j | f | m | a | m | j | j | a | s | o | n | d |
1 | 6 | 10 | 14 | 19 | 23 | 27 | 32 | 36 | 40 | 45 | 49 |
2 | 7 | 11 | 15 | 20 | 24 | 28 | 33 | 37 | 41 | 46 | 50 |
3 | 8 | 12 | 16 | 21 | 25 | 29 | 34 | 38 | 42 | 47 | 51 |
4 | 9 | 13 | 17 | 22 | 26 | 30 | 35 | 39 | 43 | 48 | 52 |
5 | 18 | 31 | 44 |
Vuur tast alles aan, zowel van binnen als van buiten. Vuur kent geen grenzen, maar waar ligt voor ons de grens tussen gewenst en ongewenst? Op zoek naar de wrijving tussen uiterlijke vorm en beleving kiest Newcomb voor een
bijzondere verhouding tussen het publiek en hemzelf. Het publiek zit in twee kleine
kringen om Newcomb heen en wordt zelf omringd door acht luidsprekers. Door deze bijzondere setting wordt het publiek van verschillende kanten geprikkeld, en zorgt Burn voor een unieke zintuiglijke belevenis.
Burn is het tweede deel van Writing on the Walls, een vierluik waar Newcomb sinds 2004 aan werkt. Het eerste deel Wish en het derde deel Flow gingen in première tijdens het CaDance festival 2004. Flow werd in 2005 verkozen tot een hoogtepunt van het dansseizoen 2004-2005: Flow is een stap voorwaarts voor Dylan Newcomb. Na een paar jaar van diep onderzoek naar beeld en vormgeving keert Newcomb nu 'terug' naar de beweging. De voorstelling doet haar titel eer aan; er zit een bijna organische flow in het bewegingsmateriaal dat uiterst geconcentreerd en intens wordt vertolkt onder meer door de maker zelf. (uit het selectierapport Nederlandse Dansdagen).
Choreografie, muziek en dans: Dylan Newcomb