Het culturele online mzine van Rotterdam
antenne rotterdam

Antenne Rotterdam

jfmamjjasond
1610141923273236404549
2711152024283337414650
3812162125293438424751
4913172226303539434852
5183144

Magazine

week 47 | vrijdag 22 november 2024 22:58 uur | 0 bezoekers

Goodbye Ayaan

Rita u hebt bloed aan uw handen! Bloed van mevrouw Hirsi Magan.
Dat is wat uw eigen partijgenoot Bibi de Vries zegt.

Goodbye Ayaan

 

Dank u Zembla, dank u Zembla, dank u Zembla.

Als de IND haar werk niet goed doet moet een ander haar werk maar doen.
Liegen is het stomste wat je in het leven kan doen, ik heb mij ook vaak stom gevoeld, want een leugen komt altijd aan het licht.

De VVD heeft een probleem, want iemand die gelogen heeft over haar naam, geboortedatum, land van herkomst en een deel van het overige verhaal is onterecht genaturaliseerd. Alleen al liegen over je naam en geboortedatum kost men het Nederlanderschap.

Het leuke van dit verhaal vind ik eerlijk gezegd het rumoer in de Tweede Kamer die zij teweeg heeft gebracht.

Zij is nu het slachtoffer! Weer flikte ze het om mij boos te maken, want heks dat het is, je bent helemaal geen slachtoffer maar dader. Jij bent degene die gelogen heeft over je naam en geboortedatum, jij bent degene geweest die in Nederland iedereen tegen elkaar op heeft gezet, jij gooide met je toetreding tot de VVD Nederland in een zwarte Ayaangat en wat ik zelfs nog durf te vermoeden is dat jij Nederland hebt gebruikt, de VVD hebt gebruikt om internationaal goed te scoren en te flirten met de Verenigde Staten.

In Nederland zijn de laatste maanden en het afgelopen jaar de verhoudingen tussen moslims en christenen in Nederland juist beter aan het worden en Ayaan, dat is niet omdat jij daarvoor hebt gezorgd, maar na de moord op Theo van Gogh is men echt met elkaar gaan praten.

Velen zijn het land uitgezet, Rita Verdomd staat er ook om bekend niet te wijken voor zielige verhalen, want zij voert simpelweg een PvdA wet uit.

Eerst hoefde Ayaan niets te vrezen en nu is ze zowat Stateloos “troosteloos”. Na vragen van Hilbrand Nawijn is ze toch maar een onderzoek gestart naar haar partijgenote en binnen 24 uur was ze eruit, Ayaan Hirsi Magan is nooit Nederlander geworden, haar alias Hirsi Ali, die wel, maar met een alias kom je Nederland natuurlijk niet in.

Gisteravond keek ik naar Nova Den Haag Vandaag die de kwestie Ayaan behandelde. Mevrouw Kroes kwam ook in de uitzending “telefonisch” en vond het niet kunnen hoe Ayaan wordt behandeld, ze was voor haar de allerbeste Nederlander.

Tuurlijk mevrouw Kroes, want ook u maakt nogal eens fouten hé?

Soort zoekt soort, de één gebruikt een valse naam, de ander heeft “had” connecties met criminele vastgoedhandelaren.

Terug naar Rita: 'Rita u hebt bloed aan uw handen! Bloed van mevrouw Hirsi Magan.'

Dat is wat uw eigen partijgenoot Bibi de Vries zegt. Schandalig dat zij zich met uw portefeuille bemoeit.

Normaliter was dit toch niet denkbaar binnen de VVD, dat een partijgenoot zich met Rita’s portefeuille bemoeide, maar alles voor Hirsi Magan.

Ze moeten niet alleen in mijn ogen Hirsi Magan aanpakken ook de VVD en de PVDA zal aangepakt moeten worden, want zij hebben nagelaten een goed onderzoek naar Hirsi Ali te doen en de VVD heeft al die jaren dat zij aan het bewind staat nagelaten haar het land uit te zetten ondanks dat zij wisten dat Hirsi Ali niet rechtmatig in Nederland verbleef. Nu heeft de belastingbetaler haar beveiliging betaald, knap lullig, ze is de best beveiligde illegaal in heel de wereld. Misschien moet er nagedacht worden over de optie om de beveiligingskosten te verhalen op de VVD.

Tot slot: wat bent u stil Wouter Bos? Bang dat u straks uw zetels verliest? Wat als de “Nieuwe Nederlanders” uw kiezers erachter komen dat “monster” Ali eerst bij uw partij heeft gezeten en uw partij nagelaten heeft haar beter te onderzoeken? Bang dat uw kiezers straks naar Groen Links of SP zullen gaan?

 

Karim Khaoiri

 
Array
(
    [111972] => Array
        (
            [naam] => Rini
            [link] => 
            [reactie] => Origineel Karim !
            [afbeelding] => 14126
            [afbeelding_id] => 14126
            [afbeelding_name] => images.jpeg
            [afbeelding_date] => 2006-05-16 19:54:56
            [afbeelding_info] => 
            [afbeelding_filename] => site25_20060516195456_images.jpeg
            [afbeelding_site] => 78
            [afbeelding_deleted] => 0
            [afbeelding_maker] => 
            [afbeelding_formanswer] => 305920
            [afbeelding_width] => 109
            [afbeelding_height] => 114
            [afbeelding_size] => 3219
            [afbeelding_type] => jpeg
            [afbeelding_isimage] => 1
            [afbeelding_isextranet] => 0
            [afbeelding_user] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-05-16 19:54:56
            [react_date_changed] => 2006-05-16 19:54:56
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99531
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => HAV8834AZUCGEC
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 111972
            [editable] => 1
        )

    [111970] => Array
        (
            [naam] => Charlie
            [link] => 
            [reactie] => Geef het volk brood en spelen....


            [afbeelding] => 14127
            [afbeelding_id] => 14127
            [afbeelding_name] => KnifeBlood050319apZItem.jpg
            [afbeelding_date] => 2006-05-17 01:00:26
            [afbeelding_info] => 
            [afbeelding_filename] => site25_20060517010026_KnifeBlood050319apZItem.jpg
            [afbeelding_site] => 78
            [afbeelding_deleted] => 0
            [afbeelding_maker] => 
            [afbeelding_formanswer] => 305944
            [afbeelding_width] => 215
            [afbeelding_height] => 163
            [afbeelding_size] => 37407
            [afbeelding_type] => jpg
            [afbeelding_isimage] => 1
            [afbeelding_isextranet] => 0
            [afbeelding_user] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-05-17 01:00:26
            [react_date_changed] => 2006-05-17 01:00:26
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99531
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => F4Y8GC7J22CSVH
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 111970
            [editable] => 1
        )

    [111969] => Array
        (
            [naam] => edgar neo
            [link] => www.edgarneo.suprglu.com/
            [reactie] => pfooeee! karim, je bent weer ouderwets op dreef!
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-05-17 04:06:22
            [react_date_changed] => 2006-05-17 04:06:22
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99531
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => 6JXSJQ7JSFUWQHX
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 111969
            [editable] => 1
        )

    [111968] => Array
        (
            [naam] => Karim Khaoiri
            [link] => 
            [reactie] => ik heb nooit onder stoelen of banken geschoven haar niet te mogen. Ik heb met deze column inderdaad mijn blijdschap met haar vertrek getoond. Ik kan er absoluut niet mee zitten en daarnaast was ze al sowieso van plan Nederland in september meen ik te verlaten. Het is niet de persoon Hirsi Magan, maar de politica die ik graag zie vertrekken.
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-05-17 09:29:03
            [react_date_changed] => 2006-05-17 09:29:03
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99531
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => VB3PP9BY6535726
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 111968
            [editable] => 1
        )

    [111967] => Array
        (
            [naam] => Arthur
            [link] => 
            [reactie] => Weer een stomzinnig, kortzichtig
wraakzuchtig verhaal, van een allochtoon van het slechte soort.
En dan die schijnheilige laatste zin:
"Het is niet de persoon Hirsi Magan, maar de politica die ik graag zie vertrekken." Het is de persoon Hirsi die zich tegen de uitwassen van de Islam verzet en waarmee jij zo'n probleem hebt en niet alleen de politica Hirsi.

Arthur.

 

 
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-05-17 12:20:09
            [react_date_changed] => 2006-05-17 12:20:09
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99531
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => T4XA4QBJJDJYA2
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 111967
            [editable] => 1
        )

    [111966] => Array
        (
            [naam] => Karim Khaoiri
            [link] => 
            [reactie] => Toe maar Arthur.
Het is niet de persoon Hirsi Magan geweest Arthur die zich tegen de uitwassen van de Islam heeft verzet, maar de politica. Daarnaast ben ik net zo Nederlander als jij en heb zoals jij dat jegens mij hebt een mening jegens Hirsi Magan. Je wilt toch niet beweren dat ik deze column "wraakzuchtig verhaal" nooit had mogen publiceren? Ik mag haar als politica absoluut niet en ik ben enorm blij ja dat de politica vertrekt. De schijnheilige zin zoals jij de laatste zin noemt is een zin die juist niet schijnheilig is, omdat ik Hirsi Magan niet anders ken "in hoeverre je deze persoon als simpele jongen al zou kennen" dan de politica. Zal ik jou een les schijnheiligheid geven? Politiek Den Haag staat op haar kop, omdat haar het Nederlanderschap is ontrokken vanwege haar leugens die al reeds bekend waren. Vrijwel alle fracties willen haar sowieso het Nederlanderschap geven en als de rechter oordeelt dat zij geen Nederlandse is zal zij spoedig genaturaliseerd worden, simpelweg omdat al haar collega's van de VVD tot aan Groen Links haar het Nederlanderschap gunnen. Mag ik jou misschien herinneren aan de versnelde naturalisatie van Kalou of Taïda Pasic? De één had geen recht op een versnelde naturalisatie en de ander moest hoe dan ook het land uit en mag elders toch haar examen doen en dan nog alle andere anonieme gevallen. Dit is schijnheiligheid in topvorm, want regels zijn regels behalve als het om een collega gaat schijnt het, want dan zijn er toch nog mazen in de wet, want dan gaat de gehele kamer meteen de wetboeken in en dwingen de ijzeren Rita tot buigen.
Dan nog eens dat ik bij het slechte soort hoor. Dat vind jij, ik ben het vrijwel altijd oneens geweest met haar en nu wordt mij verweten dat omdat ik tegen Magan ben en haar liever vandaag dan morgen zie vertrekken tot het slechte soort behoor? Nederland heeft het over het recht van vrije meningsuiting maar dit lijkt erop dat ik of voor haar kan zijn en goed ben, of tegen haar ben en slecht ben. Doet me denken aan George Bush "tegen wiens beleid ik ook ben" die dit heel de wereld heeft gezegd. De laatste regel dat zij tegen uitwassen is van de islam daar kunnen we ook fijn over praten, want ik ben dat ook en heb dat vaak hardop durven zeggen. Lees overigens mijn laatste reactie bij mijn column schaamcultuur er maar op na:  http://www.antennerotterdam.nl/read/item/id/17656/schaamcultuur
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-05-17 13:23:00
            [react_date_changed] => 2006-05-17 13:23:00
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99531
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => AA5LGYJ83DCA9
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 111966
            [editable] => 1
        )

    [111964] => Array
        (
            [naam] => naima
            [link] => 
            [reactie] => Knap hoor karim. Zo voor je mening durven uitkomen.
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-05-17 15:15:40
            [react_date_changed] => 2006-05-17 15:15:40
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99531
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => U9LF58ZD5BL7B6T
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 111964
            [editable] => 1
        )

    [111958] => Array
        (
            [naam] => Linda
            [link] => 
            [reactie] => Geweldig Karim! Ben het helemaal met je eens! 
            [afbeelding] => 14141
            [afbeelding_id] => 14141
            [afbeelding_name] => CAJFHTF1.jpg
            [afbeelding_date] => 2006-05-17 19:46:40
            [afbeelding_info] => 
            [afbeelding_filename] => site25_20060517194640_CAJFHTF1.jpg
            [afbeelding_site] => 78
            [afbeelding_deleted] => 0
            [afbeelding_maker] => 
            [afbeelding_formanswer] => 306153
            [afbeelding_width] => 135
            [afbeelding_height] => 90
            [afbeelding_size] => 3975
            [afbeelding_type] => jpg
            [afbeelding_isimage] => 1
            [afbeelding_isextranet] => 0
            [afbeelding_user] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-05-17 19:46:40
            [react_date_changed] => 2006-05-17 19:46:40
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99531
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => 7KSM976V65LQE3
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 111958
            [editable] => 1
        )

    [111956] => Array
        (
            [naam] => Rini
            [link] => 
            [reactie] => Karim, right on, het Nederlands moralisme raakt uitgeblust !
            [afbeelding] => 14143
            [afbeelding_id] => 14143
            [afbeelding_name] => images.jpeg
            [afbeelding_date] => 2006-05-17 20:11:46
            [afbeelding_info] => 
            [afbeelding_filename] => site25_20060517201146_images.jpeg
            [afbeelding_site] => 78
            [afbeelding_deleted] => 0
            [afbeelding_maker] => 
            [afbeelding_formanswer] => 306175
            [afbeelding_width] => 147
            [afbeelding_height] => 100
            [afbeelding_size] => 3468
            [afbeelding_type] => jpeg
            [afbeelding_isimage] => 1
            [afbeelding_isextranet] => 0
            [afbeelding_user] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-05-17 20:11:46
            [react_date_changed] => 2006-05-17 20:11:46
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99531
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => X5SYPSW993VKXMT
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 111956
            [editable] => 1
        )

    [111955] => Array
        (
            [naam] => Arthur.
            [link] => 
            [reactie] => Karim Khaoiri schreef:- 17052006 
"Toe maar Arthur.... etc."

Vanochtend las ik ze stukje met o.a. de 'heks' en 'monster' kwalificatie van Hirsi.

Ik was een antwoord aan het schrijven en hoorde toen op de radio dat in Turkije en
zeer gelovige moslim-advocaat 5 
rechters had neergeschoten waarschijnlijk wegens een afkeuring
van het dragen van hoofddoekjes....
etc.

Me realiserend dat Hirsi al vele maanden geen leven heeft dank zij
een klein groepje moslims,.... het altijd weer moslims zijn, wereldwijd, die dood en verderf zaaien uit naam van die verrekte
godsdienst en daarom slikte ik mijn
geschreven verhaal in en schreef ik
een kort berichtje in JOUW stijl:
(heks en monster)
Zeer ongenuanceerd maar wel gemeend.
Vond dat ik jouw verhaal even niet
hoefde te slikken. Neem het ook niet terug maar dank je wel voor je uitvoerig antwoord.

Arthur.
 
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-05-17 22:35:06
            [react_date_changed] => 2006-05-17 22:35:06
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99531
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => ASZ25TXGDY38G7V
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 111955
            [editable] => 1
        )

    [111952] => Array
        (
            [naam] => Karim Khaoiri
            [link] => 
            [reactie] => Arthur, ik hoop niet dat je mij wil vergelijken met die advocaat! IK wil dolgraag met jou de discussie aangaan. Overigens wil ik even kwijt dat ik de bull shit dat moslims altijd maar geweld plegen onzin is, want wie schoot in België een Turkse vrouw neer? Wie vermoorde de Afrikaanse au pair? Wie schoot het blanke kindje dood!!!! Geweld is er in alle soorten en maten en is van alle kleuren, blank, geel en zwart. ZO kunnen we kijken naar alles en iedereen, kunnen we de zelfmoordaanslagen van de palestijnen erbij halen, de vernederingen van Palestijnen door Israelische soldaten, alles wat er door de Amerikaanse soldaten in Abu Grhaib is gebeurd, op Guantanamo etc. dus heb het alsjeblieft niet over dat het altijd moslims zijn.  
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-05-18 07:47:24
            [react_date_changed] => 2006-05-18 07:47:24
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99531
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => JWVD7ARGB62F6TH
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 111952
            [editable] => 1
        )

    [111951] => Array
        (
            [naam] => Rini
            [link] => 
            [reactie] => Arthur, dat kan je inderdaad niet maken, altijd weer moslims, dat slaat nergens op. Alles komt altijd van twee kanten. Het is te simpel en niet eerlijk !

Bovendien Karim, schreef een column, daarin mag je overdrijven. 

Maar goed ieder zijn mening...
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-05-18 08:39:36
            [react_date_changed] => 2006-05-18 08:39:36
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99531
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => 4RCSFA3EGJTU576
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 111951
            [editable] => 1
        )

    [111939] => Array
        (
            [naam] => Kort en snel  (KORTSNEL)
            [link] => DE VVD -SHOW
            [reactie] => Zo is het gegaan,
 Hirschi is aangenomen in Amerika bij de club van Bush,
"Maar dan moet je wel helemaal schoon schip maken met je verleden heb je nog iets verzwegen or something "?
Ja meneer Warrymann, ik heb over mijn naam gelogen toen ik in Nederland kwam,ik heet eigenlijk M.,
Zo meissie dat is niet zo mooi,dat moet je nu onmiddellijk gaan melden bij de tweede kamer anders krijg je later nog grote moeilijkheden in de U.S.A.

Rita Verdonk gebeld,

"Rita ik heet eigenlijk M.'
'Geef toch niet meid, dat weet ik toch allang ".
'ja maar ik had gelogen';.
"Dat weet toch bijna niemand"
"Ja maar het moet officieel"
"O, dan snap ik het al, maak je geen zorgen ik zal hevig tegenstribbelen, en het land dagenlang bezighouden ook op radio en t.v.,Balkenende er ook nog bij halen enzo.'
"Ja Rita, doe dat, dan kan ik misschien voor jouw ook nog een goed woordje doen in New York' te zijnertijd',
'" Meid leuk voor je dat je naar New York gaat,heb je Ad "Melkert nog gezien?
'Ja,en hij woont mooi, niet te geloven hij is ook zo blij dat hij Nederland uit is , je moest nog de groeten hebben,van hem hier noemen ze hem Ad the Lad ,"Ad Latjes zogezegd".
'Hi hi hi hi hi'"
"Nou meid ,ik maak er een mooie show van ,  samen met Marc Rutten."
'Ja leuk doen jullie het samen, bijna iedereen trapt erin,of je stemt op Rita of je bent voor Marc."
"Zo wint de VieVieDie altijd"
Hi hi hi hi hi .
"Nou meid, maak je maar geen zorgen , je kan dalijk gewoon onder je eigen naam gaan beginnen in New York.'
'Ja, bedankt hoor Riet,ik zal tegen Neelie zeggen dat ze niet te veel  moet overdrijven, anders krijgen ze het misschien door"
"nee maar dat komt wel goed,die heeft zo veel ervaring, die liet in de zestiger jaren al de hele Maas vol gooien met chemisch afval destijds door Boy-clean dat bedrijf van haar Kennis. 
Daar hebben ze nog films van in Rotterdam,
'Nou meid leuk voor je en het komt wel in orde,'
'Dag Hirs"
'Dag Riet'


 
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-05-19 23:11:57
            [react_date_changed] => 2006-05-19 23:11:57
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99531
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => GKVTYD79HGYECS
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 111939
            [editable] => 1
        )

    [111938] => Array
        (
            [naam] => Japie
            [link] => 
            [reactie] => Arthur, stel jezelf eens de vraag: waarom zijn het bijna altijd de autochtone blanke hollanders die mevrouw Hirsi op handen en voeten dragen? Waarom wordt hirsi niet door de doelgroep die zij zo graag wil bevrijden (de moslimvrouwen voor de mensen traag van begrip) gewaardeerd? Sterker nog, ik kan me herinneren dat mevrouw Hirsi tijdens een interview waarbij enkele moslimvrouwen aanwezig waren, hen zodanig beledigde dat ze wegliepen. Waarom Hirsi nog riep " en de groeten he" op een dusdanige manier dat je je af kunt vragen waarom zoveel mensen nog in haar gewauwel trappen. 

Hirsi, ga maar lekker naar de V.S. daar zijn ze slap gelul wel gewend. 
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-05-20 00:20:30
            [react_date_changed] => 2006-05-20 00:20:30
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99531
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => 6CLUUM44D8KQZCA
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 111938
            [editable] => 1
        )

    [111935] => Array
        (
            [naam] => Te kort en te snel
            [link] => 
            [reactie] => Kortsnel schreef:
"Rita Verdonk gebeld, "Rita ik heet eigenlijk M.'"

Toch knap van de VVD dat ze in staat zijn het toch bepaald niet rechtse Zembla voor hun karretje te spannen om de zaak Ayaan aan het 
rollen te brengen... droom maar lekker verder maar doe het vooral
lang en heel gauw.....  :-(

Arthur.
            [afbeelding] => 14191
            [afbeelding_id] => 14191
            [afbeelding_name] => Heks.gif
            [afbeelding_date] => 2006-05-20 14:26:32
            [afbeelding_info] => 
            [afbeelding_filename] => site25_20060520142632_Heks.gif
            [afbeelding_site] => 78
            [afbeelding_deleted] => 0
            [afbeelding_maker] => 
            [afbeelding_formanswer] => 307338
            [afbeelding_width] => 111
            [afbeelding_height] => 90
            [afbeelding_size] => 10115
            [afbeelding_type] => gif
            [afbeelding_isimage] => 1
            [afbeelding_isextranet] => 0
            [afbeelding_user] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-05-20 14:26:33
            [react_date_changed] => 2006-05-20 14:26:33
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99531
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => 4F9B8V92LXBM34
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 111935
            [editable] => 1
        )

    [111934] => Array
        (
            [naam] => Arthur.
            [link] => 
            [reactie] => Japie schreef:
"Waarom wordt hirsi niet door de doelgroep die zij zo graag wil bevrijden... gewaardeerd? "

Waarom komt de felste tegenstand
om vrouwenbesnijdenis uit te bannen
juist uit de kring van mensen die die deze vrouwenverminking toepassen...?

Waarom komt de tegenstand om vrouwen van de SGP tot volwaardige medeburgers cq medekerkgenoten te maken juist ook van vrouwen uit
die secte...?

Om tradities en gewoontes die je in
een nieuwe en/of 'vijandige' wereld enig houvast geven overboord te zetten,
is moed en zelfverzekerdheid en
relativeringsvermogen nodig.
Helaas zie je juist vaak een dieper wegkruipen in conservatisme en een afzetten tegen de 'verlichte denkbeelden' uit die 'vijandige' omgeving..... Natuurlijk vrijwel 
altijd gestuurd door de bijbehorende
geestelijkheid, die niet graag hun macht en greep willen verliezen.

Arthur.


            [afbeelding] => 14192
            [afbeelding_id] => 14192
            [afbeelding_name] => Druide.gif
            [afbeelding_date] => 2006-05-20 14:49:16
            [afbeelding_info] => 
            [afbeelding_filename] => site25_20060520144916_Druide.gif
            [afbeelding_site] => 78
            [afbeelding_deleted] => 0
            [afbeelding_maker] => 
            [afbeelding_formanswer] => 307346
            [afbeelding_width] => 209
            [afbeelding_height] => 202
            [afbeelding_size] => 19901
            [afbeelding_type] => gif
            [afbeelding_isimage] => 1
            [afbeelding_isextranet] => 0
            [afbeelding_user] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-05-20 14:49:16
            [react_date_changed] => 2006-05-20 14:49:16
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99531
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => 57GQV327JUXJK2R
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 111934
            [editable] => 1
        )

    [111933] => Array
        (
            [naam] => Karim Khaoiri
            [link] => 
            [reactie] => Arthur, ik kan je zeggen dat Ayaan niet de support kreeg van de moslimvrouw, simpelweg omdat zij wel van alles en nog wat zei over deze vrouwen maar tijdens debatten nooit wilde luisteren naar deze vrouwen. Hoor en wederhoor daar hebben wij onze mond vol van, maar bij Ayaan was het altijd Hoor en Vooral stil blijven, want ik heb gelijk. Besnijdenis van vrouwen gebeurt veel en in +/- 22 Afrikaanse landen in grote getallen, maar zoals zij het vertelde gebeurde dit in ieder moslimland. Ik heb eens gevraagd aan verschillende familieleden in Marokko en geen van hen had ooit gehoord van vrouwen besnijdenis in hun omgeving. Ik ga hier vrouwenbesnijdenis niet goed praten, zulke mensen moeten hard aangepakt worden, maar als politica heb je je verantwoordelijkheid te nemen.
Zeggen dat de moslimvrouw in alle moslimlanden wordt besneden en onderdrukt is onjuist, net zoals zij het met haar cijfers onjuist had dat 80% van de moslimmannen world wide hun vrouwen slaat, ik meen dat zij toen vertelde deze cijfers te baseren op het aantal moslimvrouwen in blijf-van-mijn-lijf huizen. 
http://www.nidi.knaw.nl/web/html/public/demos/dm00062.html#kaart ..deze link geeft aan in welke landen er nog besneden wordt.
Ayaan sprak in haar hele doen en laten alleen de Nederlandse vrouw aan "elite vrouwen" die ook met het beeld leven dat alles wat moslim en man is, slecht is. Overigens Arthur, in Nederland heeft Hirsi het veelal aan de stok gekregen met de Marokkaanse vrouwen, in Marokko wordt er niet besneden dus vandaar de felle tegenstand van deze dames.

            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-05-20 15:17:27
            [react_date_changed] => 2006-05-20 15:17:27
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99531
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => CZ9H3X753ZKAE38
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 111933
            [editable] => 1
        )

    [111932] => Array
        (
            [naam] => Arthur.
            [link] => 
            [reactie] => Rini schreef:
"altijd weer moslims, dat slaat nergens op"

Moord en doodslag is van alle tijden en alle volkeren. Systematische terreur of poging tot terreur, wereld wijd,(Indonesie, Australie, Egypte, Amerika, Spanje, Engeland, Frankrijk, Nederland etc. etc. )
allemaal moslims met een vergoeilijking vanuit hun geloof.

Er moet toch iets goed fout zijn als
er zo divers wereldwijd mensen uit naam van dat geloof aanslagen plegen om zoveel mogelijk
slachtoffers te maken en dan door
medesympathisanten verheerlijkt worden als martelaren die veelvoudig beloond zullen worden....

En natuurlijk slaat dat niet op de 'gewone' moslim die ook niet meer wil dan vrede en een goede verstandhouding met zijn buren. En natuurlijk kijk ik
de 'gewone' moslim hier in Nederland er niet op aan! Heb in principe 
ook geen enkel probleem met de nieuwe Nederlanders!

Maar dat wereldwijd geestelijken en
dus gelovigen deze terreur daden
kunnen aanmoedigen of vergoeilijken en 'belonen' met de koran in de hand
geeft mij het recht om de islam
apart te zetten en dan valt de kwalificatie "heks en monster' in de voorloop en vergoeilijking van
die terreur, die maakte dat Ayaan 
geen leven meer had, louter om haar stellingname. Anderen gingen een stap verder en voegden daar bedreigingen aan toe.

Maar een paar verkeerde prenten
zette de wereld op z'n kop, vielen er doden, walgelijk....  !

Arthur.


            [afbeelding] => 14193
            [afbeelding_id] => 14193
            [afbeelding_name] => Furious3.gif
            [afbeelding_date] => 2006-05-20 15:39:37
            [afbeelding_info] => 
            [afbeelding_filename] => site25_20060520153937_Furious3.gif
            [afbeelding_site] => 78
            [afbeelding_deleted] => 0
            [afbeelding_maker] => 
            [afbeelding_formanswer] => 307362
            [afbeelding_width] => 33
            [afbeelding_height] => 31
            [afbeelding_size] => 3279
            [afbeelding_type] => gif
            [afbeelding_isimage] => 1
            [afbeelding_isextranet] => 0
            [afbeelding_user] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-05-20 15:39:37
            [react_date_changed] => 2006-05-20 15:39:37
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99531
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => EJVYVKLT532CGZ
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 111932
            [editable] => 1
        )

    [111931] => Array
        (
            [naam] => Karim Khaoiri
            [link] => 
            [reactie] => Arthur, zoals ik haar heks en moster noemde noem ik jou nu walgelijk. Wat er gebeurd is in bijvoorbeeld Amerika, Indonesië, Spanje, Egypte, Marokko, Turkije, Spanje, Engeland etc., is erg heftig en niet goed te praten, maar heel de wereld weet vanuit welke organisatie dit komt, Al Qaida is hier in vrijwel alle gevallen of hoofd verdachte of mede verdachte. Op deze organisatie is de jacht geopend, met een beetje succes maar waarom niet met veel succes, simpelweg omdat de Alliantie hun boekjes te buiten gaat, zoals raketten afschieten op huizen waar volgens hun verdachte personen wonen maar feitelijk een gewoon gezin, zulke dingen zaait haat onder de bevolking en ja dat je de Amerikanen dan ineens niet meer ziet als bondgenoot maar als vijand kan ik goed begrijpen ook dat deze mensen dan dan gevoeliger worden voor teksten als bestrijd de vijand. Wat gebeurt er in Tsjetjenië met de moslims als ik vragen mag? Wat is er destijds in Srebrenica gebeurt? Pakken de leden van de Eta met hun kleine en wat grotere aanslagen alleen de Spanjaarden of ook toevallig de toerist? Als Bush het heeft over dat god hem de snelle overwinning heeft gegund speelt geloof hier dan ook een rol en in hoeverre is Irak en Afghanistan bevrijd? Is het Christendom dan een slechte religie omdat Bush met zijn oorlogslust in de ene hand de bijbel heeft en in de andere hand de pen om oorlogsverklaringen te tekenen? Jij hebt het recht om de Islam apart te zetten, knap hoor... dan heb ik het recht om te overdrijven in mijn columns en om nu te zeggen dat de Christenen en de Joden dit geweld over zichzelf hebben afgeroepen. Het klinkt toch te belachelijk voor woorden. Mijn vader is gelovig, die gelooft heilig in zijn god, maar kijkt vol afschuw naar terroristen, want dat zijn het. Mijn vader zegt zelf dat het geen gelovige zijn, simpelweg omdat volgens hem de Islam geweld verbiedt, mits je zelf wordt aangevallen. 
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-05-20 16:13:15
            [react_date_changed] => 2006-05-20 16:13:15
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99531
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => THFBZXCD4RJRR7Z
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 111931
            [editable] => 1
        )

    [111928] => Array
        (
            [naam] => Marijke
            [link] => 
            [reactie] => Lieve Karim, ik wil me niet in de discussie mengen want het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat we in onze beschaving 'godsdienst' tot een issue hebben verheven. 

Maar wat betreft Hirsi Ali: zou het niet zo kunnen zijn, dat Hirsi Ali voor een bepaalde groepering de rol van 'troetel-allochtoon' heeft vervuld en dat zij daar inderdaad de benefits van heeft genoten? Gelijk heeft ze. Ze zal niet de eerste nieuwe medelander zijn die dat doet. Het is in bepaalde groepen nu eenmaal heel erg bon-ton om minstens 1 allochtoon in de kennissenkring (cultuurtak, in je bedrijf, politieke partij, whatever) te hebben. Youpie had het, als ik me goed herinner, jaren terug al over zgn. troetel-marokkanen. Er wordt mee gekoketteerd, zo van: zie eens, wij discrimineren lekker niet. De capaciteiten/kwaliteiten doen er minder toe, het gaat om image-building. Allochtonen worden daardoor ook positief gediscrimineerd.(Niet boos worden, ik heb het niet over jou.). 
Ik heb het al meer geschreven: laten we gewoon ophouden met het gezeur. Laten we samen gaan voor kwaliteit (van leven, in ons werk, van onze democratie), zonder aanzien des persoons.En 1 ding hoop ik van harte. Dat mensen zoals jouw vader (de zwijgende meerderheid) het lef zullen hebben zich in het openbaar van hun terroristische broeders af te wenden. Dan is dat hele godsdienst-gezeik in no-time afgelopen. Ik pleit voor een humanistisch reveil.
            [afbeelding] => 14196
            [afbeelding_id] => 14196
            [afbeelding_name] => 010206 grotekerkstraat erasmus quote.jpg
            [afbeelding_date] => 2006-05-20 18:39:59
            [afbeelding_info] => 
            [afbeelding_filename] => site25_20060520183959_010206_grotekerkstraat_erasmus_quote.jpg
            [afbeelding_site] => 78
            [afbeelding_deleted] => 0
            [afbeelding_maker] => 
            [afbeelding_formanswer] => 307454
            [afbeelding_width] => 2272
            [afbeelding_height] => 1704
            [afbeelding_size] => 432120
            [afbeelding_type] => jpg
            [afbeelding_isimage] => 1
            [afbeelding_isextranet] => 0
            [afbeelding_user] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-05-20 18:39:59
            [react_date_changed] => 2006-05-20 18:39:59
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99531
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => X685DY44TM72CXK
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 111928
            [editable] => 1
        )

    [111918] => Array
        (
            [naam] => Karim Khaoiri
            [link] => 
            [reactie] => Lieve Marijke, de discussie over godsdiensten vind ik altijd nergens op slaan en hou deze ook het liefst erbuiten, soms kan ik helaas niet anders. Mijn vader is één van de zwijgende meerderheid en denkt niet dat hij op zal staan gezien zijn leeftijd en gezondheid maar hoop echt dat er ooit godsdienstige mensen zullen opstaan om hun geloof niet te verdedigen of een ander geloof zullen aanvallen maar zal zeggen dat elkaar afvallen tot het verleden behoort. Overigens kan ik niet boos worden op iemand die het zo goed met anderen heeft, dank je Marijke ;-) 
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-05-21 20:04:55
            [react_date_changed] => 2006-05-21 20:04:55
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99531
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => VALZ65W46AV3PB
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 111918
            [editable] => 1
        )

    [111903] => Array
        (
            [naam] => jet de wilde
            [link] => 
            [reactie] => ik vind het niet goed  als politici draaikonten, zoals Verdonk. En het lijkt me niet zinnig te polariseren, zoals Ayaan. En zoals dit allemaal gegaan is, getuigt het niet van beschaving of gewone menselijkheid, zoals ook het geval van Taida naar mijn gevoel onbehoorlijk is gelopen. Of de uitzetting van meisjes van 9 die in Nederland zijn geboren naar Congo, waar ze op zeker in de prostitutie terecht zullen komen. Dat is dus ook niet menselijk of beschaafd. Misschien algemener gesteld: politici (Verdonk, Ayaan, en al die anderen)liegen, geweld is niet goed, het is wel goed om voor een onderdrukte groep op te komen (zitten de blijf-van-mijn-lijf-huizen niet vol met mishandelde doodsbange moslimvrouwen dan?), maar niet om alleen voor de aanval te kiezen en daardoor je doel voorbij te schieten, en godsdienst is vooral om de wereld mooier te maken ipv lelijker. 
peace, Jet
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-05-22 16:08:33
            [react_date_changed] => 2006-05-22 16:08:33
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99531
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => W7Q66V2K7GK26Y
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 111903
            [editable] => 1
        )

)
photo

Rini | 16 mei 2006

Origineel Karim !

photo

Charlie | 17 mei 2006

Geef het volk brood en spelen....

edgar neo | 17 mei 2006

www.edgarneo.suprglu.com/

pfooeee! karim, je bent weer ouderwets op dreef!

Karim Khaoiri | 17 mei 2006

ik heb nooit onder stoelen of banken geschoven haar niet te mogen. Ik heb met deze column inderdaad mijn blijdschap met haar vertrek getoond. Ik kan er absoluut niet mee zitten en daarnaast was ze al sowieso van plan Nederland in september meen ik te verlaten. Het is niet de persoon Hirsi Magan, maar de politica die ik graag zie vertrekken.

Arthur | 17 mei 2006

Weer een stomzinnig, kortzichtig
wraakzuchtig verhaal, van een allochtoon van het slechte soort.
En dan die schijnheilige laatste zin:
"Het is niet de persoon Hirsi Magan, maar de politica die ik graag zie vertrekken." Het is de persoon Hirsi die zich tegen de uitwassen van de Islam verzet en waarmee jij zo'n probleem hebt en niet alleen de politica Hirsi.

Arthur.

Karim Khaoiri | 17 mei 2006

Toe maar Arthur.
Het is niet de persoon Hirsi Magan geweest Arthur die zich tegen de uitwassen van de Islam heeft verzet, maar de politica. Daarnaast ben ik net zo Nederlander als jij en heb zoals jij dat jegens mij hebt een mening jegens Hirsi Magan. Je wilt toch niet beweren dat ik deze column "wraakzuchtig verhaal" nooit had mogen publiceren? Ik mag haar als politica absoluut niet en ik ben enorm blij ja dat de politica vertrekt. De schijnheilige zin zoals jij de laatste zin noemt is een zin die juist niet schijnheilig is, omdat ik Hirsi Magan niet anders ken "in hoeverre je deze persoon als simpele jongen al zou kennen" dan de politica. Zal ik jou een les schijnheiligheid geven? Politiek Den Haag staat op haar kop, omdat haar het Nederlanderschap is ontrokken vanwege haar leugens die al reeds bekend waren. Vrijwel alle fracties willen haar sowieso het Nederlanderschap geven en als de rechter oordeelt dat zij geen Nederlandse is zal zij spoedig genaturaliseerd worden, simpelweg omdat al haar collega's van de VVD tot aan Groen Links haar het Nederlanderschap gunnen. Mag ik jou misschien herinneren aan de versnelde naturalisatie van Kalou of Taïda Pasic? De één had geen recht op een versnelde naturalisatie en de ander moest hoe dan ook het land uit en mag elders toch haar examen doen en dan nog alle andere anonieme gevallen. Dit is schijnheiligheid in topvorm, want regels zijn regels behalve als het om een collega gaat schijnt het, want dan zijn er toch nog mazen in de wet, want dan gaat de gehele kamer meteen de wetboeken in en dwingen de ijzeren Rita tot buigen.
Dan nog eens dat ik bij het slechte soort hoor. Dat vind jij, ik ben het vrijwel altijd oneens geweest met haar en nu wordt mij verweten dat omdat ik tegen Magan ben en haar liever vandaag dan morgen zie vertrekken tot het slechte soort behoor? Nederland heeft het over het recht van vrije meningsuiting maar dit lijkt erop dat ik of voor haar kan zijn en goed ben, of tegen haar ben en slecht ben. Doet me denken aan George Bush "tegen wiens beleid ik ook ben" die dit heel de wereld heeft gezegd. De laatste regel dat zij tegen uitwassen is van de islam daar kunnen we ook fijn over praten, want ik ben dat ook en heb dat vaak hardop durven zeggen. Lees overigens mijn laatste reactie bij mijn column schaamcultuur er maar op na: http://www.antennerotterdam.nl/read/item/id/17656/schaamcultuur

naima | 17 mei 2006

Knap hoor karim. Zo voor je mening durven uitkomen.

photo

Linda | 17 mei 2006

Geweldig Karim! Ben het helemaal met je eens!

photo

Rini | 17 mei 2006

Karim, right on, het Nederlands moralisme raakt uitgeblust !

Arthur. | 17 mei 2006

Karim Khaoiri schreef:- 17052006
"Toe maar Arthur.... etc."

Vanochtend las ik ze stukje met o.a. de 'heks' en 'monster' kwalificatie van Hirsi.

Ik was een antwoord aan het schrijven en hoorde toen op de radio dat in Turkije en
zeer gelovige moslim-advocaat 5
rechters had neergeschoten waarschijnlijk wegens een afkeuring
van het dragen van hoofddoekjes....
etc.

Me realiserend dat Hirsi al vele maanden geen leven heeft dank zij
een klein groepje moslims,.... het altijd weer moslims zijn, wereldwijd, die dood en verderf zaaien uit naam van die verrekte
godsdienst en daarom slikte ik mijn
geschreven verhaal in en schreef ik
een kort berichtje in JOUW stijl:
(heks en monster)
Zeer ongenuanceerd maar wel gemeend.
Vond dat ik jouw verhaal even niet
hoefde te slikken. Neem het ook niet terug maar dank je wel voor je uitvoerig antwoord.

Arthur.

Karim Khaoiri | 18 mei 2006

Arthur, ik hoop niet dat je mij wil vergelijken met die advocaat! IK wil dolgraag met jou de discussie aangaan. Overigens wil ik even kwijt dat ik de bull shit dat moslims altijd maar geweld plegen onzin is, want wie schoot in België een Turkse vrouw neer? Wie vermoorde de Afrikaanse au pair? Wie schoot het blanke kindje dood!!!! Geweld is er in alle soorten en maten en is van alle kleuren, blank, geel en zwart. ZO kunnen we kijken naar alles en iedereen, kunnen we de zelfmoordaanslagen van de palestijnen erbij halen, de vernederingen van Palestijnen door Israelische soldaten, alles wat er door de Amerikaanse soldaten in Abu Grhaib is gebeurd, op Guantanamo etc. dus heb het alsjeblieft niet over dat het altijd moslims zijn.

Rini | 18 mei 2006

Arthur, dat kan je inderdaad niet maken, altijd weer moslims, dat slaat nergens op. Alles komt altijd van twee kanten. Het is te simpel en niet eerlijk !

Bovendien Karim, schreef een column, daarin mag je overdrijven.

Maar goed ieder zijn mening...

Kort en snel (KORTSNEL) | 19 mei 2006

DE VVD -SHOW

Zo is het gegaan,
Hirschi is aangenomen in Amerika bij de club van Bush,
"Maar dan moet je wel helemaal schoon schip maken met je verleden heb je nog iets verzwegen or something "?
Ja meneer Warrymann, ik heb over mijn naam gelogen toen ik in Nederland kwam,ik heet eigenlijk M.,
Zo meissie dat is niet zo mooi,dat moet je nu onmiddellijk gaan melden bij de tweede kamer anders krijg je later nog grote moeilijkheden in de U.S.A.

Rita Verdonk gebeld,

"Rita ik heet eigenlijk M.'
'Geef toch niet meid, dat weet ik toch allang ".
'ja maar ik had gelogen';.
"Dat weet toch bijna niemand"
"Ja maar het moet officieel"
"O, dan snap ik het al, maak je geen zorgen ik zal hevig tegenstribbelen, en het land dagenlang bezighouden ook op radio en t.v.,Balkenende er ook nog bij halen enzo.'
"Ja Rita, doe dat, dan kan ik misschien voor jouw ook nog een goed woordje doen in New York' te zijnertijd',
'" Meid leuk voor je dat je naar New York gaat,heb je Ad "Melkert nog gezien?
'Ja,en hij woont mooi, niet te geloven hij is ook zo blij dat hij Nederland uit is , je moest nog de groeten hebben,van hem hier noemen ze hem Ad the Lad ,"Ad Latjes zogezegd".
'Hi hi hi hi hi'"
"Nou meid ,ik maak er een mooie show van , samen met Marc Rutten."
'Ja leuk doen jullie het samen, bijna iedereen trapt erin,of je stemt op Rita of je bent voor Marc."
"Zo wint de VieVieDie altijd"
Hi hi hi hi hi .
"Nou meid, maak je maar geen zorgen , je kan dalijk gewoon onder je eigen naam gaan beginnen in New York.'
'Ja, bedankt hoor Riet,ik zal tegen Neelie zeggen dat ze niet te veel moet overdrijven, anders krijgen ze het misschien door"
"nee maar dat komt wel goed,die heeft zo veel ervaring, die liet in de zestiger jaren al de hele Maas vol gooien met chemisch afval destijds door Boy-clean dat bedrijf van haar Kennis.
Daar hebben ze nog films van in Rotterdam,
'Nou meid leuk voor je en het komt wel in orde,'
'Dag Hirs"
'Dag Riet'

Japie | 20 mei 2006

Arthur, stel jezelf eens de vraag: waarom zijn het bijna altijd de autochtone blanke hollanders die mevrouw Hirsi op handen en voeten dragen? Waarom wordt hirsi niet door de doelgroep die zij zo graag wil bevrijden (de moslimvrouwen voor de mensen traag van begrip) gewaardeerd? Sterker nog, ik kan me herinneren dat mevrouw Hirsi tijdens een interview waarbij enkele moslimvrouwen aanwezig waren, hen zodanig beledigde dat ze wegliepen. Waarom Hirsi nog riep " en de groeten he" op een dusdanige manier dat je je af kunt vragen waarom zoveel mensen nog in haar gewauwel trappen.

Hirsi, ga maar lekker naar de V.S. daar zijn ze slap gelul wel gewend.

photo

Te kort en te snel | 20 mei 2006

Kortsnel schreef:
"Rita Verdonk gebeld, "Rita ik heet eigenlijk M.'"

Toch knap van de VVD dat ze in staat zijn het toch bepaald niet rechtse Zembla voor hun karretje te spannen om de zaak Ayaan aan het
rollen te brengen... droom maar lekker verder maar doe het vooral
lang en heel gauw..... :-(

Arthur.

photo

Arthur. | 20 mei 2006

Japie schreef:
"Waarom wordt hirsi niet door de doelgroep die zij zo graag wil bevrijden... gewaardeerd? "

Waarom komt de felste tegenstand
om vrouwenbesnijdenis uit te bannen
juist uit de kring van mensen die die deze vrouwenverminking toepassen...?

Waarom komt de tegenstand om vrouwen van de SGP tot volwaardige medeburgers cq medekerkgenoten te maken juist ook van vrouwen uit
die secte...?

Om tradities en gewoontes die je in
een nieuwe en/of 'vijandige' wereld enig houvast geven overboord te zetten,
is moed en zelfverzekerdheid en
relativeringsvermogen nodig.
Helaas zie je juist vaak een dieper wegkruipen in conservatisme en een afzetten tegen de 'verlichte denkbeelden' uit die 'vijandige' omgeving..... Natuurlijk vrijwel
altijd gestuurd door de bijbehorende
geestelijkheid, die niet graag hun macht en greep willen verliezen.

Arthur.

Karim Khaoiri | 20 mei 2006

Arthur, ik kan je zeggen dat Ayaan niet de support kreeg van de moslimvrouw, simpelweg omdat zij wel van alles en nog wat zei over deze vrouwen maar tijdens debatten nooit wilde luisteren naar deze vrouwen. Hoor en wederhoor daar hebben wij onze mond vol van, maar bij Ayaan was het altijd Hoor en Vooral stil blijven, want ik heb gelijk. Besnijdenis van vrouwen gebeurt veel en in +/- 22 Afrikaanse landen in grote getallen, maar zoals zij het vertelde gebeurde dit in ieder moslimland. Ik heb eens gevraagd aan verschillende familieleden in Marokko en geen van hen had ooit gehoord van vrouwen besnijdenis in hun omgeving. Ik ga hier vrouwenbesnijdenis niet goed praten, zulke mensen moeten hard aangepakt worden, maar als politica heb je je verantwoordelijkheid te nemen.
Zeggen dat de moslimvrouw in alle moslimlanden wordt besneden en onderdrukt is onjuist, net zoals zij het met haar cijfers onjuist had dat 80% van de moslimmannen world wide hun vrouwen slaat, ik meen dat zij toen vertelde deze cijfers te baseren op het aantal moslimvrouwen in blijf-van-mijn-lijf huizen.
http://www.nidi.knaw.nl/web/html/public/demos/dm00062.html#kaart ..deze link geeft aan in welke landen er nog besneden wordt.
Ayaan sprak in haar hele doen en laten alleen de Nederlandse vrouw aan "elite vrouwen" die ook met het beeld leven dat alles wat moslim en man is, slecht is. Overigens Arthur, in Nederland heeft Hirsi het veelal aan de stok gekregen met de Marokkaanse vrouwen, in Marokko wordt er niet besneden dus vandaar de felle tegenstand van deze dames.

photo

Arthur. | 20 mei 2006

Rini schreef:
"altijd weer moslims, dat slaat nergens op"

Moord en doodslag is van alle tijden en alle volkeren. Systematische terreur of poging tot terreur, wereld wijd,(Indonesie, Australie, Egypte, Amerika, Spanje, Engeland, Frankrijk, Nederland etc. etc. )
allemaal moslims met een vergoeilijking vanuit hun geloof.

Er moet toch iets goed fout zijn als
er zo divers wereldwijd mensen uit naam van dat geloof aanslagen plegen om zoveel mogelijk
slachtoffers te maken en dan door
medesympathisanten verheerlijkt worden als martelaren die veelvoudig beloond zullen worden....

En natuurlijk slaat dat niet op de 'gewone' moslim die ook niet meer wil dan vrede en een goede verstandhouding met zijn buren. En natuurlijk kijk ik
de 'gewone' moslim hier in Nederland er niet op aan! Heb in principe
ook geen enkel probleem met de nieuwe Nederlanders!

Maar dat wereldwijd geestelijken en
dus gelovigen deze terreur daden
kunnen aanmoedigen of vergoeilijken en 'belonen' met de koran in de hand
geeft mij het recht om de islam
apart te zetten en dan valt de kwalificatie "heks en monster' in de voorloop en vergoeilijking van
die terreur, die maakte dat Ayaan
geen leven meer had, louter om haar stellingname. Anderen gingen een stap verder en voegden daar bedreigingen aan toe.

Maar een paar verkeerde prenten
zette de wereld op z'n kop, vielen er doden, walgelijk.... !

Arthur.

Karim Khaoiri | 20 mei 2006

Arthur, zoals ik haar heks en moster noemde noem ik jou nu walgelijk. Wat er gebeurd is in bijvoorbeeld Amerika, Indonesië, Spanje, Egypte, Marokko, Turkije, Spanje, Engeland etc., is erg heftig en niet goed te praten, maar heel de wereld weet vanuit welke organisatie dit komt, Al Qaida is hier in vrijwel alle gevallen of hoofd verdachte of mede verdachte. Op deze organisatie is de jacht geopend, met een beetje succes maar waarom niet met veel succes, simpelweg omdat de Alliantie hun boekjes te buiten gaat, zoals raketten afschieten op huizen waar volgens hun verdachte personen wonen maar feitelijk een gewoon gezin, zulke dingen zaait haat onder de bevolking en ja dat je de Amerikanen dan ineens niet meer ziet als bondgenoot maar als vijand kan ik goed begrijpen ook dat deze mensen dan dan gevoeliger worden voor teksten als bestrijd de vijand. Wat gebeurt er in Tsjetjenië met de moslims als ik vragen mag? Wat is er destijds in Srebrenica gebeurt? Pakken de leden van de Eta met hun kleine en wat grotere aanslagen alleen de Spanjaarden of ook toevallig de toerist? Als Bush het heeft over dat god hem de snelle overwinning heeft gegund speelt geloof hier dan ook een rol en in hoeverre is Irak en Afghanistan bevrijd? Is het Christendom dan een slechte religie omdat Bush met zijn oorlogslust in de ene hand de bijbel heeft en in de andere hand de pen om oorlogsverklaringen te tekenen? Jij hebt het recht om de Islam apart te zetten, knap hoor... dan heb ik het recht om te overdrijven in mijn columns en om nu te zeggen dat de Christenen en de Joden dit geweld over zichzelf hebben afgeroepen. Het klinkt toch te belachelijk voor woorden. Mijn vader is gelovig, die gelooft heilig in zijn god, maar kijkt vol afschuw naar terroristen, want dat zijn het. Mijn vader zegt zelf dat het geen gelovige zijn, simpelweg omdat volgens hem de Islam geweld verbiedt, mits je zelf wordt aangevallen.

photo

Marijke | 20 mei 2006

Lieve Karim, ik wil me niet in de discussie mengen want het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat we in onze beschaving 'godsdienst' tot een issue hebben verheven.

Maar wat betreft Hirsi Ali: zou het niet zo kunnen zijn, dat Hirsi Ali voor een bepaalde groepering de rol van 'troetel-allochtoon' heeft vervuld en dat zij daar inderdaad de benefits van heeft genoten? Gelijk heeft ze. Ze zal niet de eerste nieuwe medelander zijn die dat doet. Het is in bepaalde groepen nu eenmaal heel erg bon-ton om minstens 1 allochtoon in de kennissenkring (cultuurtak, in je bedrijf, politieke partij, whatever) te hebben. Youpie had het, als ik me goed herinner, jaren terug al over zgn. troetel-marokkanen. Er wordt mee gekoketteerd, zo van: zie eens, wij discrimineren lekker niet. De capaciteiten/kwaliteiten doen er minder toe, het gaat om image-building. Allochtonen worden daardoor ook positief gediscrimineerd.(Niet boos worden, ik heb het niet over jou.).
Ik heb het al meer geschreven: laten we gewoon ophouden met het gezeur. Laten we samen gaan voor kwaliteit (van leven, in ons werk, van onze democratie), zonder aanzien des persoons.En 1 ding hoop ik van harte. Dat mensen zoals jouw vader (de zwijgende meerderheid) het lef zullen hebben zich in het openbaar van hun terroristische broeders af te wenden. Dan is dat hele godsdienst-gezeik in no-time afgelopen. Ik pleit voor een humanistisch reveil.

Karim Khaoiri | 21 mei 2006

Lieve Marijke, de discussie over godsdiensten vind ik altijd nergens op slaan en hou deze ook het liefst erbuiten, soms kan ik helaas niet anders. Mijn vader is één van de zwijgende meerderheid en denkt niet dat hij op zal staan gezien zijn leeftijd en gezondheid maar hoop echt dat er ooit godsdienstige mensen zullen opstaan om hun geloof niet te verdedigen of een ander geloof zullen aanvallen maar zal zeggen dat elkaar afvallen tot het verleden behoort. Overigens kan ik niet boos worden op iemand die het zo goed met anderen heeft, dank je Marijke ;-)

jet de wilde | 22 mei 2006

ik vind het niet goed als politici draaikonten, zoals Verdonk. En het lijkt me niet zinnig te polariseren, zoals Ayaan. En zoals dit allemaal gegaan is, getuigt het niet van beschaving of gewone menselijkheid, zoals ook het geval van Taida naar mijn gevoel onbehoorlijk is gelopen. Of de uitzetting van meisjes van 9 die in Nederland zijn geboren naar Congo, waar ze op zeker in de prostitutie terecht zullen komen. Dat is dus ook niet menselijk of beschaafd. Misschien algemener gesteld: politici (Verdonk, Ayaan, en al die anderen)liegen, geweld is niet goed, het is wel goed om voor een onderdrukte groep op te komen (zitten de blijf-van-mijn-lijf-huizen niet vol met mishandelde doodsbange moslimvrouwen dan?), maar niet om alleen voor de aanval te kiezen en daardoor je doel voorbij te schieten, en godsdienst is vooral om de wereld mooier te maken ipv lelijker.
peace, Jet


*

laat dit veld leeg

Tweets about "#rotterdam"