 | 36 | 40 | 45 | 49 |
2 | 7 | 11 | 15 | 20 | 24 | 28 | 33 | 37 | 41 | 46 | 50 |
3 | 8 | 12 | 16 | 21 | 25 | 29 | 34 | 38 | 42 | 47 | 51 |
4 | 9 | 13 | 17 | 22 | 26 | 30 | 35 | 39 | 43 | 48 | 52 |
5 | 18 | 31 | 44 |
Dit beleid richt zich niet uitsluitend op onze lokale publieke radio en televisie, maar is een mix van multimediale faciliteiten met een groter bereik en een grotere toegankelijkheid voor iedereen. De lokale media hebben daarbij een belangrijke ontmoetingsfunctie voor Rotterdam en voor Rotterdammers.
In het Rotterdam van de toekomst doet iedereen actief mee aan het maatschappelijke verkeer in de stad, wordt iedereen (en niet alleen de jonge Rotterdammer) zoveel mogelijk in staat gesteld zich te ontplooien en staan alle Rotterdammers met elkaar in verbinding. Dat is de kern van Stadsburgerschap: Hoeveel andere identiteiten en loyaliteiten we ook hebben, wij zijn allemaal Rotterdammers. Om dit te bevorderen zijn er fora nodig waar men elkaar kan ontmoeten, waar men elkaar kan leren kennen, waar we allemaal ons verhaal kunnen vertellen en waar we gehoord kunnen worden. De lokale media vervullen hier een belangrijke rol in. Het college wil alle Rotterdammers een stem geven waarmee hij of zij van zich kan laten horen. Niemand wordt daarvan uitgesloten.
Klik hier om de notitie "Lokale Media en Stadsburgerschap" te downloaden (pdf).