j | f | m | a | m | j | j | a | s | o | n | d |
1 | 6 | 10 | 14 | 19 | 23 | 27 | 32 | 36 | 40 | 45 | 49 |
2 | 7 | 11 | 15 | 20 | 24 | 28 | 33 | 37 | 41 | 46 | 50 |
3 | 8 | 12 | 16 | 21 | 25 | 29 | 34 | 38 | 42 | 47 | 51 |
4 | 9 | 13 | 17 | 22 | 26 | 30 | 35 | 39 | 43 | 48 | 52 |
5 | 18 | 31 | 44 |
Met ‘Off_Corso Expo’ wil de club zoveel mogelijk van haar bezoekers kennis laten maken met het werk van zowel aanstormend talent als gevestigde namen.
Op donderdag 1 maart wordt de expositie van Dirty Brown Visuals (Joost Kosir) en de Japanse kunstenares Sayaka Yorio feestelijk geopend.IRTY BROWN VISUALS
Joost Kosir aka Dirty Brown Visuals is naast schilder ook actief binnen de streetart, de grafiek en de mediakunst. Zijn werk gaat de relatie aan tussen binnen en buitenwereld, tussen het individu en de samenleving en de discrepantie, tussen menselijk geluk en plicht. De vraag die hierbij hoort is: Wat is geluk, hoe ben je tegelijkertijd een integer persoon en staat dat niet juist haaks op deze samenleving? Door actief actuele beeldcultuur te combineren met oude (ambachtelijke) en nieuwe technieken en door concept, ambacht en esthetiek samen te voegen maakt hij werk dat zowel van deze tijd als tijdloos is.
SAYAKA YORIO
Sayaka Yorio is een kunstenares en filmmaker uit Japan. Na een studie aan de Universiteit van Tokyo Zokei, kwam zij naar Rotterdam om een studie te volgen aan de Willem de Kooning Academie. Momenteel combineert zij allerlei kunstvormen zoals schilderen, illustratie, formele kunst, typografie, kalligrafie en video om een informele installatie atmosfeer te creëren. Sayaka Yorio heeft haar oorsprong in de Japanse subcultuur en hedendaagse kunst.
Sayaka Yorio & Dirty Brown Visuals werken in deze expositie voor de derde keer samen. Het raakvlak van hun werk ligt bij het willen veranderen van een ruimte door meerdere media toe te passen en het daarmee overbrengen van een gevoel vanuit het binnenste van hun ziel. Een gevoel dat voortkomt uit het dagelijkse leven en de kleine en grote dingen die ze daarin opmerken. Het directe visuele geweld van Dirty Brown wordt hierbij gecombineerd met de vaak zachte en subtiele nuances van Sayaka's werk. Beiden gebruiken een symboliek die refereert aan zowel de geesteswereld als aan de fysieke wereld. Het resultaat is te omschrijven als een visueel dagboek waarin rauwheid en subtiliteit elkaar afwisselen.