j | f | m | a | m | j | j | a | s | o | n | d |
1 | 6 | 10 | 14 | 19 | 23 | 27 | 32 | 36 | 40 | 45 | 49 |
2 | 7 | 11 | 15 | 20 | 24 | 28 | 33 | 37 | 41 | 46 | 50 |
3 | 8 | 12 | 16 | 21 | 25 | 29 | 34 | 38 | 42 | 47 | 51 |
4 | 9 | 13 | 17 | 22 | 26 | 30 | 35 | 39 | 43 | 48 | 52 |
5 | 18 | 31 | 44 |
ProfielRam Horna is het eerste literaire productiebureau in Nederland (opgericht door Hans Sibarani & David Meynand). Wij streven naar verbeelding van de letteren, door middel van publieksgerichte activiteiten zoals voorstellingen, talkshows, workshops, debatten, thema-avonden, manifestaties, festivals of multidisciplinaire evenementen. Onze doelstelling past in een tijdsbestek waarin er minder, vluchtig en eenzijdig wordt gelezen. Wij willen dat literatuur beleefd wordt, niet in de eerste plaats door haar te lezen maar in welke vorm dan ook. Wij bieden hiermee tevens nieuwe leeskaders en literaire ingangen zowel aan lezers als niet-lezers. Wij realiseren niet alleen zelfstandige projecten die op een literaire leest geschoeid zijn maar voeren deze eveneens uit in opdracht van derden, zoals literaire, culturele en educatieve instellingen. In dat geval ontwikkelen we concepten, leiden of begeleiden we een project, schrijven we tekstmateriaal, bieden we praktische ondersteuning en promotie, afhankelijk wat er door de opdrachtgever van ons wordt verwacht. Wij geven zelf geen boeken uit – een veelgestelde vraag – zoals we ook geen jaarverslagen produceren. Wel leveren wij redactionele werkzaamheden, bij voorkeur binnen een projectkader. Voor onze eigen projecten zoeken wij financiering door middel van samenwerking, subsidies, fondsenwerving en sponsoring door het bedrijfsleven. Dat laatste is in onze visie onontbeerlijk voor de hedendaagse letteren en bepaalt voor een deel onze werkwijze. We hechten aan directe en eenduidige communicatie, snelle besluitvorming en efficiënte oplossingen, maar zijn bereid om zonodig op een langere termijn te investeren. Daarbij zoeken we naar creatieve wegen om tot ons doel te komen.
Geslacht: m