j | f | m | a | m | j | j | a | s | o | n | d |
1 | 6 | 10 | 14 | 19 | 23 | 27 | 32 | 36 | 40 | 45 | 49 |
2 | 7 | 11 | 15 | 20 | 24 | 28 | 33 | 37 | 41 | 46 | 50 |
3 | 8 | 12 | 16 | 21 | 25 | 29 | 34 | 38 | 42 | 47 | 51 |
4 | 9 | 13 | 17 | 22 | 26 | 30 | 35 | 39 | 43 | 48 | 52 |
5 | 18 | 31 | 44 |
Simpel gevalletje. Kleine bron van ergernis. De bezorger van de Havenloods vond het nodig om snel 'los' te zijn. En ik had de hoofdprijs. Niet één, maar drie wijkkrantjes waren in mijn brievenbus gepropt. En dus had de postbode er kennelijk moeite mee gehad zijn portie papier erbij te frotten. Met een stapel frummel en kreuk liep ik weer naar boven.
En ik baalde. Waar haalde die gast eigenlijk het lef vandaan om mij zijn krantenbezorgersprobleem te laten oplossen? Ik sjouwde al genoeg oud papier naar de blauwe container. Jammer voor hem, maar vandaag was ik in een opstandige bui. Het was hoog tijd voor een officiële bezorgklacht! ARGHHH!!&GRRRRR!!
Op bladzijde 25 van de Havenloods vond ik het colofon. Weggestopt tussen advertenties met vreemde koppen als 'Keer op keer vast aan een draad' of 'beter horen introduceert CENTRA'. Communiceren is ook een vak. ARGHHH!!&BLUR!! Gelukkig gaf het colofon mij de informatie die ik zocht. Het stond er klip en klaar: voor bezorgklachten bel 0900-0708 (10 cent per minuut).
Vreemd dat ik voor mijn klacht moest betalen, maar okay, ik wilde zelf klagen. Dus vooruit! Ik zou het kort houden, binnen twee minuten moest ik mijn gemoed kunnen luchten. Helaas, het liep wat anders. Een plastic-truttige stem monotoonde in mijn oor: "Dit telefoonnummer kan niet worden gebeld per mobiele telefoon. Voor meer informatie bel 0900-1200, onze klantenservice." ARGHHH!!&KOTS!!
Een vaste telefoon had ik niet. Er niets anders op dan het andere nummer te bellen. Ik wilde gewoon per sé klagen, het werd nu een principezaak! Opnieuw rekende ik buiten de plastic stem. Deze keer waren de kosten hoger en de boodschap bekend: "De kosten voor gebruik van dit telefoonnummer bedragen 20 cent per minuut. U kunt dit nummer niet gebruiken vanaf een mobiele telefoon." ARGHHH!!&STAMPVOETERNIJ!!
Bij gebrek aan publiek ontplofte ik nog net niet, maar als Lief thuis was geweest had hij een indrukwekkend schouwspel kunnen zien. Dan had ik toch even lekker staan raaskallen! In plaats daarvan sprak ik mezelf verstandig toe. In je eentje boos zijn is nou eenmaal niet leuk. Vickx, calm down. De Havenloods! Waar heb je het over? Het sop is de kool niet waard!
En nu lucht ik mijn hart dus bij jullie. Sorry, maar het moest even. Enne ....
Ik heb ook nog geklaagd. Als ik iets in m'n kop heb, dan heb ik het niet in m'n kont. Ik heb een lekker cynisch emailtje aan de Havenloods-redactie gestuurd. Over dat redacties altijd zo inventief zijn en dat zij er vast wel voor zouden kunnen zorgen dat hun colofon de complete informatie gaf. Met als gratis suggestie, dat ze beter een emailadres voor hun bezorgklachten konden openen. Want om nou nog eens keer mijn hart via Antenne te luchten ..... ik zou niet durven. Uit angst voor ARGHHH-reacties!!!
Juuleke | 22 juni 2006probeer eens in plaats van een cijfertje een # in te toetsen in zo'n keuzemenu. Dat heb ik eens iemand horen vertellen. >: ) |
Vicky | 22 juni 2006:-) bedankt voor de tip! |