Het culturele online mzine van Rotterdam
antenne rotterdam

Antenne Rotterdam

jfmamjjasond
1610141923273236404549
2711152024283337414650
3812162125293438424751
4913172226303539434852
5183144

Magazine

week 47 | vrijdag 22 november 2024 22:29 uur | 0 bezoekers

Leefbaar Rotterdam

Een partij vol racisten of een partij die niet racistisch is maar wel afgeschilderd wordt als racistisch?

Leefbaar Rotterdam

Een partij vol racisten of een partij die niet racistisch is maar wel afgeschilderd wordt als racistisch? Het is de vraag die ik mij vanmiddag stelde. Ik ga uit van mijn gevoel, de gesprekken die ik bijvoorbeeld met Ronald Sörensen, Marco Pastors, Marianne van den Anker en mevrouw Krooswijk heb gehad. Ik kenmerk Leefbaar Rotterdam als een partij die straight to the point is. Gaat het om Marokkanen, dan mag het beestje best bij de naam genoemd worden, gaat het om Antillianen idem dito. Rotterdam is veiliger geworden sinds de Leefbaren toetraden tot de gemeenteraad als grootste partij en dankzij de Leefbaren wordt er sinds jaren overal gedebatteerd over hoe de problemen aan te pakken in de eigen gemeenschap. Dan die vele andere dingen waar Leefbaar Rotterdam zich voor inzet en hopelijk kan blijven inzetten als huisvesting, zorg voor ouderen, aanpak van criminele jongeren, vrouwen emancipatie bij allochtone vrouwen en noem het rijtje maar op. Leefbaar Rotterdam heeft op een groot aantal punten goede successen geboekt, helaas niet op alle punten maar ik kan best begrijpen dat daar meer tijd voor nodig is dan de vier jaar die ze nu in de gemeenteraad hebben gezeten. Enkele dagen geleden las ik een interview met Orhan Kaya in Metro. Ik had de naam al vaker horen vallen, maar wist niet precies wie het was dus las het interview aandachtig. Op een gegeven moment kom ik op een stuk waar hem als ik het mij goed herinner de vraag wordt gesteld in de trant van: “Is Leefbaar Rotterdam Racistisch?” waarop de heer Kaya antwoord dat het er wel naar neigt. Het neigt er naar. Hij zegt het zo dat hem vrijwel weinig gemaakt kan worden. Zeggen dat Leefbaar Rotterdam racistisch is, zou toch wat meer problemen geven maar ik durf mijn handen ervoor in het vuur te steken dat hij het wel denkt. Werd dat ook niet over Pim Fortuyn gezegd in verkiezingstijd? Wel goedkoop om op deze manier stemmen te winnen bij Rotterdammers die niets met racisten te maken willen hebben. Ook goedkoop vind ik het om te beloven dat er geen werklozen meer zullen zijn als een bepaalde partij in de gemeenteraad zou zitten, goed streven wel maar is de belofte daadwerkelijk in een tijd van vier jaar waar te maken? Ik betwijfel het. Ook de sloop van Nieuw Crooswijk hoeft niet, aldus Theo Cornelissen op een debat in de Centrale Bibliotheek. Leuk om te roepen omdat je op deze manier de Nieuw Crooswijkers achter je krijgt, maar Nieuw Crooswijk ziet er niet uit, er wonen veel bijstandstrekkers en het barst van de drugsdealers, helers, stelers en andere criminelen. Hopelijk ben ik niet de enige Rotterdammer die inziet dat Leefbaar Rotterdam niet racistisch is maar een partij die zich wil inzetten voor een leefbaar Rotterdam.

Karim Khaoiri

 

 

 
Array
(
    [113012] => Array
        (
            [naam] => Rini
            [link] => 
            [reactie] => Karim, ik ben van mening dat Leefbaar uiting geeft en daadwerkelijk iets probeert te doen aan de onvrede onder grote groepen Rotterdammers. Wat mij niet bevalt is het wij/zij denken. Dat geldt voor alle kampen, racisten zijn ook mensen, net als fundamentalisten, criminelen, hoeren, daklozen, enzovoort. Er zit een beetje hiervan in ieder van ons. 
Ik ga voor een multiculturele internationaal georienteerde stad. Juist de kansen van het multiculturele spreekt mij aan. Dus als bijvoorbeeld de PvdA een beetje de moed en daadkracht van de leefbaren krijgt. 
Opportuun zijn alle politici, afijn, ik hoop op een stadsbestuur met een beetje spirit, maar vooral wijsheid. 
Vergeet niet, de jeugd heeft de toekomst ! 
            [afbeelding] => 12280
            [afbeelding_id] => 12280
            [afbeelding_name] => images.jpeg
            [afbeelding_date] => 2006-03-04 10:43:30
            [afbeelding_info] => 
            [afbeelding_filename] => site25_20060304104330_images.jpeg
            [afbeelding_site] => 78
            [afbeelding_deleted] => 0
            [afbeelding_maker] => 
            [afbeelding_formanswer] => 265759
            [afbeelding_width] => 106
            [afbeelding_height] => 72
            [afbeelding_size] => 2138
            [afbeelding_type] => jpeg
            [afbeelding_isimage] => 1
            [afbeelding_isextranet] => 0
            [afbeelding_user] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-03-04 10:43:30
            [react_date_changed] => 2006-03-04 10:43:30
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99901
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => 8LKRX9YZAKE2XDJ
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 113012
            [editable] => 1
        )

    [113011] => Array
        (
            [naam] => Mark
            [link] => 
            [reactie] => Leefbaar Rotterdam is misschien niet racistisch daar wil ik geen uitspraak over doen. Volgens mij gaat het daarom ook niet. Leefbaar zet Rotterdam voortdurend in een slecht daglicht en wijst alleen maar op dingen die niet goed gaan. In plaats om vanuit de kracht van Rotterdam met haar jonge diverse bevolking te redeneren, kijkt leefbaar naar de zwakke kanten. Ik vind het een partij zonder een visie, lees mijn open brief aan Pastors...
            [afbeelding] => 12281
            [afbeelding_id] => 12281
            [afbeelding_name] => leuvehaven 1 c kl.jpg
            [afbeelding_date] => 2006-03-04 10:45:53
            [afbeelding_info] => 
            [afbeelding_filename] => site25_20060304104553_leuvehaven_1_c_kl.jpg
            [afbeelding_site] => 78
            [afbeelding_deleted] => 0
            [afbeelding_maker] => 
            [afbeelding_formanswer] => 265767
            [afbeelding_width] => 346
            [afbeelding_height] => 231
            [afbeelding_size] => 21308
            [afbeelding_type] => jpg
            [afbeelding_isimage] => 1
            [afbeelding_isextranet] => 0
            [afbeelding_user] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-03-04 10:45:54
            [react_date_changed] => 2006-03-04 10:45:54
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99901
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => 97QE24Z8YBWGV7
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 113011
            [editable] => 1
        )

    [113006] => Array
        (
            [naam] => Rini
            [link] => 
            [reactie] => Wat mijn probleem met Leefbaar Rotterdam is dat ze kunst en cultuur niet op waarde weten te schatten en dat ze weinig humor hebben (welke politieke partij overigens wel). Verder heeft het ook wel iets stoers, Rotterdam krijgt wel veel meer mediaaandacht, dat is een begin...
            [afbeelding] => 12284
            [afbeelding_id] => 12284
            [afbeelding_name] => images.jpeg
            [afbeelding_date] => 2006-03-04 11:59:45
            [afbeelding_info] => 
            [afbeelding_filename] => site25_20060304115945_images.jpeg
            [afbeelding_site] => 78
            [afbeelding_deleted] => 0
            [afbeelding_maker] => 
            [afbeelding_formanswer] => 265820
            [afbeelding_width] => 91
            [afbeelding_height] => 102
            [afbeelding_size] => 3599
            [afbeelding_type] => jpeg
            [afbeelding_isimage] => 1
            [afbeelding_isextranet] => 0
            [afbeelding_user] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-03-04 11:59:45
            [react_date_changed] => 2006-03-04 11:59:45
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99901
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => YLD4GE2WJLFE3RW
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 113006
            [editable] => 1
        )

    [113005] => Array
        (
            [naam] => Rini
            [link] => 
            [reactie] => Ik vind de slogan van de SP, 'een beter Nederland begint hier, in jouw gemeente', wel wat hebben !
            [afbeelding] => 12285
            [afbeelding_id] => 12285
            [afbeelding_name] => images.jpeg
            [afbeelding_date] => 2006-03-04 12:02:23
            [afbeelding_info] => 
            [afbeelding_filename] => site25_20060304120223_images.jpeg
            [afbeelding_site] => 78
            [afbeelding_deleted] => 0
            [afbeelding_maker] => 
            [afbeelding_formanswer] => 265828
            [afbeelding_width] => 150
            [afbeelding_height] => 112
            [afbeelding_size] => 4021
            [afbeelding_type] => jpeg
            [afbeelding_isimage] => 1
            [afbeelding_isextranet] => 0
            [afbeelding_user] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-03-04 12:02:23
            [react_date_changed] => 2006-03-04 12:02:23
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99901
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => BDJQZSWLGERDUBU
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 113005
            [editable] => 1
        )

    [113004] => Array
        (
            [naam] => Karim Khaoiri
            [link] => 
            [reactie] => Ik vind dat Leefbaar Rotterdam wel degelijk een visie heeft, namelijk een schoon, veilig, leefbaar en een Rotterdam voor iedereen, zowel rijk als arm, groen of geel.. de leefbaren proberen de "weg gevluchte" Rotterdammers die wat meer te besteden terug naar Rotterdam te halen en op die manier te investeren in de stad. Ik vind dat wel een goed punt, tegelijkertijd zou er wel meer geinvesteerd moeten worden in de jeugd en mensen die het moeilijk hebben. Wat ik heb begrepen willen zij ook hier keihard voor gaan werken. Leefbaar Rotterdam spreekt mij wat dat betreft enorm aan, maar dat is voor iedereen anders.
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-03-04 12:12:03
            [react_date_changed] => 2006-03-04 12:12:03
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99901
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => KVE6A8QEWU6QJR4
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 113004
            [editable] => 1
        )

    [112997] => Array
        (
            [naam] => vos b.
            [link] => 
            [reactie] => Beetje jammer alleen dat Pastors bijv Nieuw-Crooswijk bij opbod heeft verkocht aan de hoogste bieder. De mensen hier kunnen z'n bloed wel drinken, terecht mijns inziens! Hij doet aan klassenpolitiek en dat voelen de mensen.

www.trendbeheer.com (plaatjes)
http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article188826.ece

            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-03-04 16:59:23
            [react_date_changed] => 2006-03-04 16:59:23
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99901
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => YDZHGJL5CV2HFJT
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 112997
            [editable] => 1
        )

    [112996] => Array
        (
            [naam] => Linda
            [link] => 
            [reactie] => Leefbaar Rotterdam niet racistisch?? Een van de partijleden wordt erop betrapt dat hij zich bezighoudt met nazipraktijken en de enige maatregel die tegen hem genomen wordt is dat hij zijn excuses aan moet bieden.. Hij mag zn baantje binnen de partij gewoon behouden... Meer bewijs hoef ik niet hoor! De partij is duidelijk niet tegen racisme. En dat vind ik al erg genoeg!! 
Daarnaast wilde ik nog even opmerken dat Rotterdam niet veiliger is geworden, men voelt zich alleen veiliger. Dat is een groot verschil!
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-03-04 18:42:32
            [react_date_changed] => 2006-03-04 18:42:32
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99901
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => Q8MZYTVDSJGQBC
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 112996
            [editable] => 1
        )

    [112994] => Array
        (
            [naam] => naz
            [link] => 
            [reactie] => Het is mij opgevallen dat er bij alle partijen een fifty fifty beleid gevoerd wordt....De helft waar ze voor staan en idealiseren klinkt goed en de de andere helft even slecht als het eerste gedeelte goed klonk...Je moet dan gaan kiezen voor de partij waar je het meest naar neigt maar dan kom je ook weer bij meerdere partijen uit door het fifty fifty beleid...Moeilijke keuze dus...en dan te bedenken dat we echt over een paar dagen moeten stemmen.
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-03-04 20:18:13
            [react_date_changed] => 2006-03-04 20:18:13
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99901
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => X5K2E6R9YD925YZ
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 112994
            [editable] => 1
        )

    [112993] => Array
        (
            [naam] => naz
            [link] => 
            [reactie] => ik vind overigens over leefbaar Nederland dat het jammer is dat ze niet het beste proberen te halen uit de multiculturele samenleving van rotterdam maar het juist proberen de kop in te drukken...doen alsof het er niet mag zijn...
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-03-04 20:23:04
            [react_date_changed] => 2006-03-04 20:23:04
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99901
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => 6B8UUJFJLLXE97
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 112993
            [editable] => 1
        )

    [112990] => Array
        (
            [naam] => ivo
            [link] => 
            [reactie] => leefbaar heeft van een aantal onvredes uit de Rotterdamse samenleving een politiek programma proberen te knutselen, omdat dat de perfecte dekmantel bleek voor wat ze echt willen: Rotterdam voor echte Rotterdammers en Nederland voor echte Nederlanders. 
Ze zijn alleen vergeten dat die niet meer bestaan, op een paar museumstukken na.
Naz, je hebt helemaal gelijk: Rotterdam is Rotterdam dankzij haar multiculturaliteit en dat is haar kracht en toekomst. Leefbaar verwart opzettelijk criminaliteit met allochtoon zijn. 
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-03-04 23:52:55
            [react_date_changed] => 2006-03-04 23:52:55
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99901
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => DWRGWTH8EGD28RJ
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 112990
            [editable] => 1
        )

    [112988] => Array
        (
            [naam] => mark
            [link] => 
            [reactie] => Vandaag was ik in het wereldmuseum tijdens de museumnacht. Daar was ik bij een klein optreden van een Kaapverdiaanse band, zo onwijs goed! Toen dacht ik weer, waar is die Pastors nu met z'n geouwehoer over dat het allemaal zo'n zooi is en onveilig in R,dam....We moeten gewoon kijken naar de kracht en de kansen van de multiculturele samenleving!!
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-03-05 03:56:02
            [react_date_changed] => 2006-03-05 03:56:02
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99901
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => 9GCBBKXFV2MT9
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 112988
            [editable] => 1
        )

    [112987] => Array
        (
            [naam] => mark
            [link] => 
            [reactie] => dus...
            [afbeelding] => 12302
            [afbeelding_id] => 12302
            [afbeelding_name] => aank_museumnacht2006.gif
            [afbeelding_date] => 2006-03-05 03:56:31
            [afbeelding_info] => 
            [afbeelding_filename] => site25_20060305035631_aank_museumnacht2006.gif
            [afbeelding_site] => 78
            [afbeelding_deleted] => 0
            [afbeelding_maker] => 
            [afbeelding_formanswer] => 266100
            [afbeelding_width] => 164
            [afbeelding_height] => 116
            [afbeelding_size] => 38771
            [afbeelding_type] => gif
            [afbeelding_isimage] => 1
            [afbeelding_isextranet] => 0
            [afbeelding_user] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-03-05 03:56:31
            [react_date_changed] => 2006-03-05 03:56:31
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99901
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => G4KYGVMTPAJ83G
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 112987
            [editable] => 1
        )

    [112980] => Array
        (
            [naam] => ivo
            [link] => 
            [reactie] => ..... stem op Fatima Talbi, PvdA Lijst 2 nr.9
Zij is de vrouw van de Marokkaanse bakker en samen bedenken ze de meest fantastische koekjes. Nog voordat de bakkerij op orde is heeft heel Charlois, inclusief de high society van de Boergoendse Vliet hun al gevonden.
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-03-05 19:46:26
            [react_date_changed] => 2006-03-05 19:46:26
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99901
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => UMRQVPDT932ZQ8
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 112980
            [editable] => 1
        )

    [108569] => Array
        (
            [naam] => Reaguurder
            [link] => 
            [reactie] => Leefbaar rotterdam wil veiligheid, zijn dat die oerlelijke hekken om terrassen met koninginnedag ?
LR staat voor een saai rotterdam. Bij elk evenement stikt het van de politie. De hele sfeer is verziekt. Neem de danceparade, ik koop een flesje smirnoff in de supermarkt in de witte de with straat na 1 slok staat er een gelijk een agent die zegt dat ik het leeg moet gooien op straat, ik kijk om me heen en zie overal gasten lopen met grote cola flessen gevuld met cola ?Die agent begint te dreigen dat ik anders gearresteerd word, ik gooi het flesje leeg en zeg ik haal wel een nieuwe en drink het in de supermarkt leeg. Aldus gedaan. Wat een onzin allemaal... Vroeger mocht de horeca gewoon de hele nacht open bljven , sinds Burgemeester Peper is dat veranderd, omdat hij zelf een alcoholprobleem had, gaat LR dit veranderen, nee natuurlijk niet, het is niet veilig....
LR is in de jaren 50 bljven steken.
In crooswijk komen allemaal dure huizen met 1000 euro huur ipv de de huizen met de lage huren die er nu zijn, kortom rotterdam voor de rijken, dat is wat LR wil.
            [afbeelding] => 0
            [spambot controle] => 
            [react_date] => 2006-12-28 19:42:51
            [react_date_changed] => 2006-12-28 19:42:51
            [react_page] => 0
            [react_user] => 19238
            [react_user_target] => 0
            [react_parent] => 99901
            [react_count_reads] => 
            [react_count_views] => 
            [react_confirmstring] => K2V244GYD3HHLCR
            [u_name] =>   
            [u_email] => antennerotterdam@users.antenne.exolog.nl
            [react_id] => 108569
            [editable] => 1
        )

)
photo

Rini | 04 maart 2006

Karim, ik ben van mening dat Leefbaar uiting geeft en daadwerkelijk iets probeert te doen aan de onvrede onder grote groepen Rotterdammers. Wat mij niet bevalt is het wij/zij denken. Dat geldt voor alle kampen, racisten zijn ook mensen, net als fundamentalisten, criminelen, hoeren, daklozen, enzovoort. Er zit een beetje hiervan in ieder van ons.
Ik ga voor een multiculturele internationaal georienteerde stad. Juist de kansen van het multiculturele spreekt mij aan. Dus als bijvoorbeeld de PvdA een beetje de moed en daadkracht van de leefbaren krijgt.
Opportuun zijn alle politici, afijn, ik hoop op een stadsbestuur met een beetje spirit, maar vooral wijsheid.
Vergeet niet, de jeugd heeft de toekomst !

photo

Mark | 04 maart 2006

Leefbaar Rotterdam is misschien niet racistisch daar wil ik geen uitspraak over doen. Volgens mij gaat het daarom ook niet. Leefbaar zet Rotterdam voortdurend in een slecht daglicht en wijst alleen maar op dingen die niet goed gaan. In plaats om vanuit de kracht van Rotterdam met haar jonge diverse bevolking te redeneren, kijkt leefbaar naar de zwakke kanten. Ik vind het een partij zonder een visie, lees mijn open brief aan Pastors...

photo

Rini | 04 maart 2006

Wat mijn probleem met Leefbaar Rotterdam is dat ze kunst en cultuur niet op waarde weten te schatten en dat ze weinig humor hebben (welke politieke partij overigens wel). Verder heeft het ook wel iets stoers, Rotterdam krijgt wel veel meer mediaaandacht, dat is een begin...

photo

Rini | 04 maart 2006

Ik vind de slogan van de SP, 'een beter Nederland begint hier, in jouw gemeente', wel wat hebben !

Karim Khaoiri | 04 maart 2006

Ik vind dat Leefbaar Rotterdam wel degelijk een visie heeft, namelijk een schoon, veilig, leefbaar en een Rotterdam voor iedereen, zowel rijk als arm, groen of geel.. de leefbaren proberen de "weg gevluchte" Rotterdammers die wat meer te besteden terug naar Rotterdam te halen en op die manier te investeren in de stad. Ik vind dat wel een goed punt, tegelijkertijd zou er wel meer geinvesteerd moeten worden in de jeugd en mensen die het moeilijk hebben. Wat ik heb begrepen willen zij ook hier keihard voor gaan werken. Leefbaar Rotterdam spreekt mij wat dat betreft enorm aan, maar dat is voor iedereen anders.

vos b. | 04 maart 2006

Beetje jammer alleen dat Pastors bijv Nieuw-Crooswijk bij opbod heeft verkocht aan de hoogste bieder. De mensen hier kunnen z'n bloed wel drinken, terecht mijns inziens! Hij doet aan klassenpolitiek en dat voelen de mensen.

www.trendbeheer.com (plaatjes)
http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article188826.ece

Linda | 04 maart 2006

Leefbaar Rotterdam niet racistisch?? Een van de partijleden wordt erop betrapt dat hij zich bezighoudt met nazipraktijken en de enige maatregel die tegen hem genomen wordt is dat hij zijn excuses aan moet bieden.. Hij mag zn baantje binnen de partij gewoon behouden... Meer bewijs hoef ik niet hoor! De partij is duidelijk niet tegen racisme. En dat vind ik al erg genoeg!!
Daarnaast wilde ik nog even opmerken dat Rotterdam niet veiliger is geworden, men voelt zich alleen veiliger. Dat is een groot verschil!

naz | 04 maart 2006

Het is mij opgevallen dat er bij alle partijen een fifty fifty beleid gevoerd wordt....De helft waar ze voor staan en idealiseren klinkt goed en de de andere helft even slecht als het eerste gedeelte goed klonk...Je moet dan gaan kiezen voor de partij waar je het meest naar neigt maar dan kom je ook weer bij meerdere partijen uit door het fifty fifty beleid...Moeilijke keuze dus...en dan te bedenken dat we echt over een paar dagen moeten stemmen.

naz | 04 maart 2006

ik vind overigens over leefbaar Nederland dat het jammer is dat ze niet het beste proberen te halen uit de multiculturele samenleving van rotterdam maar het juist proberen de kop in te drukken...doen alsof het er niet mag zijn...

ivo | 04 maart 2006

leefbaar heeft van een aantal onvredes uit de Rotterdamse samenleving een politiek programma proberen te knutselen, omdat dat de perfecte dekmantel bleek voor wat ze echt willen: Rotterdam voor echte Rotterdammers en Nederland voor echte Nederlanders.
Ze zijn alleen vergeten dat die niet meer bestaan, op een paar museumstukken na.
Naz, je hebt helemaal gelijk: Rotterdam is Rotterdam dankzij haar multiculturaliteit en dat is haar kracht en toekomst. Leefbaar verwart opzettelijk criminaliteit met allochtoon zijn.

mark | 05 maart 2006

Vandaag was ik in het wereldmuseum tijdens de museumnacht. Daar was ik bij een klein optreden van een Kaapverdiaanse band, zo onwijs goed! Toen dacht ik weer, waar is die Pastors nu met z'n geouwehoer over dat het allemaal zo'n zooi is en onveilig in R,dam....We moeten gewoon kijken naar de kracht en de kansen van de multiculturele samenleving!!

photo

mark | 05 maart 2006

dus...

ivo | 05 maart 2006

..... stem op Fatima Talbi, PvdA Lijst 2 nr.9
Zij is de vrouw van de Marokkaanse bakker en samen bedenken ze de meest fantastische koekjes. Nog voordat de bakkerij op orde is heeft heel Charlois, inclusief de high society van de Boergoendse Vliet hun al gevonden.

Reaguurder | 28 december 2006

Leefbaar rotterdam wil veiligheid, zijn dat die oerlelijke hekken om terrassen met koninginnedag ?
LR staat voor een saai rotterdam. Bij elk evenement stikt het van de politie. De hele sfeer is verziekt. Neem de danceparade, ik koop een flesje smirnoff in de supermarkt in de witte de with straat na 1 slok staat er een gelijk een agent die zegt dat ik het leeg moet gooien op straat, ik kijk om me heen en zie overal gasten lopen met grote cola flessen gevuld met cola ?Die agent begint te dreigen dat ik anders gearresteerd word, ik gooi het flesje leeg en zeg ik haal wel een nieuwe en drink het in de supermarkt leeg. Aldus gedaan. Wat een onzin allemaal... Vroeger mocht de horeca gewoon de hele nacht open bljven , sinds Burgemeester Peper is dat veranderd, omdat hij zelf een alcoholprobleem had, gaat LR dit veranderen, nee natuurlijk niet, het is niet veilig....
LR is in de jaren 50 bljven steken.
In crooswijk komen allemaal dure huizen met 1000 euro huur ipv de de huizen met de lage huren die er nu zijn, kortom rotterdam voor de rijken, dat is wat LR wil.


*

laat dit veld leeg

Tweets about "#rotterdam"