j | f | m | a | m | j | j | a | s | o | n | d |
1 | 6 | 10 | 14 | 19 | 23 | 27 | 32 | 36 | 40 | 45 | 49 |
2 | 7 | 11 | 15 | 20 | 24 | 28 | 33 | 37 | 41 | 46 | 50 |
3 | 8 | 12 | 16 | 21 | 25 | 29 | 34 | 38 | 42 | 47 | 51 |
4 | 9 | 13 | 17 | 22 | 26 | 30 | 35 | 39 | 43 | 48 | 52 |
5 | 18 | 31 | 44 |
Geboren in 1950 in Rotterdam- West en opgegroeid in een horeca- familie (zijn ouders deden de catering voor Sparta) woont Ted Langenbach nu nog steeds midden in de stad en is hij werkzaam als creatief directeur van Now & Wow. Hij heeft gestudeerd op de Kunstacademie, maar kon geen bepaalde richting kiezen. Hij wilde dingen creeëren.
Als creatief persoon wilde Ted proberen iets met het publiek te doen. Zijn inspiratie komt uit de dingen die hij meemaakt en van de straat. 'Zijn stad’ Rotterdam was te veel traditioneel in vergelijking met Berlijn en Barcelona en hij vond dat er iets toegevoegd kon worden. Hij mixte de ‘down to earth cultuur’ van Berlijn met de glamour en passie van Barcelona voegde dit toe aan de Rotterdamse uitgaansscène. Dit kwam onder andere naar boven in Now & Wow.
Now & Wow is een manier van leven, doen, beleven en van creatieve processen ontwikkelen. Hij doet de creatieve en communicatieve kant van de organisatie, zijn rol in de organisatie is het enthousiastmeren en een prikkel overbrengen. De doelstelling van Now & Wow is onlosmakelijk verbonden met de samenleving waar we nu in leven. De machocultuur die aanwezig is in de samenleving, wordt bij Now & Wow voorkomen. Er wordt een anti- patser beleid gehouden en er staat een vrouw (‘doorbitch’) bij het deurbeleid die ‘macho mannen’ buiten houdt.
Wat de toegevoegde waarde van Now & Wow is voor Rotterdam? Het enthousiastmeren van andere mensen om iets in of voor de stad te doen!
Ted Langenbach over…
Zijn feesten: “Mijn feesten en mijn publiek zijn mijn kinderen"
Werk: “Er is geen werk. Er is geen privé. Alles is een. Ik leef de ultieme 24uurs gedachte. Ik ga 24 uur per dag door.”
Drugs: "Zelf heb ik nooit drugs genomen,ook nooit geprobeerd omdat ik al vroeg in mijn leven gezien heb dat alcohol en drugs briljante en ambitieuze mensen naar de verdoemenis hielpen. (..) Ik zie duidelijk dat deze generatie meer bewust wordt van wat ze gebruiken."
De commercie: "Lekker makkelijk om 1 keer er jaar Ahoy af te huren voor een grootschalige MTC party met Hugo Boss als sponsor en Laurent Garnier als publiekstrekker."
De Buma Stemra: “Alles wat er binnen de dancescene wordt betaald aan de Buma, gaat rechtstreeks naar Rene Froger en Gordon. De zogenaamde zolderkamerproducer wiens white label op een feest wordt gedraaid, krijgt daar echt geen cent van. (…) Eigenlijk zouden we de koppen bij elkaar moeten steken om samen het gevecht aan te gaan. ID&T, UDC, Monumental en ook wij staan natuurlijk samen sterk. Maar of dat ooit zal gaan gebeuren, betwijfel ik."
Muziek: "Een paar weken geleden was ik in club More, waar Gert van Veen de muzikale touwtjes in handen heeft. Ik stond daar naar heerlijke muziek te luisteren en dacht ineens bij mezelf: hier gaat het om, dit is de essentie van house! Weg met die stomme trancemuziek uit de provincie. En ieder zijn smaak hoor. Ik zeg niet dat de gemiddelde provinciaal een slechte smaak heeft. (…) Als de dj's op Sensation de zogenaamde representanten van de Nederlandse dance zijn, zie ik de toekomst somber tegemoet.”
De Dance Parade:”Ik durf op de dag van de parade niet eens uit mijn raam te kijken, omdat ik bij voorbaat weet wat ik te zien krijg. Het zal wel weer uitmonden in een gigantische Trance Parade, afschuwelijk gewoon.(…) De vrouwelijke bezoekers van FFWD zijn 'Siliconensletten' die voor de 'stofzuigertrance' gaan.”
De jeugdcultuur: “Op dit moment zijn er maar weinig mensen die naar een voorstelling gaan en tevens het nachtleven opzoeken.(…) Mensen moeten na de voorstelling allemaal een kaartje krijgen voor Now & Wow. Het zou toch prachtig zijn om de culturele interesse van de jeugd op deze manier op te wekken? Opvoeden noem ik dat!”
Al met al een sympathieke, cultureel ingestelde man. Hij is een grote toegevoegde waarde aan Rotterdam!
Voor het uitgebreide interview van Antenne door Güldane klik hieronder:
http://www.antennetv.nl/read/movie_item_nieuw/id/7863/Titel/ted-langenbach
Voor de uitgebreide interviews en artikelen, klik hieronder:
http://www.cvmarket.nl/career.php?menu=191&lastmenu=192&text_id=198
Guldane | 17 februari 2006Goed stuk Maureen. Suur je het ter info. ook naar de heer Langenbach zelf? |
charlie | 17 februari 2006inderdaad Ted, |