j | f | m | a | m | j | j | a | s | o | n | d |
1 | 6 | 10 | 14 | 19 | 23 | 27 | 32 | 36 | 40 | 45 | 49 |
2 | 7 | 11 | 15 | 20 | 24 | 28 | 33 | 37 | 41 | 46 | 50 |
3 | 8 | 12 | 16 | 21 | 25 | 29 | 34 | 38 | 42 | 47 | 51 |
4 | 9 | 13 | 17 | 22 | 26 | 30 | 35 | 39 | 43 | 48 | 52 |
5 | 18 | 31 | 44 |
Vrijdag 21 oktober | 20:30 | €10 / €8 (R’dam Pas/CJP)
Tijdens Revolution in B-minor worden de beste nationale en internationale songwriters uitgedaagd hun nummers in een intieme setting uit te kleden, en terug gaan naar de basis van hun songs. Zonder opsmuk en in een kleine bezetting, neemt men de luisteraars mee terug naar het punt waar alles begon. Het liedje.
Francesca Pichel is een Nederlandse, Italiaanse, Indische, geboren en getogen te Amsterdam. In 2009 studeert ze af aan de Toneelschool en Kleinkunstacademie Amsterdam, als musical performer. Salif Keita, Youssou N’dour, Cesaria Evora, Rokia Traore vormen de motivatie om een half jaar op reis te gaan. Ze leefde in Ghana, Burkina Faso, Mali, Senegal en op de Kaapverdische Eilanden bij families thuis, die haar hebben laten horen, zien, voelen waar de muziek vandaan komt die haar zo raakt. Ze leert traditionele instrumenten kennen, danst en zingt waar ze maar kan en het lukt haar om Salif Keita te ontmoeten in Bamako en om te zingen met Youssou N’dour in Dakar. Terug in Nederland is de zoektocht eigenlijk pas begonnen naar wat ze wilt maken, brengen, vertellen, zingen. Met haar stem, een looping station en akoestische instrumenten zal ze zingen en dichten.
Randolph Mattews komt uit Noord-Londen en heeft het grootste deel van het decennium doorgebracht om een geluid te zoeken tussen de Engelse folk en soul en Jazz en dat met zijn typische natuurlijke en dramatische stem. Zijn tocht begon toen hij 6 jaar was met zijn eerste gitaarlessen. Hij heeft ook veel muziek leren kennen door de uitgebreide vinylcollectie van zijn vader met artiesten zoals Fela Kuti, Jeff Buckley, Miles Davis die een diepe indruk op hem maakten. Terwijl zijn vrienden naar pop en indie luisterden duikte Jonathan in het verleden om zijn eigen muziek te zoeken. Dit resulteerde in een indrukwekkende solo carriere, waar hij reeds het podium deelde met culthelden als Sean Kuti en Amp Fidler en releases op het label van het Jazzanova label.