j | f | m | a | m | j | j | a | s | o | n | d |
1 | 6 | 10 | 14 | 19 | 23 | 27 | 32 | 36 | 40 | 45 | 49 |
2 | 7 | 11 | 15 | 20 | 24 | 28 | 33 | 37 | 41 | 46 | 50 |
3 | 8 | 12 | 16 | 21 | 25 | 29 | 34 | 38 | 42 | 47 | 51 |
4 | 9 | 13 | 17 | 22 | 26 | 30 | 35 | 39 | 43 | 48 | 52 |
5 | 18 | 31 | 44 |
Wat is er aan de hand met dit kind? En wat hebben onderzoek en diagnose te bieden.
Een kind beweegt, praat, leest of rekent niet zoals je van een kind van die leeftijd mag verwachten. Of het gedraagt zich anders. Reden om je zorgen te maken? Misschien, misschien niet. Kinderen kunnen zeer verschillen in het tempo van hun ontwikkeling. Toch is te lang aankijken of afwachten niet altijd verstandig. Het gevaar is dat er extra problemen bijkomen. Wanneer ga je op zoek naar een deskundige om je kind te laten onderzoeken? Wat komt er bij zo’n onderzoek kijken en welke informatie is nodig om een kind verder te kunnen helpen? Vier moeders vertellen over hun ervaringen voordat bij hun kind de diagnose gesteld is.
Els | 30 september 2007Dit filmpje zou op iedere school verplicht vertoond moeten worden aan de leerkrachten en ander personeel |
Dorli | 01 oktober 2007Wat herkenbaar... |
Leonie | 12 oktober 2007Hoi. Met een traan in mijn ogen heb ik de filmpjes gekeken. Het is echt zo herkenbaar. Het is toch triest dat er zoveel mensen zijn die tegen het zelfde probleem aan lopen. Ik heb me voor genomen de link van deze pagina door te sturen naar scholen in deze omgeving. Misschien worden ogen geopend. |
Dina | 14 november 2007Helaas erg herkenbaar. Of dat het wiel keer op keer weer uitgevonden moet worden... ten koste van het kind! |