j | f | m | a | m | j | j | a | s | o | n | d |
1 | 6 | 10 | 14 | 19 | 23 | 27 | 32 | 36 | 40 | 45 | 49 |
2 | 7 | 11 | 15 | 20 | 24 | 28 | 33 | 37 | 41 | 46 | 50 |
3 | 8 | 12 | 16 | 21 | 25 | 29 | 34 | 38 | 42 | 47 | 51 |
4 | 9 | 13 | 17 | 22 | 26 | 30 | 35 | 39 | 43 | 48 | 52 |
5 | 18 | 31 | 44 |
Tijdens de Creative Business Master Class kregen startende creatieve ondernemers praktische tips en tools om hun financiële en / of strategische plannen te verbeteren: van concept tot concrete presentatie. Na een aantal workshops onder leiding van consultant Michiel van de Weijer presenteerden de deelnemers hun plannen aan een panel van experts, dat hen inhoudelijke feedback gaf. Deelnemer Oscar Langerak vertellen wat hij van de CBMC vond en wat hij er concreet aan heeft gehad.
Over VideoWerkt:
VideoWerkt is opgericht op 1-1-2011 en gespecialiseerd in het maken van online videoportretten en reportages voor bedrijven en de culturele sector. Daarnaast maak ik sinds oktober 2011 twee lokale tv-programma's. Het jongerenprogramma Roffa Loves en het videomagazine Ondertussen in Rotterdam. Roffa Loves is te zien op DNAMC, beide te zien op Rotterdam TV.
Wat heb je van de Creative Business Master Class geleerd?
De Master Class heeft mij doen beseffen dat ik meer focus moet hebben op mijn core-business en dat het nodig is om een duidelijk verhaal te hebben. Voorheen werd helemaal niet van mij verwacht om een business model te hebben. Ik deed maar wat, was een zolderkamer-expert. Vooral in het pitchen ben ik nu veel vaardiger en meer doelgericht.
Hoe kijk je terug op de Master Class?
Ik kijk terug op de CBMC met veel plezier en als een onmisbare ervaring. Vooral de groepsgenoten en de voortgang van hun onderneming vond ik heel plezierig en tegelijk geruststellend. Iedereen heeft wel iets waarmee hij/zij kampt. Ik herkende heel veel van de zorgen van anderen. De openhartigheid waarmee anderen hun business deelden was een verrijkende ervaring.
Je bedrijf heeft ook andere stappen gemaakt na de Master Class…
Ik ben gaan doen waar ik in geloofde, lokale tv gaan maken. Juist omdat ik dit altijd al deed voor werkgevers en het liefst doe. Ik voelde erg de behoefte om te laten zien dat ik dit ook op eigen naam kon maken. Helaas heb ik hier geen verdienmodel van kunnen maken. De economische malaise helpt daarbij helemaal niet.
Gelukkig heb ik wel een investeerder gevonden waarbij ik sinds enkele weken onderdak heb, morele en financiële steun van krijg en mij heel erg pusht om juist meer commercieel te denken en te werken. Ik laat de sociaal-maatschappelijk en culturele wereld wat meer achter me en ga me meer op 'business' richten. De situatie is nu zo dat ik een BV in oprichting ben, tijdelijk in loondienst ben bij mijn investeerder maar wel kan handelen als een ondernemer. Sales en eindregie is nu mijn voornaamste werk geworden zonder alle andere kopzorgen van een zzp-er. Ik zie de toekomst met ongeduld, spanning, plezier en geruststelling tegemoet. Ik heb er zin in en geloof dat ik succesvol ga worden. Ik geloof zeer in online video als hét medium voor marketing en communicatie. Een website zonder video? Social media zonder video-content? Niet van deze tijd!
http://videowerkt.nl