j | f | m | a | m | j | j | a | s | o | n | d |
1 | 6 | 10 | 14 | 19 | 23 | 27 | 32 | 36 | 40 | 45 | 49 |
2 | 7 | 11 | 15 | 20 | 24 | 28 | 33 | 37 | 41 | 46 | 50 |
3 | 8 | 12 | 16 | 21 | 25 | 29 | 34 | 38 | 42 | 47 | 51 |
4 | 9 | 13 | 17 | 22 | 26 | 30 | 35 | 39 | 43 | 48 | 52 |
5 | 18 | 31 | 44 |
Salonè della Moda
Salonè della Moda biedt designers en merken de kans om hun collectie op hoog niveau en op een niet-traditionele wijze neer te zetten. Door samen te werken met diverse partners uit de mode, kunst en lifestyle branche heeft Salonè della Moda een allround programmering. De diversiteit in het aanbod zorgt voor een inspirerende en dynamische beleving!
ROTTERDAM MODESTAD
Studenten, cursisten SKVR en echt vakmanschap
Het kersverse initiatief ‘Rotterdam Modestad’ biedt deze twee dagen studenten een podium om zich te presenteren: Noordrand College en Zadkine. Een aantal van hen cree?ert ter plekke nieuw werk, onder toeziend oog van het publiek. Echt vakmanschap wordt getoond door Freehouse Wijkatelier, Granny’s Finest en Omar Munie. Zaterdagmiddag is bovendien de kick-off van de masterclass ‘Streetfashion’.
Fotograaf Peter Stigter gaat dit voorjaar met cursisten van de SKVR Beeldfabriek de stad in om allerlei modeverschijnselen vast te leggen uit de straatcultuur. Tussen alle presentaties en debatten in, kunnen bezoekers advies ontvangen van de stylisten die in het gebouw zijn en af en toe ‘spreekuur’ houden. Het publiek mag ook deelnemen aan fotoshoots die op verschillende momenten plaatsvinden. Rotterdam Modestad stimuleert modebewustzijn en vakmanschap in Rotterdam en omgeving. Als de specialist op het gebied van mode die oog heeft voor marktontwikkelingen en samenwerking zoekt met gemotiveerde en innovatieve partijen.
DESIGNPLATFORM ROTTERDAM
Fashion is het gesprek van de dag! Daarom modereert Designplatform Rotterdam drie vormen waarin het gesprek gevoerd kan worden op vrijdag en zaterdag. Vrijdag- en zaterdagmiddag gaan modeontwerpers, producenten, boetiekhouders en trendwatchers met elkaarin gesprek ‘Aan de Keukentafel’ om in besloten kring persoonlijke ervaringen uit te wisselen over hun ondernemerschap. Vrijdagavond is er een PechaKucha Night, waarin tal van mensen uit de fashionketen in razend tempo hun ‘punt’ maken aan de hand van 20 beelden (20 seconden per beeld). Zaterdagavond vindt het publieksdebat plaats, waarin het hoofdthema ‘Hoe flaneert Rotterdam eigenlijk’ vanuit verschillende kanten wordt uitgediept.
Designplatform Rotterdam maakt interessante ontmoetingen mogelijk tussen designers, opdrachtgevers, kennisinstituten en het publiek. Barrie?res tussen die partijen zien wij als onnatuurlijk. Deze moeten worden weggenomen. Designplatform Rotterdam wil bijdragen aan een stimulerend designklimaat in de regio Rotterdam. Om dit te bereiken organiseren wij gesprekken ‘Aan de Keukentafel’, zaaldebatten, PechaKucha Nights, Kopfkino’s en andere evenementen. Wij houden voortdurend drie dimensies in het oog: de activiteiten moeten cultureel spraakmakend zijn, sociaal verbindend en economisch versterkend.
STRAVAGANTE PR
Salone? della Moda is een meerdaagse fashion programmering waar opkomende designers, jonge talenten en internationale merken hun nieuwe collecties presenteren op een vernieuwende en creatieve manier aan de pers en bezoekers. Zo presenteren internationale en opkomende ontwerpers zoals House Of Byfield, Gary Symor, Swinda van Dijk, Nawal El Mahi en Kaho To hun nieuwe collecties.
Ook krijgen jonge talenten van het ROC Hilversum ‘Podium voor talent’ de kans om hun werk aan het publiek te tonen. Stravagante PR is een full service PR bureau gespecialiseerd in public relations voor fashion labels en lifestyle brands. Hun core business is het produceren en organiseren catwalk shows.
Ook ontwikkelen zij tailor made marketing concepten, communicatie- en (social) media-activiteiten.
Fashionshows op vrijdag
De eigenzinnige en artistieke ontwerper Gary Symor heeft een duidelijke plaats in de markt weten te veroveren door zijn jarenlange ervaring en is daarbij ook actief in het bedenken van concepten voor beginnende modelabels en het ontwerpen van werkkleding voor internationale bedrijven. ‘Floating attraction’ is de naam van zijn nieuwe collectie voor vrouwen e?n mannen, gei?nspireerd op de menselijke behoefte aan bescherming. In dit visuele verhaal geeft hij de mens weer in zijn strijd naar bescherming en perfectie. www.symor.com
Nawal El Mahi is een jonge ontwerpster die gespecialiseerd is in het ontwerpen en vervaardigen van exclusieve gelegenheidscouture en Arabische Haute Couture. Haar grote passie is ontwerpen en stylen, met als doel mensen met haar creaties gelukkig te maken. Met een Marokkaanse achtergrond en liefde voor de Arabische cultuur haalt ze inspiratie op en verwerkt ze zowel verschillende Arabische als Westerse elementen in een jurk. Elke creatie gaat gekenmerkt met veel handwerk, aandacht voor details en een perfecte afwerking.
Fashionshows op zaterdag
17.00u Young Designers
18.30u Kaho To
De veelbelovende Kaho To laat een inspirerende collectie zien waar hij het levensverhaal van een vrouw vertaald in prachtige creaties. Kaho To staat bekend om zijn prachtige handgemaakte stukken en voor deze collectie heeft hij zich laten inspireren door de thema’s ‘Romance’ en ‘Darkness’. Kaho To is een jonge designer met veel talent, zo mocht hij eerder dit jaar tijdens de Modefabriek ook twee collectie stukken tonen. www.kahoto.tumblr.com
20.00u Swinda van Dijk
Swinda van Dijk heeft aan ambitie en talent geen gebrek. Op jonge leeftijd heeft ze al vele Fashion Awards gewonnen en haar collectie gee?xposeerd in internationale musea. Zij belichaamt mode en heeft als Product Developer voor de Pret-a-Porter lijn van Jan Taminiau en als designer bij Supertrash gewerkt. Haar grote droom is om een eigen mode imperium te hebben en wereldwijd erkend te worden als designer. Met haar vrouwencollectie ‘Hide and Chic’ maakt ze een nieuwe start en laat ze eindelijk haar eigen designs zien waarin ze haar passie voor mode volledig kwijt kan. www.swindavandijk.com
De eerste collectie presentatie van de New Yorkse designer House Of Byfield is zeer succesvol ontvangen door de (inter)nationale modepers. Zijn nieuwe collectie ‘Lifetime’ is gei?nspireerd op het idee dat zijn kleding voor elk seizoen en elke gelegenheid te dragen is en niet afhankelijk is van trends. Voor zijn Spring/Summer 2013 collectie heeft Carmichael gekozen voor een ‘Black & White Section’. House Of Byfield staat bekend om zijn kleurrijke designs en uitgesproken prints die uiteraard ook terug te zien zijn in de nieuwe collectie. www.houseofbyfield.com
Salonè della Moda kaarten zijn uitsluitend online via de website Salonè della Moda te koop. Hier kun je losse kaarten en passe-partout kaarten kopen. Passe-partout kaarten geven jou de mogelijkheid om Salonè della Moda op beide dagen te bezoeken!